Vad dricker ni?
Måste bara fråga om det finns något annat än vatten man kan dricka om man går över till LCHF?
Måste också fråga vad ni äter till kvällen typ fredag kväll, när de andra i familjen äter chips och godis?!

fläsksvålar i stället för chips,
nötter (gärna orostade makadamia)
öl (jag hör inte till dem som bryr mig om de ynka kolisarna i öl någon gång i veckan)
dricker cola light ibland , men vanligt vatten är ju oslagbart 
Jag dricker bara vatten eller te.
Du kommer inte längta efter chips eller godis men fläsksvålar eller nötter är ett bra alternativ.
Själv brukar jag göra pannacotta med lite bär till mig och Mannen till fredag eller lördagskvällen. Mycket bättre alternativ till glassen vi tryckte i oss tidigare.
jag gjör strimler av paprika, gurka, ost och dip :)
Eller jag kan koka upp panacotta.
Eller jag gjör osttårta utan kexbotten.
Eller jag gjör gelatin av mosta hallon, gelatinplattor och vatten, och tillåter en liiiten strima maple sirap över
Hemgjort glass
Och det bästa som finns… ost som jag skivar, lägger lite halvtjockt i betar på bakplåtspapper, och griljerar i ugnen vid 200 grader, till osten smälter, och sen när den bublar och börjar bli crispy gyldenbrun :D MUMS!
Till detta dricker jag oftast the, nån gong i mellan tillåter jag mig en burk cola zero eller sprite zero, fun light saft, juice lägre enn 5 gram kolisar per 1 dl dryck tillåter ajg mig med som extramumma
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag dricker vatten, kaffe och te. Kolsyrad vatten ibland. och vin ibland.
Vatten - både kolsyrat och utan. Det är ingen uppoffring utan det som är godast. När jag vill ha något varmt tar jag grönt eller rött te. 1 gång i kvartalet en liten kopp koffeinfri espresso

Jag dricker baljvis med kaffe. Te innan sängdags, vatten,vatten bara vanligt vatten eller med en skvätt citron eller gurkskivor. Blir jag mjölksugen så tar jag ett glas med vispgrädde blandat med vatten.
Räkor måste ju gå att äta. :-) Doppa dem i majonäs, men det är ju socker i majonäs…
Gör egen majonäs, finns recept här bredvid.
jag dricker vatten, ibland med lite pressad citron, te, kaffe, till helgen lite öl. ibland lite vin. Mumsar på nötter och mörk choklad , ost ibland
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Vatten, örteér av olika slag med grädde, Gammaldagsmjölk eller veg mjölk.
På fredagkvällarna så gillar jag grönsaksstavar som jag doppar i flera olika sorters god färskost. Mmmm….
#8 Jo, majonäs går ju att göra själv, bara det att jag är så kass på det och misslyckas typ jämt. :-) Men, bara att träna!
Mineralvatten jag gör i soda stream gärna 1-2 glas rött vin på lördagen. Saknar lite oboy men det går väl över:)
Förutom vatten ur kranen, vilket det blir för det mesta, så dricker jag då och då smaksatt mineralvatten. Torrt vitt vin, torr cider, ibland lite rött vin men det är ingen favorit. Mest vatten, faktiskt!
Glömde ju fredagsmys-frågan! Jag försöker äta så jag är mätt när resten av familjen äter godis, chips etc och då kan jag klara mig utan att äta alls vilket får mig att må bäst.
Men om jag vill äta något så blir det lite mörk choklad- Marabous 86%- någon näve nötter (är inte så förtjust i nötter) salta och rostade solrosfrön. Eller också, om jag har förberett, så kan det bli en pannacotta med lite hallon ovanpå, eller också enbart grädde med hallon. Försöker dock äta hallon+grädde väldigt sällan eftersom jag får sockerklåda av det.

JAg dricker för det mesta vatten, och på lördagar får jag lightläsk. Men ajg dricker också kaffe och te.
Vatten, kaffe och te blir det mest.
Numer pensionär i Nynäshamn

FInns det någon av er som saknar någon speciell dricka?

Chips och godis… nej har aldrig varit en favvo hos mig men… en drink tackar jag inte nej till och har inte gjort under min resa ner med vikten. Jag lever bara en gång och har på nära håll sett vad som kan hända så…. jag försöker sakta går ner i vikt men har inte GLÖMT ATT LEVA för det. Livet är för kort för att man skall bli fanatiker.
Känner lite likadant som du ullebull. Är i och för sig ingen chips eller godisfantast heller även om jag gärna äter det lite då och då, men inte som min sambo som helst vill ha något av det varje kväll. :-) Men jag vill inte heller sluta leva bara för att jag måste gå upp i vikt och tror jag ska försöka låta mig fortsätta äta vissa saker, men dock sluta äta spannmål = inga chips. :-)

asagard, jag försöker hålla mig inom ramarna, men en frukost bestående av ägg och smör klarar jag inte, det blir omelett eller stekt ägg med bacon, lunch: kött, fisk eller fågel och detsamma till middagen.
I mitt fall så vill jag ha ett glas vin, en grogg eller en whisky när vi träffar våra vänner(vem vet hur länge vi har dem) och jag vill inte känna samvetskval. Jag vet, man kan träffas utan sprit, men vågar man chansa??? så nu är jag igång igen.hihi
Förstå mig rätt, jag lever med dödens närhet varje dag, vill ner i vikt men vill leva samtidigt.
så är det bara. Vi är alla olika och strävar efter olika mål, men…. jag säger det igen, glöm inte att leva, låt inte "bantningen/viktminskningen" ta över. Hälsan via LCHF är mycket, mycket viktigare.
Lycka till alla där ute.
Lchf är en livstil och något man ska leva med resten av sitt liv och självklart ska man inte glömma bort att leva.
Håller helt och fullt med dej Ullebull. Jag tillåter mej en drink, en grogg eller whiskey med mina vänner jag också. Jag håller mej strikt till lchf hela tiden och när jag gör avsteg så blir det drinken.
Min familj får inte äta chips och godis
.. eller snarare så får inte sonen äta sånt och sambon gillar inte det ändå. Här äts det exempelvis nötter, mörk choklad, ostbricka med paprikaskivor, rå blomkål, oliver och sånt som tillbehör, råa grönsaker med dipp.
Jag dricker inte alkohol så här blir det rött te, vatten eller kaffe.
Jag glömde säga att jag dricker standard mjölk någon gång i veckan. hellre ett par kokta ägg till frukost än omelett. (jag kokar äggen några kvällar innan, och då till flera frukostar).
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Konjak till kaffet.
Tack Rita för tipset med osten. Har redan stoppat en laddning i ugnen. Jag blir inte heller fanatiker. Går stadigt men sakta sakta ner i vikt nu i senare stadium. På fredag-lördag dricker kag kylt filtrerat vatten (jättegott). Ibland the eller koffeinfritt kaffe med vispgrädde. Är jag borta eller på restaurant tillåter jag mig vin. Rostade valnötter är mina snacks även om jag försöker att inte överäta. Men är det lördag så måste man ju mysa lite! Kan nån gång unna mig en glasspinne när det ska festas till. Men vardan blir striktare förstås. Det gäller att hitta nån slags jämvikt. Men absolut inget spannmål för min del.Jag har hjälp med disciplinen av att jag blir dålig av spannmål och att mina värden blivit så bra på den här kosten att jag inte behöver några mediciner längre.

När jag ska lyxa till det på fredagen tar jag och mixar ner frysta hallon i Keso, visst det blir en del kolhydrater, men eftersom jag inte får ont i magen eller stegrat sockersug av det och det e bättre än glass, (man vill ite ha så stora portioner som man kunde äta av glass) tycker jag att jag är värd det!
Är det inte svårt att dricka keso blandat med hallon?
Rubriken var Vad dricker ni?
Fast om man mixar keso med hallon går det nog att dricka. Som Smoothie ungefär…
Numer pensionär i Nynäshamn

#27 Frågades även:
"Måste också fråga vad ni äter till kvällen typ fredag kväll, när de andra i familjen äter chips och godis?!"
#29: Du har så rätt Loria. Om man läser mer än rubrikerna så brukar det klarna.
Hej! Eftersom jag inte äter chips eller dyl. så brukar jag inte handla hem det till familjen särskilt ofta, blir kanske någon gång i månaden, absolut inte varje helg! Vill någon ha något speciellt mys får de faktiskt köpa det själva!
Är inte sugen på så mkt sedan jag började med LCHF, kanske tar en väldigt mörk liten bit choklad ibland, annars räkor och majonnäs, oststavar.
Dricker helst citronvatten men ibland kan något glas vin slinka ner. Är inte sugen på alkohol heller, och tål inga mängder heller nu för tiden!
Dricker buljong såklart. 

Till vardags är det hederligt kranvatten som gäller men till helgen blir det vin. Ja, vad äter man då. Ngn god ost inrullad i parmaskinka med ett basilika blad. Stark korv. Rostade cashewnötter med cayenne o paprika. Har svårt gör fläsksvålar, känner mig fet o äcklig då men gott ibland.
Drycker och godissubstitut
hade varit en lämplig rubrik.

#34 Jaa, nu är det så att den som skriver får själv bestämma sin rubrik och jag tycker den duger alldeles utmärkt. :)

Whisky, snaps och vin är inga kolhydrater i om det var det som frågan.
På helgen tar vi en drink före maten och vin till.
Jag säger som doc., Pasi, Maxiq med flera.
Eller som det stod i Blandaren en gång: Det är bättre med sprit i kroppen än tvärtom 

Vin är det kolhydrater i, om jag fattat rätt. Har du andra uppgifter ullna, och varifrån? Vore ju toppen om vin är kolhydratfritt…
Torrt vin, talar vi om utgår jag ifrån. Sedan att levern slutar förbränna fett när man intar alkohol, kanske man ska ha i minnet trots allt.
Sökte i finelis databas, där står att rödvin innehåller 1,2 % sammanlagt, om jag adderat rätt. Inga större mängder m a o, sedan beror det som vanligt på hur mycket man får i sig…

Väljer man ett torrt vin så är det inte många kolhydrater….och de flesta verkar klara lite alkohol och ändå gå ner i vikt. De som inte gör det får dricka mer sällan….no big deal!
Levern fortsätter nog förbränna fett även efter alkoholintag, men i makligare tempo….den måste nästan fördela sin kapacitet…därav den långsamma alkoholmetabolismen (alkoholen sitter i längre än på HC-käk).
Förresten klarar man inte att dricka så värst mycket om man väljer ett vin med lite procent…max 2-3 flaskor!