Husflugor och knasiga dieter
Hej!
Nu är jag trött på att agera husfluga, dvs. att om och om igen försöka ta mig ut till friheten genom samma stängda fönster utan att lyckas. Det enda åratal av tallriksmodeller, vitväktar-points och andra knasiga dieter har resulterat i är en mörbultad och utmattad kropp. Jag hoppas att LCHF ska öppna mitt stängda fönster så att min kropp orkar att leva det liv min personlighet längtar efter att leva.
När jag har pratat med vänner om LCHF har jag mött kommenterer som:
"Jag skulle aldrig kunna leva utan bröd! Hur klarar du dig?"
Mitt svar är att det enda jag saknar är livskvalitet och att det är den jag försöker få tillbaka med LCHF-kosten.
Jag har redan efter ca 1 måndad märkt att kroppen känns annorlunda
- spänstigare
- piggare
- gladare
- mindre stressad
- mindre värk
- mindre sömnbehov
- inte ont i magen (tål nog inte spannmål)
- mätt flera timmar efter jag har ätit
- finare hy
Det ska bli kul att få fylla på positiva listan om några månader. Jag ser fram emot att ta del av alla kloka erfarenheter här på forumet. Jag är mycket imponerad av all kunskap jag har hittat här och jag känner en förhoppning om att också jag kanske kan hitta tillbaka till livet igen och det utan en ständig kamp för det verkar liksom gå av sig själv det här. Eller rättare sagt - det är första gången något känns så rätt och naturligt.
Välkommen! Kul att du redan har märkt positiva effekter.
Lycka till!

Hej o välkommen hit,
Här tror jag du kommer ut genom fönstret och ut i friheten.
Lycka till

Jag håller med dig i allt! Vilket ökat välmående det är frågan om! Det svåraste är att ALLA ANDRA tycker jag beter mig knepigt liksom att tiderna för att äta helt har rubbats. Vidare tycker jag mig ha för lite kunskap om alla knepigheter vad gäller kosten.Är det riktigt att man skulle kunna leva på enbart ägg etc?Kämpa på du.Jag är inne på min andra månad nu och har lovat mig tre månader av mitt liv som SSS säger.Spännande blir det att se våg och måttbandsresultat!
Välkommen från mig också. Jag har ätit LCHF i 3 månader men jag hör inte till dom som äter strikt men bara det att jag äter mycket mer naturligt fett , mindre bröd och högst 1-2 frukter per dag har gjort att jag mår bättre. (Förut åt jag frukt i mängder mycket bröd och knappt något fett) Jag har ingen nedstämdhet som jag förut haft vid denna tiden men framförallt min mage har blivit bra och dessutom har mina gallstensbesvär försvunnit.
Nuförtiden märker jag när jag ätit för mycket kolhydrater magen reagerar direkt och det gör ju att jag vill fortsätta med LCHF!
Jag kör som nr 4. pasta och ris, försöker jag bli av med. Har upptäckt att det inte ger så mycket mättnadsmässigt. blir mer mätt på 1 potatis och mättnaden håller längre.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Välkommen hit!
"still lost in space and time"
Den listan kan jag också skriva under på :-) Välkommen hit! Alla

Tack Ullebull och ni andra. Jag tycker mig redan se en spricka i glasrutan efter att ha läst era inlägg
Välkommen hit!

jjamensan ett skönt välmående utan kamp
belåten är vad jag ännu är efter två år
magen gillar mej numer de gjorde den inte förr
så välkommen in eller ska jag säga ut till friheten
Välkommen Helena! Du är på god väg genom den där sprickan tror jag…
Numer pensionär i Nynäshamn