Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3096 ggr
copia
0

WISKEY

Nu är det så här, att jag tänkte mej en wiskey ikväll.. Jag äter ju en låg "dos" kolhydrater nu ,när jag "bara" håller vikten,allt enligt SSS. Men hur mycket innehåller wiskeyn egentligen? Vore bra att veta…

Katarina2
0

Nästan inget….vad jag vet….och hoppas..det är en last jag behållit från "syndiga" dagar..:)

copia
0

jag hittade det nu, jag hade ju stavat fel..*S* OBS! Har inte druckit än!!! Och där står detatt detinte finns en enda kolhydrat i den gyllens drycken, dock en hel del kalorier..men det gör ju mindre skada..Då låter jag maken servera mej ett glas. Gör kanske gott för halsen oxå.Skål!

Oluf-56a
0

Skål!

LillaMe
0

Det är ju jättebra! Ett bra kort för mig att ha i fickan om min sambo besluter sig för att följa mitt exempel och börja äta lchf. Han älskar whiskey. Tyvärr älskar han öl och cola också, så det kan nog dröja tills han är helt renlärig, om han nu någonsin kommer att bli det. *suck*

Vad innehåller den då om den inte innehåller kolhydrater? Men det kan ju aldrig vara bra med alkohol? Förutom möjligtvis lite rödvin då.

zeretki
0

Är det inte socker eller spannmål i Whiskey? Det är väl gjort på säd, eller har jag fel?

ullebull
0

Det finns i alla fall inga kolhydrater, inget fett och inget protein, så jag säger skål nu Generad

hemul
0

Sockret är det som blir till alkohol när man jäser någonsting..

copia
0

Hoppas inte att jag uppmuntrade någon till att dricka med min fråga. *ler* Allt i drycken är just alkohol,ja. Annars är det ju gjort på säd, har varit på ett destilleri på Irland och sett hur man tillverkar whiskey. Det var iallafall gott och lite trevligt att ha att smutta på under kvällen.

Ulf-S
0

Låter trevligt med whiskey att smutta på!

Lustigt nog har jag - de senaste veckorna bara - börjat utveckla någon slags aversion mot alkohol?! Det är som att munnen och halsen ofta snörper ihop sig när jag tar en klunk vin. Alltså har det blivit mindre och mindre alkohol den senaste tiden. Det är ju inte så kul att hälla upp ett glas gott vin och sedan nästan få kväljningar när man tar en klunk.

Kroppen vet nog kanske bäst vad den vill och inte vill ha…

Pasi
0

Kosten har definitivt minskat mitt alkoholsug (eller kanske behov!?).

anki1
0

Drack 2 små "fingerborgar" (små nubbeglas) med whiskey igår 16 år gammal Glen Moray. Satt med tända ljus och tänkte på alla anhöriga som inte finns mer. De flesta ligger på Skogskyrkogården i Stockholm, men jag hade inte möjligheten att åka dit pga värk. Jag har min far ligger begravd norr om Stockholm, men jag har ialdrig varit där. Han dog när jag var barn (mamma och han var skilda och mamma omgift). jag och min bror fick inte vara med på begravningen (jag visste inte ens att han var sjuk). Sedan sa mamma att hon inte kom ihåg var graven fanns, och till sist sa hon att graven inte fanns kvar. Jag har nyligen fått veta att graven visst finns. Under alla år har jag tänt ljus för honom och köpt en blomma, så oxå i år, men alla de andra fick "hänga" med på den i år. Jag hoppas att jag får möjlighet att få komma till hans grav och lägga ner en blomma. Vi åkte till Skogskyrkogårde idag och tände lyktor. Kyrkogården är stor och  de flesta ligger med stora avstånd emellan, vi åkte in med bilen eftersom jag har ont i mina ben. De fick man inte göra igår utan att ha specialtillstånd.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk