När ni lägger till fett .......
I maten VILKEN sorts fett i vilken sorts mat ,och exakt HUR MYCKET lägger ni till då ???
Jag vill veta för jag är orolig att jag äter för lite/mycket fett, vill ha något att gå efter .
För mycket fett behöver du inte vara orolig att du får i dig… det åker ut naturlig väg.
Jag avslutar alla måltider med en kopp te med en klick kokosolja.
Till frukosten äter jag ungefär 15-20g smör som jag mosar två ägg i… där är fettet.
Lunchen brukar bestå av något köttaktigt som jag gärna tar bea-sås eller aromsmör till. Teet efteråt innehållar kokosolja.
Kvällsmat är oftast ägg och majonäs plus den obligatoriska tekoppen.
Gillar man smör är det enkelt.
tja, det är helt omöjligt för mig att svara på :D "En bit" smör (hur mycket i gram? vet inte…), ett par skivor ost (hur mycket? vet inte…), någon matsked creme fraiche eller mer…

Ja men då kan jag inte äta för lite fett i alla fall ;) =)

Hur mycket fett spelar ingen större roll, men använd Smör (eller möjligen Bregott), riktig vispgrädde (40% fett), riktig Creme fraiche (34% fett) eller ghee (=smörolja, i princip skirat smör, vanligt i indisk matlagning).
Skippa alla lightprodukter, bannlys margarin/lättmargarin/becel och allt vad de heter.
Fettet gör att du håller dig mätt länge och slipper "suget" de allra flesta upplever att de får på "tallriksmodellen".
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Drick gärna kokosfettsthe 20 min före maten så är du inte så hungrig

Jag äter majonäs på nästan allting. Utom i te
Apropå fett, vad är det för majonäs ni äter?
Är det egentillverkad eller köps den färdig? Fabrikat?

Jag äter Kavlis ekologiska majonnäs, den är jättegod! Har försökt göra själv några gånger men det blir inte lika gott tycker jag.
Jag gillar inte längre köpt majonnäs och har inte börjat göra egen ännu - men någon gång skall väl bli den första.
Konsums BlåVita - fullfet var den jag tyckte bäst om - men den är utbytt mot Coops som inte är lika god.
Numer pensionär i Nynäshamn
nog kan man äta för mycket fett om man gillar smör…..
När jag kollade upp åt jag ca 85-90% fett - och det är för mkt. Dålever kroppen på det tillförda fettet istället för mitt eget!

Köpt majonäs är inte nyttigt, men kan förstås vara ok ibland.
Gör egen majonäs på ghi, det blir jättegott. 

Det ska jag definitivt prova! Fast det borde ju kallas bearnaise då eller!?

#10 Tänk om man kunde få exakta svaret på ekvationen nån gång….

#13 I mitt fall går det nog inte att äta för mycket fett. om än jag låg på 90% skulle jag nog tappa vikt, boven är bara kolhydrater.

#13 - Stress och kolhydrater är mina bovar…aldrig protein eller fett vad jag märkt.

#14 & 15 -Samma här! För mig finns inget som heter för mycket fett eller proteiner. Bara för mycket kolhydrater.