Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 4052 ggr
anki1
0

förhårdnader

Under många år har jag haft mycket förhårdnader och sprickor under hälar och fotblad. Jag brukade få fila ung var 3dje vecka, men nu har jag märkt på sista tiden att förhårdnaderna minskatner väldigt mycket. Nu i veckan, när jag filade på mina fötter så blev de väldigt fina. Inga förhårdnader eller sprickor, Jag brukar smörja rikligt under fotsulorna varje gång, men inte mellan mina tår.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Anterrabae
0

härligt..

Personligen har jag aldrig haft förhårdnader under fötterna, inte så att jag behövt fila och så. Men torra har de alltid varit. Märker på denna kost att insmörjningsbehovet över lag minskar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

copia
0

Mina förhårdnader har minskat betydligt. jag får inga hårda vassa sprickor längre, det hade jag alltid förr.

Rita-S
0

Det är nog för att kroppen numera får det den behöver för att sköta om sig själv, eller hur folkens? ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

sockerfri
0

Samma här; jag har haft ruskiga problem med sprickor och förhårdnader, men nu behöver jag inte ägna så mycket tid åt att fila och smörja. Det är underbart!

Anterrabae
0

Precis så är det Rita! =)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Iza_the_cat
0

prova den nya salvan från Scholl mot för hådnader kostar runt 50kr

Är jätte effektiv

Mina förhårdnader är så gott som borta

Kram Iza

Zanna43
0

Håller med! Fast jag fick betala 79krFörvånad

Jag har provat alla möjliga salvor och cremer tidigare som inte har fungerat. Den här fungerar verkligen - första gången såg jag ordentlig effekt. Andra gången var sprickorna borta.

Nu är det länge sedan jag smörjde men hälarna är ändå rätt OK så nu är frågan: Är det lchf eller scholl som har hjälpt mej - eller bådaFundersam

Karin20
0

Jag har hälsprickor som blir djupa och t o m blöder ibland, men enbart på ena foten. Den andra är perfekt. Som diabetiker får jag medicinsk fotvård och kan använda högkostnadsskyddet. Får gå 4-6 gånger per år. 70 kr kostar det per gång tills nivån i skyddet är uppnått tillsammans med andra eventuella läkarbesök av olika slag. Så i slutet av perioden brukar det bli gratis. Det var varken blivit bättre eller sämre sedan jag började med LCHF.

Ett tips som jag läste på M-magasins hemsida:

"Om någon som läser detta har svårt att själv nå sina fötter (och inte lyckas övertala någon annan att hjälpa till) har Axelssons fotvårdsskola i Stockholm följande knep: Stoppa fötterna i en plastpåse med lite olivolja och gnugga dem mot golvet."

//Karin

sockerfri
0

Jag ska nog köpa den där krämen från scholl; jag har tvekat när jag har sett den i affären, men den fungerar tydligen :-D

Sara40
0

Karin20 - hur bra tips som helst även om man når fötterna, man slipper ju kladda. Detta skall jag testa, men jag tar nog en plastpåse per fot så att jag samtidigt kan göra annat. Kanske skall testa med kokosolja.

Glad

Mervi
0

Kokosoljan tror jag blir kanon.

molana
0

En liten VARNING!!! Det blir halt med plastpåsar och halt i påsarna med. Så ni inte ramlar och slår er.

Bengt-Olov
0

Hur ska man tolka det här med förhårdnader, som också verkar ge sig av med mirakeldieten våran? Är förhårdnader helt enkelt inkapsling av gifter som huden inte lyckats att göra sig av med riktigt, eller vad?

korseett
0

sett zonterapeutiskt så är förhårdnader en indikation på att något inne i kroppen är fel. Så när det inre får fungera som det ska så ska det heller inte finnas några fötter som har problem.

Så svaret på din fråga sett ur komplementärmedicinen är ja!

Gronstedt
0

Jag har alltid satt mina fotförhårdnade i samband med svamp. De blir mindre på den här kosten, i alla fall.

Oluf-56a
0

Mina fötter har blivit mycket värre sen jag började med LCHF,

Jag går mycket på hårda underlag i arbetsskor hela dagarna och har alltid lagt ner mycket tid på mina fötter. Hoppades att den här kosten skulle hjälpa…men inte. Får nog prova salvan från scholl.

MillisB
0

Schollsalvan gör underverk. Om man har problem med förhårdnader på/under sina fötter är det den bästa man kan köpa.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Bengt-Olov
0

Givetvis ska våra erfarenheter spreta på den punkten också… Fundersam (Apropå Olufs…) Tja, om förhårdnaderna indikerar att gifter tar sig ur kroppen, så kanske många får ökade förhårdnader i början… Det borde väl i så fall vara det normala för första tiden. Jag har dock inte noterat någon ökning, innan jag noterade att mina egna började ge sig av…

Förhårdnader "i samband med svamp", Grönstedt (eller heter du föresten just som det står?) Ser du alltså förhårdnad som en form av svamp? Är dålig på svamp. Odlas även fotsvamp såsom candidan, av kolhydrater, och att minskade förhårdnader i normalfallet skulle kunna ses som ett resultat av strypt näringstillförsel för svamp!? Fast hur förklarar man då Olufs erfarenheter?

korseett
0

jag vet inte hur länge Oluf har hållit på, men när det gäller huden så ska man läka inifrån och ut och då kan det ta tid. Många gånger förvärras problemet ett tag innan det läker ut så det kanske är så för honom

Sara40
0

Vad bra att denna tråd kom upp igen! Jag testade Karin20s tips #8 med plastpåsar på fötterna med olivolja i några gånger och fötterna blev lena som barnrumpor… hade helt glömt bort det dock - det är bra att bli påmind.

dufva
0

Har inte tänkt på det, men fötterna är faktiskt lena som barnrumpor nuförtiden Skrattande..

Gronstedt
0

#18: Har inte tänkt så mycket på orsaken - det har varit fact o' life att hälarna är sprickiga och ibland till och med rämnar ända in i köttet och gör jätteont. Men jag har inte haft en enda djup spricka sedan jag jag började jaga min candida för 5-6 år sedan, och med LCHF är även förhårdnaderna på väg att alldeles försvinna. Ergo tror jag att det har med svamp att göra, om det sedan är candida, vanlig fotsvamp eller en blandning vet jag inte.

Oluf-56a
0

Har  kört LCHF i 8 månader nu och inte har det blivit bättre.

Skall prova med olja och plastpåsar ikvällGlad

Loria
0

Hur länge tog det innan ni märkte skilnad på era fötter?

anki1
0

Jag började märka det i våras.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Skogiz
0

Får välan dra mitt strå till stacken… När jag började öka i vikt förbi 110-120 kg fick jag djupa hälsprickor. Smärtsamt och allmänt irriterande. När jag gått ner till ca 130  kgpå LCHF var dom ett minne blott. Jag vägde alltså mycket  mer när dom försvann än när jag fick dom!