Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-osträtter-och-fett
Läst 319 ggr
Gronstedt
0

Fettips

Detta är säkert inget nytt, men jag begick nylígen min kokosfettpremiär, efter att ha läst här att det verkar antiinflammatoriskt så …

I alla fall så smälte jag 100 g kokosfett på låg värme och rörde i några teskedar kakaopulver och lät det stelna, och nu skyfflar jag i av den blandningen i kaffet. Smaskens!

Margareta
0

Det lät inte fel Gronstedt! Skall minsann prova jag med. Jag tror jag tar lite smör i också…

Numer pensionär i Nynäshamn

magma
0

Har provat det en gång men det blev för grynigt för mig:) Till jul ska jag prova att blanda mörk choklad med cocosfett, det med smak från Crearome.

hemul
0

Ha i gädde också, magma. Då bli det mer homogent. Låt det bara puttra upp, annars delar det sig.

anki1
0

Det låter gott.  skall provas, när jag blir chokladsugen. Jag har lyssnat på en låt nyss, som handlade om semlor. Tur för mig att semmeltiden inte är förrän efter nyår. Den riktiga semmeltiden alltså. Ja jag vet att egentligen är det ju efter fettisdan, men sååå länge orkar man ju inte vänta. semlor är bland det godaste jag vet.Och någon tänker jag allt äta, när den tiden kommer. men Anki då! Ja 1 eller 2 tror jag.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

smartmat
0

Ååååå, jag väntar å väntar å väntar på mitt fett, ja…kokosfett alltså Skrattande Hoppas att det kommer snart så ja också får prova

Mervi
0

Sist jag beställde så tog det lång tid, hade nästan gett upp hoppet. men det kom till sist. Nu slevar jag i mig kokosfett med en matsked.

magma
0

#3: Tack för tipset! Man kanske kan spritsa det i pappersformar som en slags chokladcocoskräm, det borde ju bli lite mjukare av grädden?