Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 2063 ggr
emelyaus
0

starkare ben

Som nagra kanske redan vet hade jag en tumor i benet for ca 1 1/2 ar sedan. Den var ca 10 cm stor och fyllde ut hela tibian i mitt vanstra ben. De tog ut hela tumoren, skrapade och ersatte benet med ett slags ben-cement. Nu har jag alltsa cement stort som en avlang baseboll-boll, en 15cm lang metall-platta och 4 skruvar i mitt ben.

Jag har haft mycket problem efterat med mitt ben, men aven otrolig tur. Efter att ha gatt pa kryckor i 6 manader var musklerna mycket svagare an i det andra benet och det har tagit tid att bygga upp det igen.

De stora framstegen hande nar jag borjade med LCHF.

Det forsta jag markte nar jag slutade med kolhydrater var att det inte langre ommade och gjorde ont i benet och runt cementen och skruvarna.
Aven kna- och fotled gjorde heller inte sa ont langre (av pafrestningen)

Nu nar jag gick pa aterbesok hos doktorn och rontgade sag vi nagot helt otroligt! Mitt ben har vaxt runt cementen och alltsa aterbildat ca 5mm riktigt ben runt cementen.
Detta hade sakerligen hant anda, men det som ar kul ar att jag kan aterigen jobba som servitris pa restaurang, jag kan leva nastan helt normalt, och det skona ar att det knappt gor ont langre.

Jag tror att med den har kosten har mitt skelett helt enkelt blivit starkare an nagonsin. Bara att mina naglar blivit sa mkt hardare bevisar ju att nagonting hander i kroppen..

Kanske andra som haft ben/led/muskel-problem som blivit battre kan beratta lite om sina historier?

Kram
Emely

gun92884
0

Detta med naglarn har jag markt ocksa. Jag har alltid tyckt om att lata mina naglar vaxa men forut blev det ju sa att man oroade sig att de skulle brytas, och man holl pa med nagellack och "starkande" saker. Detta ar ett minne blott, och nu gor det mig ingenting att klippa ner naglarna eftersom jag vet att de kommer tillbaka och ar starka.

Gun in Ada, MI, USA

zeretki
0

För några år sen, innan jag började med LCHF så hade jag precis börjat få ont i lederna. Visste inte varför men jag tänkte att jag skulle vänta och se om det blev värre innan jag sökte hjälp och jag trodde nog inte att det fanns nåt att göra åt det heller…

Sen när jag började äta mer fett så gick det över på några månader! :)

smartmat
0

Jag har också haft besvär med knäna, särskilt det högra som opererades pga meniskskada för ca 30 år sedan. Först trodde min läkare att det var förslitning av ledbrosket men en röntgen visade inget sådant.

Nu när jag skippat kolhydraterna så har jag inte längre ont i knäna, det beror säkert både på kosten och på att jag gått ner 15 kg i vikt i sommar. Men värken i mina fingrar har också försvunnit och mina svullna leder har blivit mindre så nu kan jag ha mina ringar igen och det beror nog helt på kosten för jag gick ju aldrig på händer så dom kan ju inte ha lidit av viktenFlört

anki1
0

Har märkt att mina naglar blivit hårdare. Och så värker det nog lite mindre i kroppen. Lite lättare att röra på mig. men inte piggare, tappar fort orkern fortfarande.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

magma
0

Vilken berättelse, tack! Och skönt att höra att du blev frisk efter operationen.

Jag har haft problem med en disk i ryggen i snart 12 år, det började redan när jag var 22 år med ryggskott, låsningar och utvecklades till kroniska problem med inflammationer i ligament och muskelfästen i ryggen. Efter ett par månader på LCHF märkte jag en markant förbättring på den fronten!