Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 5201 ggr
LatMask
0

Lökpulver?

Är det bra? Gott? Praktiskt?

Magma och DaMum, hjälp mig! Jag läste nyss igenom tråden "Vad äter du nu" och där nämnde Magma lökpulver som en bra ingrediens. Och när jag nyfiket använder sökfunktionen får jag inte ETT ENDA svar!

thehobbit
0

Lökpulver tycker jag ger lite "grillkryddesmak" på maten. Använder mycket sånt i mina egna kryddblandningar. särskilt på grillat.

ullebull
0

Jag tycker det är jättegott, köpte det efter tips härinne och då är det säkert bra.

felixifokus
0

sökfunktionen är konstig, när man uppenbarligen ser ett ord i ett inlägg och det inte går att söka på ordet sen….

Lökpulver är jättebekvämt , jag tycker att det ger bra smak

Loria
0

Jag håller på att göra en lista över bra kryddor att ha hemma har bara cayenpeppar, salt och kurry för tillfället.

Har bara kommit på Lökkrydda och Kanel som nått jag ska köpa till. Är det några felr kryddor ni kan tipsa om?

zeretki
0

Ja, gott och praktiskt tycker jag det är. Jag vet inget om hur många kolhydrater det är i dock men så farligt kan det inte vara.

Jag använder också vitlökspulveri bland när jag inte har färsk hemma.

MiaP
0

Timjan är min favoritkrydda till kött.

magma
0

Loria, du hade redan nämnt cayenpeppar, salt, curry och sedan lökpulver samt kanel.

Det jag har i mitt "kryddförråd" utöver det är bl.a

• vaniljstång
  • torkad dill
  • vitlökspulver
  • oregano
  • spiskummin
  • basilika
  • paprika
  • chilipulver
  • mejram
LatMask
0

Kan man ha i lökpulver istället för hackad lök?

magma
0

När jag inte har vanlig lök hemma eller har bråttom, då använder jag lökpulver istället för hackad lök. Men ibland vill jag ha själva lökbitarna i maten, och då funkar det inte lika bra:)