Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5102 ggr
Margareta
0

Höst 2007

Vart tog sommaren vägen?

Jag tycker det blev höstkänsla och lite ruggigt i luften. Att jag fryser kanske inte är så konstigt?

Hur har ni det runt om i landet?

Vi hade visserligen sol och lite värme i solen idag, men inte alls sommarkänsla längre.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Ganska svalt här nere och det har varit regnskurar. Höstligt tycker jag med.

magma
0

Frost imorse…*huttrar* Bor i Bergslagen.

Glennart
0

Jag låg och solade med bar överkropp idag…

Sedan fick jag en hagelskur över mig! .. Det var tacksamt..Fundersam 

Solen fortsatte dock skina. Jag längtar INTE efter vintern.

zeretki
0

#3 *Asgarv* Det lät…intressant. :)

miss-piggy
0

vi hade 1 (en) plusgrad i morse så nog är hösten på väg.

Te smakar ju gott, ett säkert hösttecken.

Jag ska bli smal, rik och vacker!

Karin20
0

Jag tycker att det är jätteskönt att sommaren är över!

Friskis & Svettis har startat sin säsong och där får man se ut hursomhelst och på måndag börjar Dukansjungagospel-kören med Gabriel Forss för alla som vill i Stockholm med omnejd. Där får man energi och lycka. Kolla in på http://www.dukansjungagospel.se/

.

//Karin

anki1
0

Lite svalt och friskt, men jag känner i kroppen att hösten är på G. men annars så gillar jag denhär tiden, den är så mysig.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Anterrabae
0

Här nere på västkusten är det oxå höst…

Funderade på om det var frostigt i morse, men det var det inte. Iofs inte långt ifrån. Ute på orust hade det visst varit frostgrader.

Nog är det höst alltid. Men eg inte mig emot.. bara det är lite uppehåll.. och inte så regnigt

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

shintaida
0

-0,5 grader i morse vid 6-tiden! Jag bor vid Falun.

NU tänker inte JAG åka motorcykel. Det blev inte mycket körande i "sommar". *suck*

// Shintaida

monkan
0

I Oslo hade vi 3,5 grader imorse, men solen tittade fram på dagen och värmde upp luften en del, men när vi tog en cykeltur på kvällen hade vi behövt vantar!! Vi var ordentligt kalla om fingrarna när vi kom hem. Det känns inte som om det varit sommar i år…

Sara40
0

Soligt men kallt och blåsigt på dagen - absolut höstkänsla, MEN på kvällen mojnade vinden och det var sommaruteaktivitet som vanligt här där jag bor, med fulla uteserveringar och boulespel i parken, (dock inte i t-shirts). Det kanske  trots allt dröjer liiiite innan den riktiga hösten kommer…

Mervi
0

Jag fryser…..Ledsen

tusenord
0

Kallt här i norr, men ingen frost hos mig - än…

Jag tycker också sommaren varit både kall och kort, även om det varit en del varma perioder. Nå, jag som inte gillar värme ska inte klaga. Nu är det äntligen höst!

Effie
0

Vilken sommar? Det var inte mycket.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

miss-piggy
0

jag formligen älskar hösten!!! Tänk alla färger, Te börjar smaka gott igen, du kan kura i hop dej i soffhörnet med tjocktröjor och långkalsonger, du börjar tända ljus, du behöver inte ha linnen som visar allt på kroppen längre. ovs ovs…..

Jag ska bli smal, rik och vacker!

Mervi
0

Och jag fryser, igår morse hade vi bara 4,7 grader….

Lillianna
0

Jag gillar oxå hösten men hade gärna sett lite mer sommar. Ruskigt torrt är det och träden har börjat fälla bladen men allt blommar som bara den så det är vackert, friskt och klart ute.

~ Lillianna ~

Mona-Stina
0

Det är härligt med hösten, då börjar jag leva upp. Gillar inte sommarens värme.

I dag har jag varit i skogen och med mig hem har jag ungefär femton lite trattkantareller. Härlig årstid!

korseett
0

jag älskar alla årstider och alla väder även om jag säger fy ibland

anki1
0

Jag gillar ala årstider, men jag får mer ont i kroppen när det är höst och vinter. Även våren kan ställa till problem för mig. Jag känner att den här hösten blir nog lite värre än det varit på flera år nu.

emelyaus
0

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder! (och dåligt humör)

Vad säger ni ska vi välkomna hösten och alla dess färger med glädje och myspys med tjocka halsdukar och sköna mössor! Ut och lek i löven!

anki1
0

21, ibland hjälper det inte med att klä sig varmt, även fast jag gör det. kylan går liksom innanför, eller rättare sagt att det finns en "råhet" i luften som inte går att klä sig mot.

Mervi
0

Jag gillar också höstens färger, den klara luften. Men inte kylan, det är så som anki1 skriver, när jag börjar frysa så hjälper inget, hur mycket kläder jag än tar på mig så fryser jag. Har alltid gjort det och trivs inte med det. Jag är född i Norra Finland med långa kalla vintrar så jag borde vara van…

suda
0

Bara solen skiner struntar jag nästan helt i temperaturen, så länge det inte är råkallt/ rå luft.

Regnar det blir jag grinig och blåser det blir jag orolig i hela kroppen. Väderkänslig? Jag? Glad

Sara40
0

När jag hämtade bilen i morse blev det helt tydligt att hösten är på gång - det var fullt med gula och bruna löv över hela fronten, det blev så uppenbart när jag var tvungen att borsta ner dem för att kunna se genom rutan… Ledsen

Shaddow
0

Idag har vi haft underbart väder gått i shorts o t-shirt.
jag har inget emot hösten o vintern..det är mörkret jag har vansinnigt svårt för..
såå jag längtar redan efter ljuset..
o vi har haft minusgrader burrr Ledsen här i kopparberg
snart är det marknad här sista helgen i sept det är den 3e största i sverige

välkommna hit shaddow

magma
0

Kopparberg!! Det är ju nästgårds ju, jag bor en mil utanför Lindesberg.Skrattande

Shaddow
0

magma nämen vad KUL

då kanse vi kan träffas någon gång??

Kia
0

Hösten är här det är bara att konstatera även i Skåne :) Blåser en massa idag. Men vet Ni vad med hösten kommer vintern och det innebär att man kan kasta sig i snön överallt och få lov att gör snöänglar :)

Pröva det är jättekul *ler*

Babz
0

Höstväder - klart och friskt - gillar jag. Fast idag vräkte regnet ned över Sveriges närmaste stad! Knappt att det hjälpte med paraply, dropparna liksom studsade tillbaka upp… Det bara forsade vatten längs gatorna… Nåja, med den värme vi har nu kanske det kan locka fram en och annan svamp och det vore ju bra.  Flört

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Effie
0

Strålande sol i Göteborg, knappt ett moln på himlen. I går var vi på Finnkampen på Ullevi, och satt nästan och svettades utan jacka i solen. Men visst märks det att hösten är på gång; det är friskt ute på morgnarna.

Margareta
0

Oj - vi hade heldagsregn igår - det första jag kan minnas på hel sommaren tror jag - jag var knappt utanför dörren.

mumsan
0

Det växlar med vädret här i Hudik. I går regnade det en hel del på förmiddagen och idag börjar solen komma fram lite. I förrgår sken solen och det var varmt och skönt speciellt på balkongen.. Fast fyser gör jag inte, har oxå blivit sjuk som min man. Förkyld och hosta och haft feber och varit väldigt trött. Trodde jag var nästan frisk igår och tog en cykeltur till marknaden men är dålig idag igen och har ont i huvudet med nu. Så fy för att vara sjuk. Nu blev det lite annat här i mitt inlägg Margareta. Hoppas det inte gör så mycket. Det bara rann av mig när du skrev hur har ni det…Flört

anki1
0

Vi åkte ut till landet i helgen Igår regnade det precis hela dagen, framåt 17 tiden slutad det att regna. I regnmätaren hade det då lommit 18 mm. det var uppehåll i ung 2,5 tim och så började det igen i morse var det 15 mm i regnmätaren. alltså 32 mm på ett dygn.

Mervi
0

Soligt men blåsigt, har varit ute i trädgården, klippt gräsert och fotat lite höstblommor. Bilderna blev inte riktigt som jag tänkt mig.

EvaC
0

Ääääälllskar hösten dvs september och oktober ! är född på hösten och mår som allra bäst då.

Hundarna och jag leker i höstlöven och Blondie nosar upp svamp åt matte.Snäll och duktig hund.Cool

Anterrabae
0

September är helt klart den vackraste månaden.. trivs förträffligt.. Men gillar inte att allt regnande har gjort att det känns som att hösten började strax innan midsommar.. *hmpf*

#21: "Leka i löven" Får mig att tänka på en kul monolog, kommer inte ihåg namnet på lustigkurren nu, men ni känner säkert igen den..
"Jag val ute och  spalkade bland bladen som låg på malken. Så kom jag fölsent till lektionen och magisteln undlade valföl jag kom fölsent. Jag hal bala valit och spalkat kling i löven, svalade jag. Då sa magisteln: Du ska inte spalka någon någonstans, och fölesten, vem äl den häl Kling egentligen?!"

#29 Snänglar är underbart, men då måste det finnas snö… Förra året hade vi inte snö så det räckte till ens en snöängel… *saknar*

//Ida

mumsan
0

En vindstilla ljummen morgon med spegelblankt hav, halvmulet inåt landet men klart utåt till havs, fågelkvitter och svanarnas skrik, en hundvalp som springer omkring och leker och lyssnar med mig på naturens konsert till oss. Kan det vara bättre!

magma
0

Shaddow: Ja varför inte, det skulle vara kul!!

Mervi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Höststorm i Skåne. Det blåser jättemycket.

kajsa56
0

ja här rasar det höststorm också! verkar som hela sveriges kust fått storm.. (södra norrlandskusten) men det är inte så kallt ändå.. har 13-14 grader trots stormandet!

trist o tråkigt är iaf det faktum att vi ställde undan alla sommarmöblerna idag .. lika vemodigt varje höst…

mumsan
0

Jag funderar oxå på att ta bort solparasollen nu och ta in blommorna som fick stå ute över sommaren. Promenerade med min vove i blåsten, trodde träden skulle tappa alla grenar, så det tjöt, huvaligen, men kul var det med alla löv som blåste omkring.Skrattande

korseett
0

det havererade partytältet som stått så i två veckor får nog stå så ett tag till för igår blåste det ju häftigt och idag regn. men höst är underbart. jag minns inte vilken dag det var men nån gång i augusti kändes luften helt plötsligt klar och höstig. Underbart!

tamari
0

Höststorm och regnskurar här i sydöstra Finland. + 13 grader. Säger bara: Skönt med tak över huvudet och brasa i kakelugnen!

SvartKaffe
0

Idag blev det höst här. Gubben tog på sig långbyxor för första gången sedan i maj tror jag. Möjligen kan regn, blåst och 7 grader ute ha påverkat hans beslut?

Margareta
0

Jag var i Tönsberg i helgen och hade en "inte-så-trevlig" resa hem i regn och storm över bergen mot Årjäng. Det blev en dryg resa innan vi var hemma.

Gronstedt
0

Rusk och regn och griskallt idag. Tog fram vinterjackan, och har man sett på Karlsson, den gick att knäppa om ändan, vilket definitivt inte gick i våras! Och då hade jag ändå träningsoverallen under jeansen för att inte frysa ihjäl. Och nu tittar solen fram också, så hösten känns riktigt vacker!

Mervi
0

Det har varit kallt här med. Snålblåst och regn. Men i morse var det skönt promenadväder.

Anterrabae
0

Väder är kul..

Nu har vi haft soligt i tre-fyra dagar.. Inte jättevarmt men höstfint, med hög klar luft.. Fantastiska stjärnhimlar på kvällarna och så..

Ska försöka pallra mig ut i trädgården idag och plocka om i krukorna.. Vinterförvara pelargonerna, plantera ut ljung och diska krukor.. Höststäda.. lixom

//Ida

Mervi
0

Jättefint väder hos oss också. Solen skiner.Skrattande

Margareta
0

Även vi har sol… vi bor i olika landsändar… så det är tydligen ett stort område med bra väder…

anki1
0

säger som Margareta. Och i Norrtälje var det fint i söndags, men lördan var lite kulen. Vi tänkte ta ner sommarförtältet, men det fick vänta till söndan, och sätta upp vintertältet. Vi struntar i att kratta nu, utan vi väntar till våren. Nedfallna löv kör vi över med gräsklipparen. Har några blomsterurnor kvar att ta rätt på, men de blommar så fint ännurosenskäran blommar bara finare och finare, rosenmalvan envisas oxå med blommor, verkar aldrig ge upp. Den har förresten blivit jättestor den här sommaren, och nästan tagit över rabatten. Jag satte 2 plantor förra året.

Margareta
0

anki1: Var i Norrtälje "tältar" Du? Vi var där i krokarna för rätt länge sen med vår första husvagn.

Mervi
0

Fortfarande klart väder men det har varit kallt i natt. bara 4 grader i morse.Så nu åkte vinterkappan på.

Mona-Stina
0

Frost här i natt, gräsmattan är fortfarande vit.

Goranka
0

Här uppe i norr är det blitt rätt kyligt. Det är faktiskt så att jag börjat gå med skor (för första gången sen mars nångång) till och från jobbet! Surt… jag hatar skor.

Hösten är vacker och inleder både natur och människa för lite välbehövlig vila. Även om temat på årstiden är Död och Träda, så tycker jag att jag lever upp mest under denna tid. Hur mycket jag än älskar sommaren så är det om hösten jag lever mest rikt.

Dessutom är det ett kanontillfälle att börja gå ut och gå (så mycket barfota jag kan) för visst är det skoj att sparka löv!

korseett
0

Här var det -4,4 grader i natt. Frost så långt ögat når.

Snart blir det väl dags att starta en vintertråd?!

Effie
0

Även här i Göteborg har det varit frost i natt. Nu är det nog bättre; solen strålar från en klarblå himmel. Men inte är det dags för vinterkläder!!! Man ska svettas om våren och frysa om hösten, sade min fröken till mig (på den tiden jag var liten och gick i skolan)

korseett
0

Tänk att man har varit liten en gång *förundrad*

anki1
0

Margareta, Vi har vår husvagn på Överlöpe husvagnsområde. Det ligger  i jämhöjd med Vätö men man kör inte över bron. Det är inte som en vanlig camping utan är mer sommartomter med husvagn på. Vår tomt är ca 1000m2 och vi har egen toa.(torrtoa, men ändå. Avlopp finns inte) egen vattentillförsel. och vi har såmycket rabatter man vill ha osv.

Margareta
0

anki1: Det var det jag anade och därför jag frågade, för det var där vi stod också!!! Kul att höra att det finns kvar. Med hjälp av en karta kan jag tala om vilken tomt vi hade även om jag tror mycket måste vara ändrat. Sonen höll på att ta över när vi var där.

Margareta
0

anki1: Jag hittade hemsidan. Vi bodde på Hemskogsvägen, på vänster sida innan dansladan (vår husvagn övervintrade i dansladan ett par år). Kan inte säga exakt nummer utan bilder, men KANSKE 47 eller i alla fall i närheten.

Vi hann bygga trägolv och odla lite, men slutade efter ett antal vinterinbrott och för att det blev långt. Vi flyttade till en handikappcamping vid Drevviken, 5km från där vi bodde då. Nu har vi husvagnen (fast inte samma) utanför dörren där vi bor.