Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 4429 ggr
Lillianna
1

MSM

Tänkte prova MSM och se om det kan hjälpa mina knakande knän + kanske mitt exem på handen. Ska skicka maken att köpa efer jobbet idag. Undrar var man köper det? Finns det på apotek eller är det hälsokosten som gäller? Jag vill ha det i tablettform, finns det? Hur mycket bör man ta per dag??

/Lillianna

~ Lillianna ~

korseett
0

Hälsokosten är det som gäller eller en del alternativa terapeuter

Margareta
0

Hälsokosten var det för mig… jag gillar det och saknar när jag glömmer.

Numer pensionär i Nynäshamn

Lillianna
0

Ok tack!

Exakt VAD är det du gillar M?? Blev det nån skillnad när du åt resp inte åt MSM?

/Lillianna

~ Lillianna ~

Margareta
0

Jag har ju lätt att få förstoppning och detta hjälper (stor dos), sen känner jag mig starkare på något vis. Får lättare att ta itu med saker.

Mervi
0

Man blir piggare, tycker jag.

problembarn
0

Jag fick mer energi, MSM är det enda tillskott jag ätit som gett ett verkligen märkbart resultat för mig. Jag åt det visserligen som candidabehandling men jag kanske skulle återuppta det…

Hoppas att du får positiv effekt Lillianna!

hemul
0

Ville bara säga att det är billigare med BULJONG! Räcka ut tungan
Antagligen nyttigare också. Flört
Godare är det definitivt. Skrattande

Babz
0

Förlåt frågan, men vad är MSM? Generad

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

problembarn
0

hemul, du har alldeles säkert helt rätt :-) men i mitt liv där att steka upp kött till middag tar mer energi än jag har, är det liksom inte aktuellt med buljongkok hur gärna jag än skulle önska att jag orkade…

Mervi
0

MSM

Det finns mycket info om du googlar på MSM.

korseett
0

Enkelt förklarat så är MSM grundsvavel för kroppens celler som gör att cellen kan få fungera normalt. Vilket i sin tur gör att kroppen själv kan läka sig och även att tillförande läkemedel eller kosttillskott får en bättre verkan.

Ett av de mest outstanding universalmedel jag varit med om!

Anterrabae
0

köper MSM i hälsokosten och vet inte om det finns i kapsel-/tablettform där.. (har inte sett hos våran) Men Helhetshälsa har MSM i kapselform…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Lillianna
0

Jag har inte börjat ännu då jag skickade maken att köpa tabletter. Googlade först och fann att det skulle finnas även i tablettform. Klarar inte att svälja sånt flytande som smakar äckligt…

På vår närmsta hälsokost så fanns det en burk som hetter Arosan (tror jag det var eller väldigt likt) men den innehöll fler andra saker med tex gurkmeja. Är det ett bra alternativ att ta det tror ni??

/Lillianna, som idag behöver lite mer energi

~ Lillianna ~

problembarn
0

Det är den från helhetshälsa jag ätit, tyckte som sagt att det var kanon. Nu när jag läste på lite om den igen så tror jag faktiskt att jag ska börja äta den igen!

Kanske behöver cellerna lite draghjälp nu efter den här sommarens känslomässiga tumultartade utrensning!

problembarn
0

Svårt att veta… är det den från Dr Donsbach? Den innehåller ju tyvärr en del E-medel… Har du ingen återförsäljare från helhetshälsa i närheten?

Lillianna
0

Jo det såg ut att vara den. Maken fotograferade burken åt mig och expediten letade i pärmar efter nån i ren tablettform men hittade ingen. Vad heter det märket som är utan E:n

/Lillianna

~ Lillianna ~

problembarn
0

Den jag känner till kommer från helhetshälsa problemet är att deras produkter endast går att köpa genom återförsäljare. Finns det någon där du bor? Annars kan man ringa helhetshälsa och få veta direkt från dem var närmaste återförsäljare finns!

http://www.helhetshalsa.se/frames.htm

Margareta
0

Jag äter ett pulver som man säkert kan få i sig på något vis utan att blanda det i vatten.

venuseva
0

undrar om inte bättre hälsa har msm i tablettform. kolla vitaminer.nu och se där på hemsidan. de har postförskottsförsäljning också.

Lillianna
0

Tack Venuseva, jag ska kolla på en affär till. Finns det inte där beställer jag på nätet.

/Lillianna

~ Lillianna ~

Mervi
0

Den som äter yoghurt kan blanda pulvret i det. Jag måste avstå yohurten tyvärr.

Moonbeam
0

Jag köper MSM från Ion Silver. Det är ett pulver som heter metylsulfonylmetan. hemsidan är www.ion-silver.com

Pulvret blandas med vatten, helst ljummet så att det löser upp sig.

Mervi
0

Det är samma pulver som jag också har.

Anterrabae
0

om man inte får i sig vatten och msm kan det kanske vara värt att dricka ett halvt glas jos om dagen.. det går MYCKET bättre då.. För den som tål det givetvis..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Lillianna
0

Kan nån Stockholmare berätta om det finns någon hälsokostaffär i Stockholm som säljer i tablettform. Då köper jag där.

Våra 2 hälsokostaffärer här i Jönköping/Huskvarna säger att de inte har nån leverantör för MSM-piller men beställer om jag skakar fram en seriös leverantör. 

/Lillianna

~ Lillianna ~

korseett
0

helhetshälsa har i tablettform- googla på dom