Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 3753 ggr
Skogstrollet
0

Bra LC-restauranger

Tänkte att vi kunde samla tips på bra restauranger! Alltså ställen där dom är positiva till "krångliga" gäster som vill ändra i menyn… Så många orter som lär vara representerade här så har man snart ett lämpligt matställe vart man än kommer i vårt avlånga land.

Så; ort, typ av mat, vilka ändringar dom klarar, prisläge och inställning!

NancyAlke
0

Östersund: Captain cook, inga problem att ändra. Beställde en Bushman sandwitch… fick byta pommes till sallad, och åt helt enkelt inte brödet. Dom hottade till salladen  med soltorkade tomater och grejor… å inget extra kostade det.

Kebabhouse: har en kebabsallad som fungerar.

Kebabcity, gör gärna en kebabtallrik utan strips och fyller upp med kött och sallad i stället.

En varning också på Daffys. Där kan man beställa en kebabtallrik utan strips, men dom fyller inte på med något extra…däremot tar dom fullt pris.

Babz
0

Har hittills inte stött på problem någonstans när jag velat avstå från pasta/ris/potatis, utan fått frågan "vill du ha sallad istället då?"

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Skadlig
0

Gourmet Grön är bra åtminstone i Karlshamn. De är från början en "vegitarisk" restaurang men man kan beställa kötttillbehör. Många saker som är bra men de sattsar på bra kvalitet på maten och riktiga fina råvaror. En sådan enkel sak som korv stroganoff där kunde man verkligen känna att de hade gjort den som den ska dvs med grädde :)
De är dock inte direkt billiga (men som sagt kvalitet) och jag tror tyvärr att fettet de har till brödet är margarin.

ovkyhn
0

Jag har heller aldrig haft några problem, dom ser bara lite undrande ut men det är ok .

Monsun
0

Stockholm - varning för Texas Longhorn. Deras aromsmör innehåller massor med socker! (Det är ganska äckligt med vitlök och socker! )

dcos
0

Jag brukar söka upp Burger King om det blir bråttom. Deras slogan är ju "Have it your way", så jag brukar säga att jag vill ha det på mitt sätt och att jag är krånglig och vill testa om de klarar att göra som jag vill… En vanlig Double Wopper Cheese med extra Bacon fast utan bröd!

Då ser de lite fundersamma ut innan de glatt och ivrigt antar utmaningen (jag vill gärna tro att min beställning uppfattas som ett trevligt avbrott i den vanliga stressen).

Resultatet har nog inte varit exakt samma någon gång. Ofta har jag märkt att de glömt bort något - oftast majonäsen. (Det är väl för mycket nytt och konstigt att tänka på.) Men hittils har de alltid glatt rättat till det den konstige kunden, dvs jag, påpekat.

Jag ger högsta betyg till Burger King för deras servicevilja.

Nackdelen är nog att även om det blir LC så blir det inte riktigt HF…

/David

Anterrabae
0

Gällande Burger King vill jag oxå påpeka att de är smakförstärkarfria… även i dressingar och såser. DET uppskattar jag.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

tusselisa
0

Jag vill tipsa om en kina restaurang i uppsala som heter java där har de mongolisk buffe som är att man får välja mellan alla olika sorters rått kött,fina råvaror entrecot,fläsk,anka,kyckling,hjort mm mkt var magert men det mesta funkade + att det fanns grönsaker och svamp man kunde "fylla ut med om man vill…väldigt privärt och gott.

Pile
0

Stockholm: Lunchställe, Restaurang Karavan ligger hos Sida på  Valhallavägen. Bra pris 69 kr

http://www.cgnordic.com/templates/EurestExt_Page.aspx?id=980

I dag blandade jag rätterna friskt med fläskkarré och ångkokt broccoli, blomkål och yoghurtsås. Salladsbuffén även bra.

På min fråga om hur mycket kött jag fick ta, var svaret: Ta så att du blir mätt. När jag sa att jag inte åt potatis, var svaret: Vill du äta de kokta grönsakerna som hör till fiskgulaschen. När jag inte tog sås vid köttet, frågade han du kanske vill ha yoghurtsåsen(som var tsatsiki).

Jag var mycket nöjd med min lunch, brukar ha med hemifrån vanligtvis, men lyxade i dag och gick ut på ett nytt ställe för mig… Mycket nöjd blev jag med upplevelsen så jag var tvungen att skriva in och tipsa för er i Stockholm.

Margareta
0

Kul Pile sån info gillar vi!

Jag åt på Dinners E4 Ödeshög med min man i tisdags och blev lika väl bemött. När jag sa "utan potatis" fick vi ta av veg buffen det som passade.

Han la på extra kall sås, med kommentaren "ni är väl inte rädda för fett det är mycket majjonäs i den här?". Själv hade han testat Atkins i 2 veckor och gått ner och var nöjd, när vi sa att det var snart 3 år såg han minst sagt chockad ut och frågade om vi inte saknade något…

Nä…tvärtom sa vi, vi är glada att slippa, eftersom vi mår så mkt bättre.

Numer pensionär i Nynäshamn

parsley
0

Sen har vi Maxis low-carb burgare också, en riktigt trevlig upplevelse, även om den kanske bara är LC och inte HF. Tack för tipsen om Burger KingCool

MegN
0

Ha ha - jag brukar gå in på Johanssons Café i Sala och beställa "en fylld". I början brukade expediterna stirra oförstående på mig, tills jag förklarade - en fylld baguette fast utan baguette! Nu är de vana, det är dessutom allt fler som har sett mig äta det och följt mitt exempel! (För just den där baguetten blir väldigt seg och svår att finfördela innan man får in den i munnen).

folke
0

Här nere är det inga större problem…

Bara säg till kyparen "Sans garniture" , så är det inga problem, de brukar inte ens fråga varför….

Ibland får man rätten till och med billigare för att man tar utan tillbehör !

Det finns en restaurant vid flygplatsen i Geneve som heter "L'aviation" som serverar en 380 grams biff, med en bearnaise sås som är gudomlig Skrattande

Man kan få en 180 och en 250 grammare också Förvånad

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

anki1
0

Jag var på köpcentrat här i Nacka (Forum Nacka heter det) och det var nästan dags för lunch, hade ätit en mimdre bra frukost och var hungrig. Burger ing finns där och kollade matsedeln om det fanns LC burgare, men fick inte rätsida. tänkte att det är bäst att ta bussen hem och greja till en omelett istället.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Anna.G
0

Parsly

Jag brukar ta den smälta cheddarosten istället för den magra dressingen toll salladen. Den är riktigt god.

emelyaus
0

Jag har inte alls haft några problem när jag gått på restaurang, inte ens här i förorten Aspudden (stockholm) där jag ätit den godaste måltiden i hela mitt liv. Det var på Restaurang Udden, en liten förortskrog dit vi gått i halva mitt liv.
Ägaren är van vid att jag alltid beställer "extra mycket pommes frites" och när jag nu kom tillbaka från Australien blev han mycket förvånad när jag sa "ingen pommes, men kanske lite grönsaker istället?" "och extra bearnaise" till biffen.
Slå på min förvånad när jag fick världens berg av grillade grönsaker som var enormt goda. Det var zuccini, paprika, lök, små champinjoner o dyl. Mycket bearnaise och mkt god blodig oxfilé.
Den här kvällen tänkte jag att aldrig mer går jag tillbaka att äta pommes. Det var så himla mycket godare..

BitteS
0

MegN: Va skoj att se någon som är från samma trakt som jag själv. Jag tror du är den första jag hittat här. Själv bor jag i Heby. Kanske vi kan framöver byta erfarenheter om kosten vi äter.

Såg att du äter cocosfett, har inte köpt något än men ska försöka få tummen ur och göra det. Kan man verkligen äta det rent? Jag har försökt att ta smör i kaffe eller the men det är som du säger riktigt läbbigt.

Själv har jag inte ätit ute mer än en pizza och då skrapade jag ihop fyllningen på en liten bit av bottnen. Resten fick vara kvar.