Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 5244 ggr
navarro
0

Hemkomst och hjartinfarkt!

Det later dramatiskt och sa ar det! Kom hem forra fredagen efter 350 mils bilkorning, allt var bra och jag hade inge behov av astmamedicin. Vi akte upp till sommarstugan och sag pa allt som hant under de 12 ar jag varit borta. Fick andnod och min  man och dotter hjalpte mig ta medicin och sakta ga upp emot bilen. Vi akte till akuten, som skickade mig till Karlstad eftersom jag hade en hjartinfarkt. I Karlstad skulle dom spranga bort trombosen och korde in en "slang" fran handleden till hjartaat. Kranskarlen var friska och doktorn gratulerade mig till det. Aterfard till Arvika lasarett och jag har varit inlagd 5 dagar. Vid ultraljudsundersokning kom dom aven fram till att jag har ett mycket friskt hjarta. Jag berattade fran borjan att jag inte ater kolhydrater och allt som vi tror pa, de har respekterat mig och jag har atit lax med smalt smor, stekta agg etc, det enda jag aldrig fick pa detta fettskramda lasarett var stekt bacon. Men jag kan inte klaga! Lakaren sa att eftersom  jag klarat mig sa  bra med den lilla lungkapaciteten jag har, skulle han inte lagga sig i hur jag skoter mig i ovrigt.

Att jag overahuvudtaget lever idag tror jag ar LCHF:s fartjanst eftersom kroppen loste upp proppbildningen under ambulansfarden till Karlstad. Men nu ar dilemmat vad jag skall gora med all denna medicin, maste ju ta den nu tills nasta aterbesok som ar inom efter 8 veckor, men det kanns inte roligt. Det ar 9 olika inkl. astmamedicin som innehaller bade mitt gamla spray och kortison. De har aven gett mig Furix, vattendrivande, men det gav overlakaren order om att man inte skall ta i samband med hjartinfarkt. Sa nu efter 5 dagars bruk har jag atminstone kunna lagga den at sidan.

Tack for att ni laser om mina uppleverlser, som ar en blandning av gladje och angest- Min pappa dog pa samma sjukhus av hjartinfarkt for snart 50 ar sedan. Nu kom jag hem efter 20 med halsa och lycka och hamnade mitt i detta ovantade situation. Kommer att hora av mig pa annat namn i fortsattningen, skall byta till nagot mer svenskt nar orken och tiden tillater.

Amiechan
0

Oj Navarro! Det glädjer mig att gick så bra som det gjorde. *skickar massa välgångsönskningar*

kram,

Amiechan

Mervi
0

Kram på dig. Skönt att det bra i alla fall.

Besika
0

OJ, krya på dig! Och grattis till så fina kärl och hjärta!

korseett
0

välkommen hem!

navarro
0

Tack skall ni ha allihop! Det kanns skont att kunna skriva om sig sjalv utan att skammas. Min familj, utom maken, ar nog chockade an och vill inte garna prata om detta. Sen ar det ju maten och allt gammalt vanligt. Kommer att ta det lugnt till i morgon nu, men era ord har verkligen gatt rakt in i det "sargade hjartat".

Rita-S
0

Å nu blev jag orolig, så glad jag blev när jag läste det hadde gått bra trots alt!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Margareta
0

Oj jag som väntat på ett livstecken och ville höra från dig med flytt och allt.

Välkommen tillbaka!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

monkan
0

Det var verkligen en otrevlig hemkomst, men skönt att det gick bra iallafall. Krya på dig nu!

Bookjones
0

Oj vart det lite mycket kanske. Skönt att allt är OK till slut. Krya på dig!

ovkyhn
0

Krya på dig

molana
0

Krya på dig från mig med.

Citronmeliss
0

Sänder varma tankar till dig!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

bjornen66
0

krya på dig va kul att det gick så bra

magma
0

Också jag har väntat ppå att höra hur det gick med flytten- vilken omtumlande start du fick! Krya på dig nu!

Shawy
0

Ojoj….hoppas du får må bra och njuta av din hemkomst nu istället….Krya på dej även från mej.

Sotlugg
0

Välkommen hem och krya på dig. VArför byta namn? Vi känner ju dig som Navarro.

Ulf-S
0

Skönt att höra att det gick bra till slut!

rogerk
0

Oj, vilken dramatisk hemkomst, skönt att allt gick väl tillslut, ta hand om dig !

Ulf-S
0

Hoppas att ni inte tycker jag är korkad eller okänslig som frågar, men varför får man egentligen en hjärtinfarkt? Särskilt om man har friska kärl och ett friskt hjärta?

Fundersam

korseett
0

funderar på om inte anspänningen inför resan hem kan bidra till att det ser ut som infarkt men inte är det. Man kan ju få smärtor av annan orsak väl? Det är ju verkligen en omställelse att flytta tillbaka till hemlandet och kanske inte riktigt veta om det kommer att fungera eftersom orsaken att flytta därifrån var av hälsoskäl

kermit
0

#19 Jag tror man kan ha proppar i bl.a benen som kan vandra upp mot hjärtat.

kermit
0

Och till navarro vill jag säga Välkommen hem och krya på dig!!

catale
0

Säger som alla andra: Tur att det gick som det gick och krya på dig.

Bara en sak. På Fettskrämdbloggen har nu ditt "fall" börjat användas som argument MOT LCHF och MOT fett-ätning. Se här i kommentaren från den 22/9 kl 22.11.

Någon kanske borde klargöra hur det egentligen var - att dina kransskärl var fina och hjärtat friskt, och att det du fick var en propp som for omkring och att det inte blev värre än det var TACK VARE LCHF……

Karin20
0

Vill också säga krya på dig och hoppas att du inte behöver flytta tillbaka igen, utan att det fortsättningsvis går bra här!

//Karin

korseett
0

#23 Det verkar som om kommentaren är borttagen för jag finner inget

Ra95
0

Välkmmen hem till Sverige säger jag också! Har följt din "hälsoresa" i Spanien och med glädje sett dina framsteg och alla vackra bilder.

Hoppas detta är en reaktion på anspänningen det måste vara att återvända till ett land där du mått så dåligt tidigare.

Kram till dig och lycka till fortsättningsvis. Jag tycker också om Navarro!

venuseva
0

Många välgångsönskningar till dig och välkommen till det nya landet. 

Det som fick dig att lämna Sverige har lämnat dig nu och tror  att  ditt och familjens liv kommer att bli ett fint liv framöver. Glad

Effie
0

#25 kommentaren finns där; jag läste den nyss under "the eatwell plate". Vore bra om någon lite mer insatt än jag bemötte den.

Och för övrigt instämmer jag med alla andra; jag är också glad att det gick bra, och önskar lycka till

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

kitabu
0

Jag har för mig att det finns blodprover som visar om man haft en infarkt. Har de tagit dessa prover?

För 20 år sedan när jag nästan jobbade ihjäl mig, kom jag in akut till Ystads lasarett och de trodde det var hjärtinfarkt.

Men det var det inte utan "Bornholmsjukan" som tydligen är ngt med brosket i revbenen och ger samma symptom.

Oavsett vad det var så är det underbart att höra från dig---byt inte namn, varför ska du göra det?

Det finns bara en Navarro. Tycker du att klimatet är för barskt i Värmland så kom och hälsa på i Skåne. Här är det varmt och gott.

problembarn
0

Här är kommentaren för de som ville se den…. tog en stund att hitta så jag kopierade den…

Har Annika och andra som påstår att man inte kan få hjärtinfarkt med LCHF sett på kolhydrater i fokus att Navarro som ätit LCHF lång tid och korrekt faktiskt fått hjärtinfarkt och fått behandling på svenskt sjukhus. Hur kan det ske? Nu börjar jag faktiskt bli rädd att fettet är direkt skadligt. Vem står på tur härnäst?

Skrivet av frågvis den 22 september 2007 kl. 22:11 #

catale
0

Hr varit borta några timmar och ser att mitt inlägg med länken till kommentaren var lite otydligt, men den hittades till slut ändå. Sorry för krånglet - men bra att ni hittade den! Ser att Mervi varit inne och kommenterat tillbaka.

anki1
0

Välkommen tilllbaka Navarro, Och hoppas att du kryar på dej. Kanske var det den långa bilresan tillbaka, och anspänningen som gjorde det. Och inte behöver du byta namn.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Monsun
0

Välkommen tillbaka till Sverige Navarro och vad skönt att du mår bättre! Maximal otur att något sådant händer - ,men skönt ändå att veta att hjärtat och alla kärl är friska eller hur?

PS tycker också att du ska behålla Navarro! :-)

venuseva
0

man kan eldas igång för minde än ett sådant inlägg, som att "vem står på tur?". Herre Gud, säger jag bara, vilka människor det finns och hur duktiga de är på att plantera rädsla och smutskasta.

Nej, fokus gott folk, på det goda gäller nu i allra högsta grad.

Rita-S
0

Där fins vegetarianers och veganer med som får hjärtinfarkt vet jag, min ena kusins gammelmoster är vegan sen tonåren och har på sina äldre dar haft 6 lindriga hjärtinfarkt. Det behöver inte alls va kosten som ligger till grundlag för infarkt vet jag, även om fel kost kan öka chanserna. Jag är inte alls nervig för infarkt pga kosten iaf.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

dufva
0

Hoppas du snart blir kry igen Navarro!

Skönt att höra att du har ett friskt hjärta och kranskärl..

navarro
0

Hej igen och tack alla for fina kommentarer. Tror ocksa att stressen, forvantningarna, min mamma som inte alls ar sa sjuk som hon sagt (92 ar och ar vig, handlar, bakar och gor allt sjalv), maken som inte talar svenska, besoket vid sommarstugan, dit dom drog upp mig i sondags eftermiddagt  for att visa mig att var tidigare granne har salt till tysk familj och tagit nagra meter av var sjotomt. Den ilska jag kande over att man utnyttjar den som ar franvarande pa grund av halsoskal, gjorde nog att det blev sa har. Det regnade kraftigt och det var valdigt blott. Jag har ju bott dar sedan jag var tolv ar och tog for givet att det var astma. Det gladjande for mig och min familj ar att astman hittills inte kommit tillbaka trots vadret, bytet fran fjalluft till varmlandsk normal hojd, familjens katter och hundar.

Till alla som ar kritiska till LCHF vill jag bara ge ett rad att atminstone forsoka innan ni kritiserar. Jag tyckte att jag fick stod pa sjukhuset bade i Karlstad och  Arvika fastan ingen uttryckte sig till mig.

Man tog blodprov vid inlaggning pa akuten, doktorn sa att det skulle vara avgorande hur foljande dags prov visade sig, eftersom jag hade enzym i blodet som visade pa hjartinfarkt, darav den snabba ambulansfarden till Karlstad mitt i natten. Foljande dag var proven hogre och det var for att processen fortsatte. Massor av blodfortunnande medicin och ytterligare dagar pa sjukhuset. Befinner mig nog i ett chocktillstand, men  kampar pa, idag kanns det battre an igar!

Behaller Navarro eftersom manga gillar att jag fortsatter som vanligt!

magma
0

Självklart ska du fortsätta heta Navarro om du vill det själv, det är ju "du" här på KiF! Hoppas du snart mår bra igen.Kyss

Margareta
0

Självklart är Du Navarro för oss och vi tänker på Dig.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Kul att du inte ändrar namnet, svårt att lära nya och navarro är jättebra.

tamari
0

Hej Navarro, välkommen hem till Sverige!

Hoppas du kryar på dej. Tråkigt att hemkomsten skulle bli så där jobbig.

Visst är det vackert i Värmland. Varje sommar då jag är där njuter jag av de vackra landskapen, berg och älvar, frodig grönska…

catale
0

Jag vill inte förstöra med att påminna om den där kommentaren igen, men nu används du, stackars Navarro, som ett slags bevis för att alla LCHFare har fel. Den här gången länkar jag inte - utan citerar kommentaren från signatur frågvis (och blir lite rädd när jag läser citatet om och om igen):

"Det måste ju vara LCHF:fanatikernas taktik att förringa hjärtinfarkten i fråga.
Men vem våga nu börja med LCHF?
På formet i fråga finns det cirka 10 damer som hållit på länge och som man kan följa i detalj. Navarro är en av dem.
Att hon får hjrätinfarkt innebär att 10% av kärnan har fått hjärtinfarkt.
Att fett i stora mängder är farligt vet alla. Nu kanske också bantartanterna får ta till sig detta självklara faktum.
Vem står i tur för nästa infarkt?

Blodproppar som far runt orsakar just infarkter. Hjärtinfarkt och hjärninfarkt (stroke).
Det var ju någon bantartant som sa att det inte var så farligt eftersom det bara var en propp ;-)"

Nu handlar väl detta mest om att EN person håller igång den här monologen för sig själv, men en tveksam person kan nog börja tvivla.

Mervi
0

Då är jag på tur snart. Jag har ätit kosten i över 2 år. Jag har varit inne på Fettskrämd och skrivit, men det gör nog ingen nytta bland dessa "hajar" som flyttat från Annikas Blogg dit.

magma
0

*hmm* Med det resonemanget, så borde en person som drabbas av hjärtinfarkt som äter lite fett bevisa att lågfettskost orsakar hjärtinfarkt och att det är farligt att äta den typen av kost?

Tyvärr finns det ingen kost, metod eller livsstil som till 100% garanterar ett friskt liv fritt från sjukdomar tills man dör knall och fall 98 år gammal…

zeretki
0

Skönt att du klarade dig bra, Navarro! :D

*stor kram*

zeretki
0

#42  Är det OK om jag eller du tar din kommentar och startar en ny tråd? :) Det känns som om vi kan diskutera detta i en egen tråd, många missar det nog om det försvinner… :)

catale
0

Absolut! Jag borde ha tänkt på det själv. Gör du det, som säkert har bättre handlag med inlägg och trådar än jag har. Än… :)