Borelia
Finns det någon erfarenhet om lindring/bot av ledvärk orsakad av borelia?
Nej, tyvärr kan jag inget om det… Men jag hoppas det finns någon annan här som är mer insatt!
Intressant att du skriver om borrelia just nu. Jag lider sedan ett drygt år av denna lömska sjukdom, och jag skrev i går till Staffan på i fokus och undrade om han kunde lägga upp en sajt om borrelia.
Jag har inte fått den hjälp jag behöver här i Sverige, så inom någon vecka reser jag till Tyskland. Vet inte hur lång tid det kommer att ta, så jag vågar inte anmäla mig som Sajtvärd i dagsläget. Vi kanske kan hjälpas åt några stycken så småningom.
Borrelia behandlas med antibiotika, men jag tror att LCHF-kosten har hjälpt mig mycket. Jag har ätit på detta sätt sedan början av juli 2006. Det blev ett dåligt svar på din fråga, men det finns mycket att läsa på
TBE-och-Borreliapatientföreningens hemsida Hoppsan länken vill inte funka!
Är det den här?
http://hem.bredband.net/tbepatientforeningen/

Jag som alltid tjatar om samma sak skulle föreslå en candidakur med! Eftersom borrelia behandlas med antibiotika är det inte helt osannolikt att man fått candidaöverväxt i samband med borrelian. Värk är ett typiskt candida-symptom… det kan ju vara värt att testa i alla fall!
#3 Ja det är den och blir man medlem kommer man in på diskussionerna. Mycket att läsa.
#4 Helt rätt! Candidan kommer som ett brev på posten efter antibiotikan.
Matmamma: Hur länge har du varit sjuk i borrelia, och vad fick du för behandling? Det är viktigt att få antibiotikabehandling tidigt, men dom flesta vet inte ens om ev. fästingar eller hudrodnader.
Hur lång tid har förflutit mellan insjuknandet, ev. behandling och ledbesvären?
Frågar om borelia för att om möjligt kunne ge råd till en god vän. Är lyckligtvis ej drabbad för egen del.
har haft borrelia, gick över med penicillin
Helena
Matmamma; skönt att du sluppit. Jag lovar det är ingen höjdare.
Paronskrutten; Bra då fick du penicillinet i god tid. Gratulerar!!