Sockerfritt ???
Vart hittar man sockerfri majonäs ??
Har letat i affärerna här men hittar inget, någon som kan tippsa om något märke ??
Jag har inte hittat sockerfri majonnäs om man inte gör den själv. Annars så finns coops äkta majonnäs med 1 g kh/100 g.
Vet inte om Netto finns kvar i sverige men dom har en utan kolisar.

Får väl fortsätta äta ägg med smör då …….

Ni andra som äter majonäs, gör alltså egen eller ??
Jag fattade det som att det fans att köpa när jag läste SSS bok men jag har väl fattat fel.
Smör och ägg är det också kolisar i. 

Hm betyder det att man kan äta den köpta endå eller hur ska jag tolka detta ???
Det är ju inte så jobbigt att göra majonäs. I mixer eller med visp, eller med mixerstav, eller, tja, bara att röra med gaffel!
Låt gärna senapen (Dijon el dyl, sockerfri) och äggulorna och oljan och det du rör med, och bunken, ha ungefär samma temperatur. Då skär det sig inte så lätt. Ex.vis. genom att allt är i rumstemperatur när du börjar.
Som Margareta brukar säga: Ta bort elefanterna först och strunta i myggen. (fri översättning) DVS strunta i sockret i majonäsen, det är rätt lite ändå… Ta den med minst socker i, minst kolhydrater. Det brukar synas p burkens innehållsförteckning.

# 8 Oki tack då vet jag ;)
Felix "äkta majjonäs 80%" använder jag.

Köpte coops äkta majonäs i dag.

Hellmans Real Mayonaise på plastflaska innehåller 0 carbs! Finns ibland om man letar ordentligt.
Inte för att jag förstår hur det blir 0 kolhydrater, men den är kanongod, kan ätas med sked!
//Karin