Ny här!
Hej!
Jag är ny här och kommer nog att behöva några dagar för att bekanta mig med allt på siten som verkar jättetrevlig
Många förkortningar är det
!!
"LCHF"??
"Caloriecalculator" (Stavar nog riktigt illa nu) men det var nå´t med en kaloriräknare som var bra att ha??
Jag har under hela mitt liv tyckt att jag varit för stor, men ser jag mig om i backspegeln så har det tidigare handlat om dålig kroppsuppfattning. Nu är läget annorlunda och allvar"
Jag slutade röka för 10 månader sedan och vips så steg vågen konstant med 15 kilo……..detta måste nu vändas eller åtminsonde stoppas upp eftersom jag rent fysiskt inte mår bra av detta.
Jag ska göra ett tappert försök nu, förhoppningsvis går det bra!
Jag är typen allt eller inget, så jag kan inte äta lite mittemellan nyttigt när jag ska gå ner i vikt.
Antingen är det strikt mathållning som gäller eller fortsätta som tidigare……
Vi lär höras tror jag om jag inte ångrar mig innan jag ens börjat!
/Hellas
Välkommen säger jag också!
Det är bra att ni som är nya talar om när vi använder oss av ett alltför internt språk. Det blir lätt så när ingen ifrågasätter!
Numer pensionär i Nynäshamn
Hej och välkommen!
Den "kaloriräknare" du talar om är antagligen ett program som heter "CalCounter". Tidigare kunde man bli gratis medlem och skriva in på internet vad man äter, och se fördelningen mellan fett/protein/kolhydrater, kalorier, mineraler/vitaminer etc. Numera finsn inte dn möjligheten längre, men du kan ladda ned en enklare version av programmet till din egen dator här.

Hej Hellas och välkommen hit.
Jag håller med, här är otroligt mycket att läsa och lära. Fråga så fort du stöter på något oklart, det gör jag. Det finns massor av duktiga LCHF`are som hjälper en vän i nöden.
Lycka till
hej och välkommen från mig med =)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Hejhej Hellas!
Hej välkommen
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk