TJOHOO!!
Ikväll har jag haft min kostföreläsning om lchf-kost, och det gick jättebra! Fick en massa frågor, folk stod i kö efteråt och ville veta mer! Jag lämnade ut Annika Dahlqvists lchf-manifest plus en massa artiklar om margariner och socker och annat smått och gott till alla åhörare. Jag tipsade om den här sidan till ett par stycken också.
Det känns jättekul att alla var så intresserade och positiva! Det kom några av de vanliga frågorna (kolesterol, vitaminbrist, vad ska man äta) men det var ju ingen fara. Det verkar också som om det kommer att bli fler föreläsningar av den här typen. Jag håller tummarna för att de går lika bra som den här.

Grattis 
Grattis till en lyckad föreläsning!

go girl
Jag ska bli smal, rik och vacker!
Grattis!
Numer pensionär i Nynäshamn
Kul att du fick sådan respons, grattis!
Vad roligt! Grattis!

Låter ju toppen! Kan inte jag också få gå på en föreläsning?! Fast jag har aldrig tid så enda chansen vore om du hade föreläsningne i vår skola! (vi bor i en skola så då bord jag kunna ta mig tid
Great! Bara att fortsätta predika!
Jättekul! :)
Blir nyfiken vilket typ av forum där föreläste i, typ ABF eller hur lyckades du få ut ditt budskap om din föreläsning? Marknadsföring etc.

#10 Ja, det var ABF. Eftersom jag är hälsocoach ville de att jag skulle tala om kost och hälsa på en träff de hade ordnat med en massa organisationsstyrelser. Det var nog lite oväntat att jag inte talade om det gamla vanliga som alla har hört.
Marknadsföringen skötte ABF om. De skickade ut inbjudningar till olika organisationer där man fick välja mellan tre alternativ på workshops. En var min, och jag fick absolut flest åhörare. Det stod inget i informationen om att jag skulle prata om lchf, bara allmänt om kost och hur mycket socker maten innehåller. Men det togs väl emot! 
Vad kul för dig, hoppas du fick blodad tand och fortsätter sprida ditt budskap.

#12 O ja!
Min största utmaning just nu är att få en kompis att hålla ut med lchf-kosten. Hon har ca 20 kg övervikt som hon har lagt på sig under lika många år, och nu verkar hon tro att hon ska gå ner dem på två veckor…suck! Jag är rädd att hon inte orkar hålla ut tills det börjar hända nåt. Jag håller tummarna för att hon åtminstone ska gå ner några kilo direkt så att hon blir motiverad att fortsätta. Hon har bara hållit på i 2 v än. Törs absolut inte nämna fakiren, för då slutar hon direkt.
Du får bjuda in henne till detta forum, låta henne läsa nybörjarinläggen, kanske? Beslutet måste ju ändå vara hennes och ansvaret också. Inte ditt.
#13. Jag tror att hon snabbt kommer märka hur bra hon mår och det kommer nog räcka som motivation tror jag. Jag började med LCHF för att gå ner i vikt i första hand och bara efter några dagar så blev jag så bra i min mage och kände så mycket positivt. Jag trodde ärligt att jag aldrig skulle få uppleva känslan av att ha en sån välmående mage….jag märker ju inte ens av den längre.

Jo, hon tycker det är skönt att inte vara hungrig hela tiden, men hon har väldiga problem med hård mage. Mer fett klarar hon inte av att äta säger hon, och linfrö vill hon inte äta. Hennes fettmängd verkar f ö bra, tycker jag. Jag har frågat om det verkligen är förstoppning och inte det att hon är van att gå oftare, men det verkar vara på riktigt. Vet inte vad jag ska rekommendera. Hoppas det går över snart, annars lägger hon väl av.

Jag har rekommenderat det här forumet men hon har ingen dator, och det är svårt för henne att sitta på jobbet och kolla. Jag har skickat efter Skaldemans bok åt henne i alla fall.
För min del räcker det med hälsovinsterna för att jag ska vilja fortsätta: varm och skön om händer och fötter, bra blodvärde, inga gaser…hurra!
Förra året när jag åt grädde och mjuka ostar var jag också hård i magen. Nu när jag bara äter smör och nötter som fettkälla fungar det perfekt. Att lägga ljus psylliumfrö i ett glas vatten och dricka på morgonen hjälper jättebra . Sen kan man ju alltid dricka lymfareningsdryck, som du kan läsa om i en annan tråd. Skaldeman säger att kvinnor bör äta ovanjordsgrönsaker. Det ger ju fibrer.
Cocosfett är bra för hårda magar!