Calcounter nere....
Webbhotellet (One.se, så vet ni vilket webbhotell nu INTE ska välja…:-) ) har tydligen valt att stänga ner calcounter.se.
Varför vet jag inte än, men jag misstänker att de tycker att det är för mycket trafik.
Frågan är om de kommer att låta mig ha programmet kvar över huvud taget? Jag har mailat dem, får se vad de svarar….
Tina (TiKei)
men är inte det något bra när det är många som använder en hemsida? Hoppas att det löser sig
Hoppas det löser sig TiKei - det är så jättebra!
Gissa om din sajt är poppis TiKei…
3 trådar (inkl din egen) inom en kort stund dök direkt upp här på iFokus….
Numer pensionär i Nynäshamn

Panik! Måste ordna sig!!

Oh, vad ledssen jag blir. Jag som just kommit igång med Calcounter. Försökte just gå in där för att se hur mycket kalorier det är i 1 dl mjölk (1,5 %-ig). Kanske någon vänlig själ kan hjälpa mig. Vi dricker ingen mjölk här hemma så jag kan inte kolla själv. Skulle behöva veta det snabbt. Snälla någon!!!!!
Kolla i livsmedelsdatabasen:
Och jag som tänkte börja studera igenom detta ikväll :D Tjii fick jag!
www.machmo.se
Milko låklaktos: 5 gram kolisar per 100 gram mjölk
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Hoppas verkligen att det ordnar sig. Känner mig helt handikappad utan detta hjälpmedel.
48 kalorier för 1 dl mellanmjölk 1,5%

#8 Tack för hjälpen. Är inne på att dricka en proteindrink på frukosten. Näringsdeklarationen visade på 7,1 cal och var då baserad på 1 dl mjölk. Men man kan ju röra ut pulvret i vatten istället eller hur?
Neeeej! Varför tycker de mycket trafik är negativt, har det med bandbredd att göra? Är det inte DITT program som du kan använda och göra vad du vill med? De kan väl inte neka dig ditt eget program? *fattar noll*
På Arlas hemsida finns alla deras produkter. Där brukar jag kolla.
Neeej vad tråkigt! Använder det inte dagligen längre, vilket jag nästan gjorde en tid i början av min kostomläggning till LCHF. Men det har hela tiden varit hur bra som helst att kunna återkomma till då och då.
Håller för övrigt med övriga - mycket besökare brukar ju ses som något bra… eller? 
TiKei, har du inte överskridit din kvoterade transfer helt enkelt då? Kolla i din CP.
åååå…. vilket elände! Det är väl dags att du börjar ta lite betalt av alla för tjänsten, så att du får in mer pengar och kan köpa dig hur mycket plats som helst. Tror nog att många, mer eller mindre medvetet, använder programmet utan att skicka en peng… Men de flesta skulle nog kunna tänka sig att betala för det… för utan cal-counter går det ju inte!!!
Hoppas verkligen att du får behålla ditt program bara…
hemul: Det är så kallad "fri trafik" så det borde inte vara det. (fast jag vet att de stänger av folk ändå på grund av det).
Problemet är också att programmet är lite felprogrammerat. Det var det första program jag gjorde med databas och följden är att jag den senaste månaden inte har kunnat komma in i databasen ens för att rensa ut lite.
Detta kan också vara en orsak till att webbhotellet stängde ner. Fast det har ju varit så ett tag och inte blivit värre den sista veckan så det borde inte vara det.
Häromdagen stängde jag av för nya medlemmar för att de som använde det inte skulle sluta fungera helt. Då skulle situationen inte bli värre i alla fall (det var alla medlemmar som ställde till det, inte hur mycket var och en medlem lade in).
Så situationen var mer eller mindre ohållbar ändå. Hela programmet skulle behöva skrivas om från början och just nu har jag inte tid till det. Jag har ett heltidsjobb, eget företag + en flytt på gång :-)
vilken framgång för dig TiKei! Ja som sagt ta lite betalt av varje som utnyttjar så kan du köpa dig bra plats och utveckla programmet eller rätta till felen som du säger finns.
Oj! Det låter verkligen kört för calcounter… kan du inte sälja idén till någon annan "systemare" i lowcarbsvängen? 

# 5 , trodde inte vi var så noga med just begreppet kalorier här!
# Vi är några som måste hålla reda på energiintaget även på kalorinivå för att gå ner.
jag håller med - Ta gärna betalt för tjänsten. Är övertygad om att vi är många som är villiga att betala!

Håller med.Saknar programmet.Har hjälpt mig att hålla diabetesen på medecin fri nivå.Skulle gärna köpa programmet om det fanns att köpa.Varför har inte diabetes föreningarna det till diabetikerna som använder datorer?Det skulle ju hjälpa dom otroligt mycket.Programmet var min favorit.Använde det flera ggr. om dagen.Hoppas Du orkar ta tag i det SNART.Vi är ju många som anväde det.Var det över 5000 som använde det? Hälsningar molana/ Anna.
Har ni sett att det går att ladda ned en enklare version av programmet, via samma adress där det fanns online tidigare?
Skulle gärna betala 200:- per år för CalCounter, eller 20:- i månaden. Med 5000 medlemmar blir det en rund och bra summa, närmare 1 miljon. Borde räcka för en ny sida, eller hur?

Jag håller med. Har försökt lägga in ett recept på köttfärslimpa i den äldre modellen men den räknar ju inte ut något.Så jag blev besviken.Har dessutom gått upp 2 kilo nu på några dagar efter att det blev stopp på det programmet.Så snälla försök igen och ta betalt för medlemmar som använder det.En behövande medlem molana.

Skulle gärna betala 4-500 för en cd med det programmet som var så bra.
Jag saknar också CalCounter. 

jag har börjat testa några andra matbokföringsprogram, men jag måste säga att de inte motsvarar onlinecalcountern i fråga om detaljrikedom kombinerat med lättanvänt och överskådligt (jag blev intresserad av mineralintaget ganska snabbt med calcountern)
hur som helst är jag mycket tacksam för den starthjälp programmet gav i början av min diet, Tina!
Finns inte Cal-Counter längre?
CalCounter-servern strejkar, inte Tikei som gjort programmet tack och lov…
Det var ju tur, då kommer den tillbaka!
Jo men vi vet inte när och hur - läs hennes meddelande först i tråden
Jag hopas oxå att calcounter kommer tillbaka igen. Den har varit en mycket bra hjälpmedel för mig. Saknar den nu. Ja en lite summa var skulle göra mycket. 
Väntar tåla modigt…
Jag får inte programmet att fungera på Linux, så för mig hjalp det heller lite att ladda hem det :( Så jag hoppas det kommer upp som betaltjänst, skulle gjärna betala medlemskap på calcounter hemsida
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#37: calcounter programmet är ett windows program.
för att köra den i linux behöver du en emulator ( wine heter den ).
lite överkursh dock, det är bäst att du ber nån kompis du känner om hjälp som använt wine förut.
#37, Rita, du kanske blir hjälpt av www.halsovakten.se. Man kan testa gratis i 7 dagar.