Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3366 ggr
maxiq
0

OT - Lycka är...

Ja, vad är lycka för dig? Här kan du skriva av dig - stort som smått!

maxiq
0

…att få somna om… och om… och om… och om… och om…

korseett
0

#1 ännu en som trycker på snoozeknappen ser jag!

Lycka är att få sova en hel nat utan att behöva gå upp och pinka

BitteS
0

maxiq, jag håller med dig fullständigt! Det är en otroligt härlig känsla att få sova tills man vaknar av sig själv och slippa klockan. Det var det bästa med semestern. Har fått ändrade arbetstider nu så jag börjar kl 6 på mornarna nu. Gud va det är jobbigt. Jag är en sådan mäniska som vänder totalt på dygnet när jag är ledig, så detta med tidiga mornar är ingenting för mig. Ibland har jag ställt klockan på ringning när jag är ledig bara för att få stänga av den och sedan krypa ner och somna om igen. Det är ljuvligt.

magma
0

Att somna inom 30 minuter- istället för att ligga och fundera i 1-2 timmar och vänta på satt sömnen ska infinna sig.  Så var det före LCHF, nu går det mycket enklare att somna!

Mervi
0

Att må bra.Skrattande

Amiechan
0

Att ligga och sniffa i Skadligs skägg :D

hedakicki
0

..när hunden går bra på träning så vi känner oss mindre nervösa för tävling Skrattande

Att snooza om och om och om igen är även lycka för mig!

www.machmo.se

korseett
0

snooze… i all evighet.. amen till det!

dcos
0

Att känna motivation för det man måste göra…

*omotiverad idag*

Effie
0

I min citatsamling hittade jag

"Lycka: att göra det man vill och vilja det man gör"

fast det är ju ganska självklart, egentligen, när man tänker efter. Om jag skulle ha mer konkreta exempel, förutom allt snoozande (visst är det skönt att få somna om, men jag vill ju heller inte sova bort livet) så kom jag just nu på, utan att rangordna på något vis:

• sitta på balkongen en vindstilla sommarmorgon och äta god frukost
  • eller varför inte samma ställe en ljum sommarkväll, och se mörkret falla över Göteborg, och solens sista strålar blänka i fönstren i Guldheden
  • hitta en riktigt bra bok, som kan läsas om
  • kramar, och…
  • att komma på en bra lösning till ett problem
  • en intressant diskussion

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Gunnilla
0

Att må bra.

hedakicki
0

lycka är när frukosten är färdiglagad och man hugger in på sin ostomelett och knaperstekt bacon och inser att man får äta såhär gott och ändå gå ner i vikt!

www.machmo.se

Effie
0

Om man går ner i vikt ja - fast god frukost är ju alltid god frukost!

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anterrabae
0
  • Att få bli friskare och orka mer..

• Att få vara pigg..

• Att få lyssna på en bra bok med en katt på magen och gott te eller kaffe på sidan..

• Att få laga och äta god mat

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mona-Stina
0

Lycka för mig är att vakna på morgonen med inte allt för mycket värk så jag kan ta mig ur sängen relativt snabbt.

ovkyhn
0

Lycklig blir ja av att åka HD och när ja inte har ont då går det bra att dansa squaredans oxå.

Gunnilla
0

"Att få lyssna på en bra bok med en katt på magen Att få lyssna på en bra bok med en katt på magen"

Anterrabae, kan du hålla dig vaken?

NancyAlke
0

Att upptäcka att ännu en fiskart trivs så bra hos mig så att de vill "bilda familj". Sist ut är faktiskt inte firrar utan mina räkor som ska få räklingar Cool

susanne.s
0

Lycka är att somna tätt intill min man medan hunden snusar i sin säng och allt är som det ska.

supermoccine
0

Lycka är att stuffa runt på ett dansgolv fullt av leende människor som är där av kärlek till musiken och dansen, inte för att supa eller ragga.

magma
0

…att ha kommit hem och ha ett tandläkarbesök och ett läkarbesök med diverse sprutor, nålar, provtagningar etc avklarat inom två timmar och ha det gjort och bakom mig! *puh*

jeanor
0

Att må såhär bra!!Glad

NancyAlke
0

Att vara ledig i morgon, efter fyra dagars "eftersemesterupptrappning"!

mumsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att få höra av sin älskling att man är världens vackraste och bästa kvinna.

Att sova i hela 7 timmar utan uppehåll.

Att njuta av sommarkvällar med sol vid havet.

Att snusa på hundvalpen som snart ska hämtas hem.Glad

Anterrabae
0

Gunnilla: Ja det kan jag.. i perioder iaf. Inte alltid. Eftersom jag har en synskada är det väldigt jobbigt att läsa så man lär sig lyssna aktivt, som om man läste. Funkar ungefär lika. dvs lika sövande.. *ler*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

maxiq
0

…att kunna äta allt men inte vilja!

Margareta
0

Sant Maxiq…

Numer pensionär i Nynäshamn

dcos
0

Att hålla om och vara riktigt nära den man älskar =)

Babz
0

Lycka för mig är (inte rangordnat):

• att sitta på en klapperstensstrand på Fårö, solen i nacken, svag vind i håret, titta ut över det oändliga havet…
  • att gå i skogen och helt plötsligt "snava" över en massa kantareller som bara väntar på att stekas i smör…
  • att sitta på logbryggan på landet med en kopp kaffe i vårsolens första värmande strålar…
  • de ljusa sommarnätterna i Norrland…
  • att semestra på Gotland…

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

dcos
0

Att inte vara beroende (tror jag i alla fall, för det är ett hägrande mål för mig)

Skogiz
0

En tidig, klar höstmorgon där skog möter fjäll. Frost på marken, gevär i näven och en snäll, duktig hund. Inte bara lycka, det är sällhet.

navarro
0

Min lycka ar for tillfallet att det ar sista dagen pa "ferian" byns fest, som varat sedan i torsdags med dansmusik som ljuder mellan bergstopparna till 7.30 pa morgonen. De forsta 4 timmarna ar vanlig dansmusik darefter diskomusik dunkande. Detta vore helt okey om inte man startade med smällare redan klockan 8.00, 30 minuter efter att musiken tystnat, 15 minuter senare smällare igen for att forsakra sig om att ingen hunnit somna. Smällarna upprepas sedan vid tiotiden, tolvtiden och nu pa eftermiddagen for att paminna om att tjurfaktningen skall borja. Nar jag skriver smallare ar det kommunen som star for dom och det later snarare som kanonskott. Ser fram emot den lyckliga tidpunkten imorgon bitti nar alla har festat fardigt och allt atergar till sina vanliga rutiner.