Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 697 ggr
Lillianna
0

Back to bacon! - Omstart

Maken började jobba idag så nu har jag omstartat och ska skärpa till mig med maten. Back to bacon med andra ord. Har mätt, vägt och skrivit upp. Semestern har varit skön men jag har slarvat och det har satt sig runt midjan. Känner mig som en riktig fläskfia idag och det trivs jag inte alls med. Måste gå ner i vikt nu och jag vet att jag måste köra strikt då.

Hur går det för er?? Fler semestermarodörer kanske??

/Lillianna

~ Lillianna ~

monkan
0

Jodu, här har det slarvats under semestern. Nu ska jag ägna denna vecka åt att trappa ner alla kolhydrater och sen gå på strikt LCkost nästa vecka

maxiq
0

Jag har hoppat över semestern i år (igen) så jag har faktiskt gått ner ett par kilo under juli.

Skrattande

Mervi
0

Grattis maxiq!

Lycka till Lillianna! Jag kör med omstart jag också. Så nu är vi på banan i igen.

copia
0

O,ja, jag åt ohämmat under två veckor i juni, som resulterade i ett rejält plus på vågen. Men jag har betat av det mesta nu, och det var inga problem att gå tillbaka till LCHF. Det var ett palnerat avsteg på Irlandssemestern, så det är helt okej, tycker jag..Har sällan dåligt samvete längre för mat och det är så skönt. Så lycka till nu !

VeraP
0

Jodå, en del fuskande under semestern har det blivit.  Men för tre veckor sen började jag jobba o samtidigt gick jag tillbaka till LCHF. Igår när jag vägde mig så var jag tillbaka på den vikt jag hade innan semestern :)

anki1
0

Omstart här med. Nu i dagarna har jag varit meddlemm i ett år. semstern har nog varit lite väl utsvävande. Jag har bestämt mig för att bli mer LC än tidigare. Det lilla ris och pasta som jag ätit åker nog nu. potatisen hänger med lite till. och så lite bröd. Jag tar en förändring i taget så att det blir en vana. socker slutade jag med för 1 år sedan, och det går bra.Inget mjöl i matlagningen. Ska sluta dricka cider, det är alldeles för sött nu. Har smakat öl och det är mycket godare, men ska bara dricka det någon gång då och då. Och då bara i små ängder. Får inte i mig en hel burk. Mitt Blodtryck mätte jag i förra veckan, och det hade gått ned. OM det beror på kosten eller på att det är somma och varmt vet jag inte. Men det får tiden utvisa.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Katarina2
0

Omstart för mej också idag!!

Skönt att se att man inte är ensam om att göra utsvävningar på semestern!!…Glass och potatis har varit min last undedr semestern…men nu är det slut med det!!

SysterYster
0

Omstart! Eller filbyte, tillbaka på rätt körbana. Jag har varit borta från både er, mina vänner och vår kost, en tid. Känns ändå inte som nederlag, för jag planerade min paus noga och länge. Så det känns inte som jag är en förlorare även om jag utgår från att vågen pekar åt fel håll ( har inte vägt mig) Jag ville helt enkelt "ha lite sommar" ett tag…frukt och bär i första hand. Naturen är ju så rik just nu. Så jag har inte varit så strikt. Jag har nu slagit på blinkersen för att i dagarna byta körfält…tillbaka helt till LCHF.

Gunnilla
0

Haha, maxiq, där har vi det! Man ska överhuvudtaget inte ha semester! (Kanske bäst att hoppa över den kommande julen också, konvertera till nån religion som fastar i stället…)

maxiq
0

Tvärtom Gunnilla, julen är ju en riktig LCHF-högtid med all skinka, ost, ägg, m.m. bara man hoppar över potatisen och den inlagda sillen. Att fasta gör ju bara att kroppen ställer in sig på svält och slutar bränna fett utan ger sig på musklerna istället.

Så låt julen vara fram till påska utan att det kommer någon fasta däremellan!

Glad

[linda-pinda]
0

För mig har julmat aldrig lockat. Däremot julgodiset… Choklad och nötter och kola och kakor i långa banor… sylta och annat sådant klarar jag bara inte av att äta. Så till jul blir det väl enbart skinka och ost den här gången. :-)

Gunnilla
0

Det är just potatisen och sillen som är så goda - och allt godiset! Skinkan, revbensspjällen, köttbullarna kan jag vara förutan…

zeretki
0

Japp, slarv här också. VIlket leder till att vikten gungar upp och ner MEN det värsta är ju Candidan som blossar upp. :(

Goosan
0

Det känns som sagt skönt att jag inte är ensam om att ha gjort lite avsteg. Har ätit 3 mjukglassar bl.a. Gott var det. Kollade vågen nu efter semestern Ingen viktuppgång men ingen nedgång heller. Så nu blir det att ta nya tag igen.

Var väldigt strikt i går och det kändes direkt i mina ben. Vad beror det på att det känns i benen?

Så nu tar vi nya tag Kyss

tamari
0

Vanliga vardagar klarar jag av bra eftersom jag är pensionär och lagar maten själv. Är sällan bortrest. Men vi ska fara till Värmland i augusti, råbocksjakten har premiär den 16.8. Min gubbe missar aldrig premiären! Under den dryga veckan som vi är där skall vi på två 70-årskalas + en del andra kalas! Där vi vistas räknar man varken kalorier eller kolhydrater, där bullas det upp och äts vid alla tider på dygnet (nästan). Jag bävar!

Det kan gå bra, men jag kommer säkert att vara tvungen att äta mycket sånt som inte hör till LCHF. HF kan gå bättre än LC!

Mervi
0

Hoppas du får en skön  vecka där uppe och fixar maten. Det gör du säkert.Skrattande