Hjärntrust i Västergötland!
Vi hade familjeråd i går kväll och det lutar åt att vi flyttar till Calle Carlssons lediga flygelbyggnad (Hälsovårdshemmet i Österäng). Lite grann på vinst och förlust. Jag kan lika gärna sitta där nere och skriva, jag kan backa upp Calle när "elefanterna" kommer och på sikt kanske öppna någon egen kursverksamhet. Calle är bra, Lars Wilson bor i trakterna och jag tror att Pasi också hör hemma där. Snacka om hjärntrust!
Sten Sture
Spännande!! Hoppas det blir några kurstillfällen?

hoppas det blir någon kurs snart, och välkommen till västergötland
ja det finns bra hjärnor i Västergötland -min mamma är därifrån hehe!
Vad spännande med en flytt! När bär det iväg?

Det kommer det säkert att bli, men kanske inte i år. Vi måste nog göra i ordning en separat lokal först och det tar ett tag. Däremot kommer jag själv att börja ge konsultationer. Dock utan vit rock och stetoskop…
Sten Sture

Det formella beslutet är inte taget ännu. Jag har en grabb kvar i skolan och det gäller att hitta en passande linje för honom i Mariestad (Skara, Lidköping?). Gör vi det så måste han ner till skolstarten, och då får väl jag hänga på. Vi har tre månaders uppsägning där vi bor så det lär bli dubbel bosättning ett tag.
Sten Sture
Vad häftigt det låter Sten Sture!
Pasi bodde i Hällekis men har precis flyttat till Jämtland där han skall börja en utbildning. Han återkommer hit så fort han semestrat och flyttat klart.
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag hoppas att han ska läsa till kostrådgivare. Vi skulle behöva många som Pasi innanför systemets ramar.
Sten Sture
Håller med dig!! Hoppas Pasi läser detta.

Sten Sture, det ar bra att vaga hoppa ivag ibland. Sjalv haller jag pa och planerar for flytt hem till Varmland efter 20 ar i Spanien och detta tack vare att astman verkar ha forsvunnit med LCHF. Nar man mar battre kan man ju lattare ta itu med allt ogjort och jag haller pa och stadar upp och forbereder att ge bort allt "onodigt" och forsoka fa plats med resten i bilen, tillsammans med maken och hunden. Ar det nagon som vet var man kan hitta sidor om vader i Europa pa hosten? Det ar svart att sitta i 40 graders varme och planera och jag behover nagot for att fa belagg for att man behover bade trojor och ytterklader i september. Mitt barnbarn papekade att det faktist kan vara ganska kall i september!

Du har så rätt, navarro! Jag har suttit fast med ungar, hund och katt i en väldig massa år. Nu har katten gått hädan. Hunden har ett år kvar och det är bara en unge kvar i boet. Uppbrottets timme närmar sig! Värmland låter fint, vi blir ju nästan grannar…
Sten Sture
Vad är det för "elefanter" som väntas till Calla Carlsson?Är det oss överviktiga du kallar så?

Bra!! Då kan du väl se till att köpa upp Carlsson labb själv, den dan han ger upp. (Du måste ju ändå stoppa miljonerna fråm böckerna NÅNSTANS…) Ja, åsså ser du till att rörelsen får sitt centra där. 
Yipeee!! För min del, ursäkta egoismen, så är det jättebra! :D Hoppas det funkar bra för er också. *fniss*

Ja vad ska jag säga som bor nästgårds nu. Men lycka till i Västergötland och fina skolan har dom i Lundsberg. Hoppas att du kan hinna med en kurs i Sörmland för att prova??? Så man inte får så långt.

Utmärkt idé, Bengt-Olov! Jag ska ha den i åtanke när den första miljonen trillar in. Men är man så hårt nischad som jag kräver det en utgivning på en större marknad än den svenska.
Sten Sture

Den kommer, den kommer… Eller hur?

Välkommen till Västergötland, sägar jag oxå! Så bra med ett samarbete er emellan, det gynnar alla. Spännande att ta sitt pick och pack och börja om. Hoppas att frun och pojken oxå är med på noterna..Pia
Fast Lundsberg ligger i Värmland…

Vilken trad det har ar och vilka bra ideer man far! Sten Sture, lika som du gjort dig av med en massa synliga kilon, blir det nu den osynliga barlasten som forsvinner. Nu ar det nastan tomt i mina skap och garderober, hunden ar jatteledsen for han kanner att nagot ar pa gang och eftersom nagon har lamnat honom en gang forut, ar han nervos. Sjalv kanner jag mig gladare varje dag over beslutet som fattats och nu galler det bara att kunna bila hem som en vanlig semester. Tack Kitabu for tipset om var man hittar medeltemperatur pa webben, har letat overallt men takniken ar inte den basta tydligen.

Du har en bra inställning, Navarro! Jag har gått runt och tittat på allt som måste bort. Mycket barlast är det! Fast särskilt osynlig är den inte…
Sten Sture
Vi flyttade i höstas och vi trodde vi skulle till ett betydligt mindre hus än det vi hade så det blev verkligen storröjning på hög nivå.
Huset blev större än vi tänkt oss och det är väldigt behagligt att inte ha så mkt prylar omkring sig!!! Det är vilsamt, för det tar tid att hålla reda på prylar! Viktiga saker har en tendens att gömma sig bakom oviktiga.
Numer pensionär i Nynäshamn