Vad är bäst?????
Hej!
Jag har skrivit en tidigare tråd om LCHF anpassad flygplansmat.
Då man inte kunde beställa både glutenfri och diabeteskost på planet så undra jag…Vilket är "bäst" utav de två alternativen????
Tacksam för svar!
Mvh Lillmajsan
Det beror på flygbolag och sträcka. Kontakta dem.
Och ta med egen mat.
Jag skulle definitivt säga diabetes då glutenfritt brukar vara späckat med stärkelse!

Intressant fråga Undrar precis samma sak. Ska med SAS till NY och funderar på vad skall jag be om?! Fisk? Får väl ha med mig lite nötter och två kokta ägg : ) De lär ju ha lurpaksmör.
Jag ska kontakta dom men jag vet inte vad jag ska ta….
Vi ska till Thailand.
Tro du…? Ja, det låter ju vettigt. Om man få välja mellan pest eller kolera….????? Jag är lite förvirrad.
Nötter ska jag ha med mig, och babybell ostar….
Tro du man kan ta med extra smör???? Du vet sådant som är portionsförpackat….
Fråga; Kan man ha med egen mat utan att meddela eller måste man informera innan så man inte reskera att bli stoppad??? Någon med erfarenhet???? Tips, råd tack!!!!!!!
Du kommer inte att få ett klart svar på dina frågor kring vilken mat det är såvida du inte kontaktar flygbolaget.
Transportstyrelsen har information om vilka regler som gäller för mat och vätskor.
Jag vet inte om du verkligen får ta med nötter på planet.
Allergirisk. Vet inte om det gäller alla nötter eller bara vissa.
Ta med en bit ost och ett litet smörpaket. Beställ glutenfritt och ät enbart köttet och grönsakerna.
Tja men då kan man ju lika gärna ta normalkosten och bara äta köttet och grönsakerna…
Nötter borde du nog inte ha med nej…

Mvh Stephanie 

Har för mig jag läst att diabeteskost är oftast det värsta val man kan välja ur lchf-synpunkt att det blir framförallt extra fettsnålt och kolhydratrikt

Som sagt vad.. undvik diabetesmaten, extra mycket kolhydrater och minsta möjliga fett, och i stort sett inget mättat!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Man kan ju inte ta för givet att man får kött. Sist på långflygning fick vi en skaldjursrisotto, lite salladsgojs och en söt kaka. Om den rätten kommer igen så kan jag lova att man inte blir mätt på salladsröran.

Om alla bara sitter och knappar på datorn händer inget.
Ring flygbolaget och meddela att du av etiska skäl äter specialkost, svenskt kött och svenska mejeriprodukter och svenska grönsaker. Sedan begär man att få den mat man behöver. "Man ska väl inte behöva svälta hela långa resan."
Når man inte resultat den vanliga vägen ringer man HK och ber att få prata med VD.
Vanligtvis hamnar man hos VDs sekreterare som alltid vet allt och omedelbart kopplar dig till den lägsta beslutsmyndiga personen.
Problemet löst!
Med du måste kontakta flygbolaget själv, det är du som är kunden och kunden har alltid rätt.
Om alla som äter lågkolhydratkost ringer detta lilla samtal så blir det snabbt resultat. Men det hänger som alltid på mig själv om jag vill ha resultat.

Spirit, Har du gjort det själv med positivt resultat?
Jag brukar ta med mig eget lchf-bröd, någon ost, någon lämplig korv som tål rumstemperatur, hårdkokta ägg, avocado, någon grönsak. Funkar utmärkt. :-)