Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2616 ggr
Mona-Stina
0

Blir alldeles förbryllad...

Nu är jag trött, less, förbannad och jag vet inte vad. Trots att jag äter exakt likadant som tidigare och då gått ner så har jag plötsligt börjat gå upp i vikt.

Om jag hade haft något avsteg eller ätit mer än förut hade jag förstått varför och accepterat fakta men så är det inte.

Tappar sugen gör jag men lämna kosten… ALDRIG

Får väl ta en fakirvecka eller nåt.

filea
0

Håll ut. Det kanske vänder igen

Mervi
0

Det är likadant med mig, jag äter inte mer än i början av LCHF men går lättare upp nuförtiden. Jag läste om detta på Annikas blogg en gång men kommer inte ihåg riktigt hur "någon" där förklarade detta. Jag slutar inte heller med kosten men det är tråkigt att vara så kolis-känslig.

Gunnilla
0

Det kan väl vara så mkt i kroppen som spelar in - PMS, infektion eller nåt annat?

Mona-Stina
0

Inget PMS i alla fall… sådant har jag passerat, tack och lov.  Glad

Kanske jag druckit för lite trots värmen, vem vet? Tråkigt är det i alla fall.

Mervi
0

Ingen PMS här heller, glömt vad det ärFlört. Jag har ökat lite för mycket sedan förra sommaren, alltså inget som hånt nyligen, utan smyger sig sakta på om jag inte äter fakir eller nästan fakir.

Bengt-Olov
0

Jag är också lite förbryllad. Första halvåret gick jag ner säkert närmare 15 kg i rent fett. Andra halvåret har jag, förutom att jag gått upp minst 5 kg i muskler, gått upp igen även minst 5 kg fett! Misstänker min epilepsimedicin, tegretol, även om den inte är "känd" för att ge viktökning. (Ska sluta med den, så snart jag träffat doktorn, som ev. tar blodprov och kollar att jag verkligen tar den - man är ju lite beroende av läkare också, i detta fall för körkortets skull…)

zeretki
0

Hur äter du, Mona-Stina? Har du provat att förändra på något sätt? Det kan ju vara en vanlig platå också… Fast jag vet inte hur dom funkar egentligen…

Mona-Stina
0

Jag äter som jag gjort hela tiden. Jag vet att jag måste hålla noga koll på proteinet och kolhydraterna.

Ägg, smör, kokosolja, kött, ibland fisk eller fågel. Lite grädde i teét ibland, det blir inte mer än högst 20ml/dag. Sås gjord på sky, filadelfia och lite creme fraiche. Ost, majonäs eller aioli… ja, som man ska helt enkelt.

Det händer något gång att jag vispar lite grädde och tar några frysta hallon i men det är ytterst sällan och då vet jag att jag inte går ner.

Mervi
0

Jag får kanske börja motionera lite flitigare. Det gjorde jag förr.

tamari
0

Jag går upp i vikt om jag sitter på datorstolen så länge att jag inte hinner gå ut och stavgå! Men ibland går vikten ner utan att jag gör ett skvatt annat än lite vanliga hushållssysslor. Så vete katten vad som är rätt eller fel! 

Men för lite vatten är definitivt en orsak till viktuppgång.

zeretki
0

#8 Vad jag menar är, om du märker att du kommer till en platå, om du stannar upp ett längre tag, så måste du nog förändra något. Ta bort något, lägga till något. Förändra.

Tyvärr är det nog bara DU som kan komma på vad du behöver just nu. Jag tror ju också att kroppen förändras udner tiden, så om den behöver mer protein eller mer fett just nu…

Kanske ska du skära ner på fett en vecka? Äta mer protein istället? Det kunde ju vara intressant att testa och se vad som händer. :)

Eller tvärtom, skära ner på protein och äta mer fett?

sarag
0

Jag har kännt mig jättetrött under försommaren. Förstod att det måste ha med kosten att göra. Att jag hade någon brist. Jag äter nästan inga grönsaker så jag tänkte att det kanske var c-vitamin brist. Sedan två veckor tar jag ett stort glas vatten lägger i en rätt tjock citronskiva i och det får dra en stund. Sen (efter att jag gått min stavpromenad på morgonen) dricker jag och äter upp citronens fruktkött. Det har gjort susen! Är pigg och stark igen. Det var alltså c-vitaminbrist jag led av!

navarro
0

Bra att ni paminner om vikten av att dricka vatten. Har ar det ju nastan 40 grader pa dagarna och jag svettas hela tiden, forsoker dricka tillrackligt.  Nu skall det bli dubbla glas for att se om detta ar orsaken till att jag inte gar ner i vikt. Jag menar ett glas som jag fyller tva ganger forstas!

mimmipigg
0

kan du kanske kolla hur många kalorier du ligger på????