Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-fisk-skaldjursrätter
Läst 1284 ggr
Monsun
0

Chili- och vitlöksräkor

Jag är ganska förkyld och då vill jag gärna äta stark mat (alla smaklökar är väl bedövade antar jag). Så till middag idag blev det följande:

smält massor med smör i en stekpanna (helst gjutjärn). I med 1-3 krossade vitlöksklyftor plus massor med piri piri. Det ska bli jättestarkt! När smöret har bubblat ett tag häll i skalade räkor. Vänd runt och ät med sked. Gott och bra LCHF mat.

Amiechan
0

Härligt recept monsun!

zeretki
0

Åh gud så gott det låter! :D

Margareta
0

Vad lustigt, något liknande gjorde vi för ett tag sen.

Inte ett recept, men slags tillagningsanvisning finns under Heta räkor på min lilla anspråkslösa blogg som inte handlar så himla mycket om mat annars.

Numer pensionär i Nynäshamn

Monsun
0

aha där er man - då hade jag inte behövet uppfinna det! :-) Kan varmt rekommendera det - det är jättegott!

Margareta
0

Monsun: vi uppfann det på var sitt håll oberoende av varandra och då måste det vara bra eller hur?

Jag är ju inte så himla bra på att följa recept och kan aldrig laga samma mat 2 gånger, så för mig är det mer ingrediensförteckning med tillagningsanvisningar och sen gör man som man vill i alla fall…Oskyldig

Jag lägger upp mat på bloggen mest för att visa våra vänner och bekanta att vi äter inte så skumt som dom tror.

Numer pensionär i Nynäshamn