Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2067 ggr
[Camia7]
0

mens?

Om man räknar kcal och har normalt bmi kan mensen krångla då fast man inte är underviktig?

Elfdance
0

Ja, det kan den. Hur menar du med krångla?

MimLan
1

Vad menar du med räkna kalorier? Räknandet i sig orsakr just inget annat än siffror. Kalorirestriktion kan ge störningar ja.

goliath
4

jajamensan

Zepp
3

På ren svenska.. ja mensen skall krångla vid svält för då är det olämpligt att bli gravid!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Camia7]
0

Okej jag håller mig på 10-11000 kcal i veckan för att inte gå upp i vikt.. Mensen skiter i att komma ibland eller blir jätte sen

[Camia7]
0

Om det kan hjälpa så är jag 169cm lång och väger mellan 54-55kg

MimLan
2

Du har problem. Du skall äta mer än så och kunna hålla vikten.

Att du inte har mens är ett starkt tecken på att kroppen inte mår bra.

Varför äter du så lite?

[Camia7]
0

Okej… vill helst gå ner i vikt men har inte fixat att äta mindre .. Så är rätt så nöjd med att stå still på den vikt jag har nu.. jag skulle må jätte dåligt av att gå upp i vikt. Jag har alltid pendlat 5kg upp och 5kg ner men vill stå stilla nu. Hur mycket kan jag äta utan att gå upp i vikt då? Jag har inget jobb eller annat som gör att jag rör mig på dagarna

OlgaMaria
0

Äter du LCHF? Om inte så tycker jag du ska göra det. Vi räknar normalt inte kalorier. Vi räknar kolhydrater.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Camia7]
0

Jag började käka lchf men gick över till att bara räkna kcal. Tänkte börja med lchf igen för jag va mer mätt fast jag inte åt mer kcal

MimLan
1

Du skall äta så mycket som din kropp behöver. Sluta räkna kalorier, det fungerar inte för dig. Börja lyssna på vad din kropp signalerar och hur den mår.

OlgaMaria
1

Lchf brukar vara bra för mensen. Lyssna på kroppen brukar vara bra men inte alltid så lätt att veta hur. Jag brukar försöka ignorera den när den skriker efter socker ;-) men jag är inte det minsta orolig längre för att proppa den med fett och kalorier. Jag håller mig viktstabil så länge jag håller mig ifrån kolhydrater och behöver då inte tänka det minsta på kalorier.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus