Nu behöver jag hjälp
Jag gick började med LCHF april 2010 och gick ner sakta men säkert 15 kilo. Gick sen upp nåt kilo men var nöjd ändå, kände mig supersmal trots att jag fortfarande var lite knubbig.
Så slutade jag snusa oktober 2011 och på ett år gick jag upp 20 kilo!
Nu har jag försökt sen i julas med en det ena och en det andra för o komma igång men det går inte! Jag ska gifta mig i juni och vill ju inte se ut så här men snart är det försent att ens försöka. Fy vad jag känner mig dålig!
Kanske av att bara skriva här ger mig en kick. Jag visar mitt problem fast alla ser ju hur jag ser ut och det där med att älska sin kropp det kan vi glömma för tillfället.
Tja, i morgon är en ny måndag och jag får väl försöka igen.
Till problemet hör att jag klarar inte mjölkprodukter och stora mängder ägg så frukosten är mitt största bekymmer. Jag kan inte äta äggfrukost och jag avskyr varm mat till frukost. Just nu är det knäckebröd och kaffe som gäller :P
Lycka till👍 När man "offentliggör det" så kan det vara lättare att hålla sig på banan så att säga🙂
Eftersom du inte äter mejeri - Har du provat kokosgrädde ? Riktigt gott måste jag säga
Jag äter sojaprodukter och ja, jag vet vad de festa anser om soja men jag använder det.
Det är ju lite kolhydrater i dom men vad gör man :P Bröd är ju det värsta och de recept jag har provat smakar ju inte så gott.
frukosttips:
Pålägg med smör (salami, skinka, ost, tunna skivor kassler osv)
grillad kall kyckling
Kallt stekt eller grillat kött
Rökt fet fisk
Tonfisk med majonäs och citronpeppar (mums!)
Vad exakt är det som får dig att ramla av banan? Försök beskriva hur du tänker och vad du tycker är svårast så kanske vi kan komma med tips
~God loves you, and I´m trying! ~

#2 hur funkar sojamjölk i matlagning och sånt? Hur är den ur "bara" lchf synpunkt? Hur är det med havremjölk ur rent lchf synpunkt?
om du är riktigt strikt med kolhydraterna så prova magic bullet coffee eller cocoa
sök på sajten - mbc eller magic bullet så hittar du flera trådar.
det ska vara kallpressat kokosfett -det finns även en deodoriserad variant där smak och doft är borta - håller mig mätt hela förmiddagen.
många går upp i vikt av mejerier så det är helt ok att utesluta.
tänk på att mejerier, kaffe, nötter och ost är vanliga stoppklossar för viktnedgång.
🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Testa att göra smothie på kokosmjölk, en halv dl hallon, fiberhusk och proteinpulver + en kopp te med kokosfett. På det står jag mig länge!
Bröd! Jag är brödnarkoman 😛 Jag skulle kunna leva på bröd, middag? En Dagobertmacka eller en snabgjord smörgåstårta.
Nej jag äter inte så för då hade jag sökt hjälp för längre sedan. Det är drömmar. Varför jag ramlade dit? Jag vet precis. Jag slutade med snus och började äta allt annat, det började med tuggummi, sen godis, sen va det ju synd om mig för jag blev liggande 3 månader på grund av ryggskada så då blev det snabbmat, man tager vad man haver mat alltså. Lite svårt att planera maten från ryggläget så det blev det man fick tag i fort.
Jag fortsatte äta lika mycket fett som innan men lade till kolhydrater och socker och det blev en bomb.
Trots att jag lovat mig att aldrig gå över 75 igen så är jag nu långt över 85 :P
Ska prova den där smothien tror jag men vad är proteinpulver? Var hittar man det? Kaffe och kokosfett åt jag alltid förut och nötter! jag får alltså sluta med nötter
Smothie är gott och mättande! En matsked räcker! http://www.lifebutiken.se/life/produkter/Protein1/Triple_Protein.ecp
Räcker en matsked smoothie för att bli mätt? Vad är det för dundersmoothie!?
Petronella. Det var 1 matsked av proteinpulvret (länken) vi pratade om.
Åhå! Det låter mer begripligt förstås! 😃