Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 12418 ggr
frigge
0

Candida

Har svarat om detta i vissa trådar men tänkte det va bäst o skapa en så ni som har Candida blir botade direkt.

Läs

http://fyranollfyra.wordpress.com/2008/07/11/vad-ar-candida-da/

köp Syclovir från www.firma-vital.se

kör syclovir till symtom är borta

köp sedan

http://www.firma-vital.se/sidor/robert-gray.html

tarmrening ska du hålla på med i några månader

Kör strikt LCHF och ingen alkhol.

Jag lovar att ni kommer må så mycket bättre.

Jag rekommenderar det här till alla även utan känningar.

Trötthet försvinner.

Aniara4
2

Mycket reklam och lite ödmjukhet, tycker jag om det här inlägget.

lil-sis
0

#2 Jag håller med…

frigge
0

Jag är inte en ödmjuk person när jag skriver. Men jag är det i tal.

reklam o reklam

Meningen är inte att ni ska lyssna på mig utan läsa kvinnans berättelse i länken.

http://fyranollfyra.wordpress.com/2008/07/11/vad-ar-candida-da/

Aniara4
0

Anekdotisk evidens kan man hitta för vilket hokus pokus som helst, att en person anser sig blivit bättre av något är inget bevis för att det funkar. Visst kan man dela med sig av sina egna erfarenheter, och det gör vi ju också här, men man kan inte förvänta sig att det som funkar för någon funkar för alla. Själv berättar jag gärna att mina candida-problem blev bättre med Pau d'Arco (och ännu mer med LCHF förstås), men jag lovar inte att det kommer att hjälpa någon annan eftersom min erfarenhet är just anekdotisk evidens.

lil-sis
0

Tycker inte att det är så charmerande att säga till andra människor vad de SKA göra.

Sindri
0

Dessutom innehåller det socker!!!! Så underbart………Rynkar på näsan för candidan alltså!

TinaFS
0

Jag tycker att det är väldigt viktigt att vi talar om vad som har fungerat - respektive inte fungerat - för varandra. Vi får ju i allmänhet inte någon hjälp från våra läkare, då krävs det att man tar reda på information själv. När det gäller Candida är det ju i allmänhet mycket svårt att bli av med den, jag har kört kurer flera gånger och med varierande medel. Dessa var ofta ganska giftiga, inte bara för svampen utan även för patienten. Har det nu kommit något som inte har negativa biverkningar så är det mycket glädjande och bör informeras om till andra drabbade.

Men - informationen ska vara saklig och framföras utan kommersiella band!

Vi är många som slängt ut massor på pengar på värdelösa produkter eftersom vi så desperat letar efter bot.

Fler bör alltså höra av sig och bekräfta eller dementera effekten av preparatet!

frigge
0

yes underbart.. den innehåller socker för att locka candidan :)

snälla lyssna..

sluta tro på västerländska läkare som bara tittar på läkemedelsföretag och om dom inte har piller då finns det ingen lösning.

Lösninge är naturen. I asien och syd amerika har dom inte glömt bort den gamla kunskapen. Men här i väst är den helt borta vi gillar piller piller och massa piller.

TA LCHF ett steg längre. Vi är skapta här och naturen har allt för oss.

Köp Syclovir och ät det och inga kolhydrater och ingen alkhol prova 2 veckor.

Vad har ni att förlora??

Läs gärna:

http://www.candidayeastkillers.com/how-syclovir-works.htm

I omvärlden har dom lärt sig hyr man lindrar det.. för man kan inte ta bort det helt eftersom alla har candida. men vissa har bara mycket mer

Jennix
1

Innehåller den socker så är det bluff, så enkelt är det. Ska man bli av med Candida-problem får inget socker som helst intas.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Aniara4
0

"Why did you include vinegar and sugar in Syclovir?

FIRST - We include some of the yeasts favorite foods as bait. SECONDLY - Who cares what the yeast eats just before it dies. We pronounce it Syclovir but it means EXECUTION!"

(Ja, det lät ju väldigt vetenskapligt.)

"You may need "Smooth Muscle Blend" to feed the muscle surrounding the colon. This makes the colon work well. These are things the fungus has robbed you of and it helps to replenish them.

You may want to also take our EPN Liquid Enzyme formula made from soy so you can pre-digest your food better in the stomach."

Ja, fy så hemskt det är med den västerländska medicinen som bara försöker sälja på oss en massa piller…

frigge
0

till Jennix?

Hur kan man säga så? innehåller det socker är det en bluff?? Ta och läs på lite.

"Syclovir består framförallt av ett marint plankton som absorberar upp till 1000 gånger dess volym, den lurar ut svampen med hjälp av lite lite rårörssocker (eftersom svampen älskar socker) sen tar planktonet med sig svampen ut ur kroppen."

Aniara4
0

Lurar ut svampen varifrån? Kan svampen tänka, och röra sig avsiktligt?

frigge
0

nej utan svampen livnär sig på socker så den tar tag i det men med sockret kommer plankton som tar med sig svampen :)

Jennix
1

#12 Jag har läst en hel del om Candida och framför allt har jag det själv. Jag tror inte ett dugg på detta medel och framför allt undrar jag om du bara är på forumet för att göra reklam? För det tillåter vi inte hur som helst.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

frigge
1

jag är data konsult så reklam är det inte.. Men däremot är läser jag mycket om kropp och naturliga produkter.

Det började med min brinnande intresse för ayurveda. Sen också att jag i massa år gått hos urolog här i sverige som gett mig antibiotika kurer flera gånger för behandling mot prostatit. Hjälpte dessutom aldrig. samma problem i över 5 år.

I indien kollade en läkare på mig gav mig lite vitaminer och naturliga saker efter en vecka pissade jag som en gud igen.

Jennix jag har gett dig länkar så du kan läsa om det. Helt vanliga människor som startar sidor för att hjälpa varandra.

Jag hade eksem, torr hud o trött hela tiden. sugen på snabba kolhydrater hela tiden. Efter att ha googlat runt då läkaren inte hitta ngt fel så stötte jag på candida. Började då läsa om det och snacka med folk på forum. Så stötte jag på Syclovir.

Nu är alla mina besvär borta. T o m "lilla depressionen" jag haft i några år försvann.

Nu är jag pigg o glad igen.

Skulle va kul om flera av er kan prova syclovir så ni kan berätta era histtorier.

Tugge
3

Tråkigt att se att föreningen Vetenskap och folkbildning (VoF) ockuperat detta forum också. Sky dem som pesten de har förstört flera forum med att man ska ha vetenskapliga bevis för allt. Men piller är bättre tycker man. Speciellt sådana där det inte går att kontrollera de vetenskapliga undersökningarna. Men går det så är det ofta fusk och man brukar även hänvisa till vetenskaplig media som är kopplade till läkemedelsindustrin. Googla på VoF eller Vetenskap och folkbildning så hittar ni sidor med mycket kritik om dem, även från forskarhåll.

Organisationen är en ren lobbyorganisation för Läkemedels och livsmedelsindustrin med förgreningar över hela världen.

Släng ut dem bara. Låt dom vara på sitt eget forum. Skeptiker iFocus.

Mooniq
3

varför inte prova kallpressad kokosfett/olja. Om man googlar Laurinsyra så får man upp mycket läsvärt.

kallpressat kokosfett innehåller mycket laurinsyra och kapral och kapryl syra - som gynnar de goda bakterierna i tarmen och missgynnar de dåliga bakterierna + ev svamp.

Häpp!

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Aniara4
0

#17 Du lyfter upp en snart 6 år gammal saligen avsomnad tråd bara för att påstå att de som i tråden ifrågasatt vad som verkar vara kraftigt överdriven propaganda för ett visst preparat, säger så bara för att de representerar VoF?