Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 2891 ggr
Skaldeman
0

Kör ner till sydöstra Småland

under måndagen. Vad säger smålänningarna? Är det någon väg jag ska undvika?

/SSS

MiaP
0

Akta dig för Söderköping, eftersom du ju inte äter världens godaste glassar. Köerna förbi där, kan bli jättelånga vid broöppningarna.

kitabu
0

Gå in på Väverkets hemsida

www.vv.se

Där kan man se hur väglaget är och var det varnas för översvämningar och andra problem pga regnet.

E4 ner förbi Jönköping och sedan mot Växjöverkar OK.

Kör försiktigt--lycklig resa.

Gojkan
0

Åkte E4 från gränna till Helsingborg igår

Ingen fara med vägen

Ha så trevligt i vårt fina landskap.

Vart i Småland ska du?

Skaldeman
0

Jag ska allra längst ner i sydöstra hörnet. Sjön Mien, närmare bestämt. Det är en magisk "vulkansjö" med magiska abborrar. Närmsta "centralorter" är Urshult, Ryd och Tingsryd. Någon mil längre till Carlshamn. 1,5 kg är största abborren hittills. 1,4 blev det förra året. Jag tar dom på små plastjiggar och med tunt enhandsspö.

Vi hyr ett gammal tingshus, 30 m från en privat långgrund sandstrand. Vattnet är drickbart. Hoppas att det inte regnar i två veckor!

Sten Sture

Gojkan
0

Lyckos dej!

Åt pinfärsk, smörstekt, dillfylld abborre i går kväll. Underbart Om en liten stund blir det helstekt Rödspätta Både jag och gubben är fiskälskare. Ha det riktigt skönt nu och visst är det så att det nappar mer när det regnar. Önskar dej god fångslycka

Skaldeman
0

Gråmulet är bra, men regn funkar inget vidare. Åtminstone inte för mig. Jag kommer förhoppningsvis att äta min stuvade abborre varannan dag eller så. Det ska bli härligt! Och så ska jag laga en gädda i glödgrop. Det är ursprunglig mat som hör sommaren till.

Må så bra!

Sten Sture

magma
0

Ååh… Låter som en fantastisk plats!

Skaldeman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, det är en fantastisk plats. Provar att bifoga en bild på en av sjöns abborrar. Har aldrig testat det förut. Får se hur det går. Brännvinsbränneriet i bakgrunden, Ja, det finns ett sådant på tomten…

Sten Sture

magma
0

Whoa!! Vilken bjässe!

Margareta
0

Kul Sten Sture att Du fick med en bild…

Får vi använda den som omväxling till annat än just här?

Numer pensionär i Nynäshamn

Skaldeman
0

Visst. Och växla med de här…

/SSS

- nu åker vi!

Skaldeman
0

Nytt försök

Glowing
0

Framför allt är en del vägar runt Aneby, Eksjö, Nässjö och mindre vägar fortfarande underminerade (eller riskfyllda). Mer än så har jag inte hört. Inga varningar av stor skala längre i alla fall! Lycka till med fisket!

Margareta
0

Härligt Sten Sture, den där sista med ölburken gillar vi…

Numer pensionär i Nynäshamn

parsley
0

Tror vägarna är rättså OK här i norra Småland fn. Möjligen är hastigheten sänkt på en del ställen. Körde en del småvägar runt Aneby förra veckan och vägarna är som vanligt. Dock är det mycket vatten i olika vattendrag och rejält blött på en del åkrar.