Marinad?
Har någon ett bra recept på marinad om man tex ska grilla fläskkött?
Min sökfunktion funkar inte
lägg köttet i en plastpåse. häll på olivolja, pressa ner vitlök, salta, krydda med paprikakrydda och rosmarin. mums:)
Använd en skvätt äppelcidervinäger i marinaden,det mörar köttet.Vitlök,dragon,salt ,peppar och en klick honung är en god kombo också 
okej, tack ska ni ha :)

1 msk olivolja, 1 msk kinesisk soja, 1/2 tsk curry, 1/2 tsk paprika, vitlöksklyftor(pressade), 1/2 - 1 tsk salt, vitpeppar. Detta till 1 kg kött. Supergott. Eventuellt kan man tillsätta lite vinäger också. Låt köttet ligga några timmar i rumstemperatur innan grillning.
Detta går även att använda till kycklingdelar, men då kokar jag kycklingdelarna först i lättsaltat vatten ca 15-20 min. Sen lägger jag kycklingdelarna i marinaden någon timme och därefter till grillen för att få fin färg och bli genomvarma.
Till fläskkött är det jättegott med en marinad på olja, balsamvinäger, chilisås, soja, salt och peppar!
- Jag har nyss använt grovkornig söt senap. Kryddade först steken som vanligt med salt och peppar. Brynte den runtom och bredde sen över ett lager senap ovanpå och så fick den kok-steka färdigt i gryta med senapssidan upp.
- Förslaget i #2 med äppelcidervinäger är också bra. Ger förutom "mörning" även en smakeffekt. Ibland använder jag balsamico, samma funktion.
- Olja, paprika, vinägerdutt, peppar och salt..
- Olja, garam masala kryddblandning.. passar jättebra till fläsk.
Gott!! Blir hungrig.. 
Mumma vad massa musigt :D Får göra ett trassavtryck här :D