Vad har ni för blodgrupp?
Jag har fått upp ögonen för Blodgruppskosten, att man ska äta mat inom sin blodgrupp.
Jag blev riktigt förvånad när jag upptäckte att min blodgrupp (O) skulle äta i stort sett identiskt med LCHF. Det enda är att man ska undvika mjölkprodukter samt att man får äta viss frukt. Man ska även undvika bönor, avokado, och de flesta nötter&linser.
Tanken tog mig till KiF och att de flesta som mår bra på LCHF kanske är blodgrupp 0. Stämmer min teori?
Kan ni inte skriva vad ni är för blodgrupp samt vilken mat ni mår bäst av?

Jag tror jag har A precis som inuiterna…och vi skall väl äta spannmål.
Hela blodgruppskostkonseptet bygger på att 0 är den ursprungliga och att de andra utvecklats från denna. Men detta är ett falsarium…rent påhitt.

Blodgruppsdieten: livsfarliga råd
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag har ingen aning om vilken blodgrupp jag tillhör. Låter som rent trams det där.
Jag är blodgrupp A, om jag ska äta spannmål stämmer det nog inte, jag är glutenintolerant…..
jeg er A negativ(-).
så egentlig skal jeg være vegitarianer :)
Jag är nog 0, men inte tror jag på det där.
Det är så synd och tråkigt att vi i Sverige inte fått de 'bra' böckerna översatta som han skrivit. Det mesta handlar faktiskt om lectiner i kosten och hur man reagerar olika på dem beroende på ens genetiska uppsättning. Den första boken som gavs ut och som översattes till svenska är väldigt föråldrad, aldrig uppdaterad och det har tagits fram en hel del nya rön ang lektiner sedan den skrevs.
Och en större anhängare av naturlig mat än dem får man kanske leta efter.
För min konstiga variant så stämmer det på pricken tyvärr - jag levde efetr dte et tag och så ramlade jag av - som med alla konstiga dieter som är extrrema :) sedan följde några åt med sämre hälsa sämre allting och så fann jag LCHF och kom på att den gav mig en pusselbit jag hade saknat i lectin/blodgrupsptänket.
Många tar aldrig reda på informationen hela vägen ut eller de testerna för å ta reda på alla varianter det finns för å finslipa sin kost.
Tycker det absolut BÄSTASTE man kan lära sig av det tänket är om lektiner!!!

Jag är noll+ så då är jag alltså en klassisk LCHF:are, men det har jag ju redan kommit fram till genom eget experimenterande. 
Nej, vad jag förstår stämmer inte konceptet då den inte passar med hur vi utvecklats och rört oss över jordklotet.
Blodgrupperna har utvecklats slumpvis efter hur grupper av folk kommit i kontakt med virus som triggat genetisk diversifiering men passar alltså inte med tidsskalan.

Jag är en 0-gruppare så det ska väl stämma då, tror inte på det där men det vore intressant att läsa men Zepps länk funkar inte. Det var nån annan metod som gick ut på att gå igenom ett frågeformulär vars svar avgjorde vilken av fyra grupper man tillhörde, jag var en "kommunikatör" vilket innebar att jag skulle käka mest proteiner, jag har matlistan kvar, på avdelningen "sällan eller aldrig" återfinns pasta ris och potatis så den är ju inte helt dum
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Hittade dieten via google, rätt kul men varför var inte Bacon, inlagd sill och rökt lax tillåtet? och varför fick inte dom två första (A och B)äta ansjovis medans den tredje, (AB) som var en blandning av dom första, göra det?
Jag har blodgrupp 0+. Jag känner en vegetarian som har AB. Vanligtvis träffar jag inte på vegetarianer som förordar eller försvarar köttätande, men när han fick höra att jag har grupp 0, sa han "typisk köttätare"!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

A +
Definitivt inte vegetarian eller hur! Snarare notorisk kött och fettätare:)

Lite OT: Jag såg på dom två feta damerna i England, enligt dom är det oftast Bacon som vegetarianer syndar på, undrar om det är så i Sverige också?

#13 Som f.d. vegetarian så var det faktiskt bacon jag lärde mig äta först. Bacon och sen blodpudding. Så det kan ju ligga nått i det.
"You just have to belive…"
B+
Numer pensionär i Nynäshamn
AB+ kommer inte ihåg hur en sådan ska äta.
Jag har 0+.
Jag har 0-

A + som de flesta i norra Europa. Tror inte på det där, folk kan ju vara allergiska elle inte gilla den maten eller nåt.
Vad är det som ska hända om man äter enligt sin blodgrupp? Ska man bli frisk, smal och vacker?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ingen aning om min.
Jag är 0-.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

A- (negativ) men possitiv till sinnet
Skulle jag vara en typ som åt spannmål? Nej tror inte det har kommit fram till att jag nog är gluten intolerant, får j***igt ont imagen av det
A+ men märkt att jag mår skitdåligt om jag äter spannmål. LCHF är den kost som passar mig bäst, mer kött och fett gör att jag mår prima.

Jag är A- och skiter fullständigt i blodruppsdieten
LCHF passar mig perfekt - det är rena rama sanningen!
Jag har B+, precis som Margareta. Får alltså enligt den här dieten äta mejeriprodukter. Har läst igenom en lista över vad jag får äta och inte äta, och det finns väl en hel del på listan över tillåtet som jag tycker är gott, och en hel del på det förbjudna som jag kan avstå ifrån utan saknad, som jag kanske t.o.m. redan undviker - men jag har nog lite svårt att se logiken i det. Men jag kanske skulle testa några månader med att tillföra banan, knäckebröd (utan korn, råg, majs och vete - ?) och havregrynsgröt (med lingon), och undvika skaldjur och kyckling.
Man vet ju trots allt inte om något funkar om man inte testar.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
hur får man veta sin blodgrupp?
Jag har A+

#27 Vårdcentral eller sjukhus eller om du blir blodgivare.
0- så enligt boken så passar LCHF min bra. Men jag tycker det är intressant att många av inuiterna har blodgrupp A och de alltså "ska vara" vegetarianer… :o)
B+ har jag med
har aldrig brytt mig om att äta efter blodgrupp

B-
Nu tror jag vi har de flesta varianterna, och alla mår bra av samma sorts mat

A+
Det jag inte förstår (men det finns troligen någon förklaring någonstans) är hur stenåldersmänniskorna visste vilken blodgrupp dom var?
Eller menar man att alla var 0+ då?

Enligt artikeln Zepp länkade till skulle 0 vara en defekt A, låter inte speciellt troligt att en defekt variant skulle bli dominerande i världen, att 0 var ursprunglig låter mer plausibelt, iofs är jag jävig i målet eftersom jag har 0+

A+ och svårt allergisk mot de flesta grönsaker, frukt, nötter osv, så jag skulle inte bli någon långlivad vegetarian.
Det där med blodgrupperna har varit uppe förut, personligen tycker jag det låter som trams.

jag har ju iofs inte läst på om de andra blodgrupperna, eller så mycket fakta eller bakgrund heller för den delen.
Är ju inbiten LCHF'are och därmed har man ju både öppnare sinnen men även stor skeptisism..
Tyckte bara det var intressant då jag slank in på min blodgrupp och vad vi bör äta och inte äta för att må bra inom den gruppen.
Det som låg under må-bra-maten stämde ju faktiskt rätt bra. De råvarorna har fallit sig naturligt för mig att äta innan jag "förstörde" min kropp med snabba kolhydrater.
Och det som låg under "undvik-maten" stämde ännu bättre. Dessa råvaror har jag aldrig riktigt varit så förtjust i:
Hatade mjölk som liten, mamma fick lura i mig mjölk genom att blanda i oboy-pulver..
Har aldrig varit stor nöt-fantast. Bönor och linser har jag ibland tvingat i mig i tron om deras nyttighet.
Majs hatade jag, likaså de andra sakerna som ligger under "undvik", som vegetariska oljor och svamp.
Men men.. Spelar ingen roll. Kommer ju äta LCHF ändå, ska dock prova att utesluta de "undvik-produkter" de listar om min viktnedgång stannar på en platå..
Vem vet..? 
Jag är A+ och mår väl inte direkt dåligt på spannmål. Förutom att jag blir däst och fet. 
Nä, det där med blodgrupper är jag skeptisk till. Jag har mått otroligt bra på LCHF ända sedan första dagen. I så fall byter jag hellre blodgrupp än kost.
Jag är AB+
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
AB- … som ungefar 5% av jordens befolkning … inte undra pa att jag ibland beskylls for att leva i min egen lilla varld 
O -
Jag har blodgrupp A+, men nej jag tror inte på det där. När googlar lite på det ser jag att jag får äta vete, men inte pasta. Hur går det ihop?
Jag tycker att jag mår bättre av att undvika spanmål. Så nej jag tror inte på det där.
Blodgrupp A och ska tydligen äta vegetariskt med soja… Funkar inte! Avskyr grönsaker och börjar bli allergisk mot soja. Med det här tipset skulle jag bli ännu sjukare än vad jag redan är.
#40 AB har ungefär 5% av befolkningen. Rh- har 15%, dvs AB- är det 0,75% av jordens befolkning som har (om jag har räknat rätt).
Den största invändningen mot detta att äta enligt sin blodgrupp är att då skulle inte mina barn äta som jag eller min man, eftersom vi inte har samma blodgrupp.
Jag har AB, min man 0 och vår dotter A. Vad sonen, svärsonen eller barnbarnen har vet jag inte.

Det lar vara mindre an 5% om jag laste ratt haromdagen … det jag vet ar att for varje operation jag har gatt igenom/ska ga igenom sa har jag fatt ge blod i forvag eftersom det ar svart att fa tag pa.
Jag ar ocksa a darling of the leukemia patient eftersom min blodplasma ar till stor hjalp … however, jag ar inte tillaten att ge plasma i Staterna eftersom jag var pa besok i Europa nar Mad Cow Disease harjade 
Jag har alltid trott jag är 0+ för att jag gärna äter kött och inte mår bra av vegetarisk mat. Så igår fick jag reda på att jag är A+ som ska vara vegetarian. Men annars är det mer på personlighet och kropp som stämmer på A+ än på 0, men kosten är helt fel.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
#46 Vet du varför? För att blodgruppsdieten är humbug…