Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 2207 ggr
Skogstrollet
0

Positivt tänkande!

Läser (lyssnar) just på Anna Janssons senaste deckare "Pojke försvunnen". Där finns en kvinna med överviktsproblem. Därifrån citatet "Jag ska äta upp mig till D-kupa".

Visst låter det bättre, i dagens bröstfixerade samhälle, att mäta sin vikt i kupstorlek. Kanske låter det bättre att säga att "Jag har ätit mig till en D-kupa" istället för att  "Jag väger 110 kg". Visserligen finns det ju en del som väger 60 kg och har D-kupa men få är nog naturliga…

Själv har jag ätit mig till C-kupa!

shintaida
0

*skrattar*

Då har jag ätit mig från DD till D-kupa!! *fniss*

// Shintaida

Kia
0

Alla sätt är bra sätt *skratt*….. Det kan ju vara något man kan köra med istället för att tala om vad man väger *S**

Folk är nyfikna när det börjar röra sig nerför hur mycket man vägde när man startade, något jag inte har lust att berätta för vem som helst.

Mona-Stina
0

Tuttarna försvinner först… nu fyller jag inte ens upp en a-kupa.  Gråter

LottaO
0

Håller med Monastina - mina försvinner inte, men de är avsevärt plattare - och då menar jag inte plattare innåt utan plattare nerår… 

#2 Jag har en tjejkompis som är 1,85 lång ungefär. Hon sa att väldigt många frågar hur lång hon är. Vilket jag inte tycker är så konsigt.
Men hon sa -Varför behöver folk veta det? Om hon är 1,80 eller 1,86 gör ju liksom ingen skillnad för den som frågar.

Jag har faktiskt tänkt på det senare och kom på det nu när du skrev om att folk frågar om vikten. Det HAR ju faktiskt ingen betydelse om man väger 87 eller 92 kg, eller 48 eller 53 heller för den delen (för någon annan än en själv).

/LO

Dansa kan man alltid göra!

maxiq
0

Nu tycker jag att det börjar likna könsdiskriminering här! *hrmpf*

Vad ska vi killar säga då? Själv skulle jag väl kunna fylla ut en 115B utan problem. Inte för att att jag har provat!

Generad

Kia
0

#4 Håller helt med dig :)

Mona-Stina
0

Maxiq, du kan få prova mina, jag använder dom ju inte eftersom dom är för stora.

Ska jag skicka dom genast?  *skrattar*

maxiq
0

Nä du kan BeHålla dem, jag håller mig till mina toppar!

Bookjones
0

BeHålla… Maxiq du gav mig dagens fnissanfall, du är för härlig.

korseett
0

Kupstorleken har inte minskat men måttet under bysten har det. 85 D har jag nu och inte 90 D längre

Amiechan
0

Tja, om du minskar ännu mer under bysten innebär det ju att du inte har en D-kupa längre. 80DD lär det väl bli då :)

Så har det hänt med mig. Bystmåttet är detsamma mean underbystmåttet minskat. Det blir bara svårare och svårare att hitta en bh som passar. Man ska inte vara så smal och ha stor byst samtidigt tydligen :P

Rita-S
0

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Amiechan
0

Ehum? Hade de verkligen samma storlekar som vi? Den största var 56! :D

Rita-S
0

jag fick gå upp 5 cm i storlek på många modeller, och en cupa, tex Fcupa som jag har va aningen liten så jag fick gå till FF tex men annars har dom bredt utvalg! :)

Där finns, när man rotar lite, en BH guide som du sätter inn cm under och cm runt brösten och får til svar vilken storlek du skal beställa, och sen kan du ju välga "shop by size" och du får veta vilka modeller som går så högt/lågt :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Anterrabae
0

bh är verkligen ett kapitel för sig.. när jag vägde 50 kg drog jag 70-75 D, nu 35 kg senare är det smått hopplöst att hitta sina 85 G eller vad det nu ska kallas.. FF kanske funkar.. Sist köpte jag 85 F, de är för små… *urk*

Man får ont i ryggen och ser ut som… Inga skjortor/blusar passar, inga klänningar…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Koylie
0

*suck* själv har jag lixom urgröpningar där det borde puta ut… Ledsen

Mervi
0

Jag köper mina BH via BH-party. Ett festligt  sätt att handla, massa kvinnor i olika storlear som springer topless och provar BH.Skrattande

Jag har "bantat!" mig till 75 F i dem modellerna som finns på Partyn. tex. Ulla-BH.

korseett
0

Ja denna mystiska värld av bh-storlekar. Det är inte bara karlarna som ser vilsna ut och måttar med händerna för att få rätt storlekSkrattande.

Själv tar jag till hjälp de kunniga expediterna i alla de underklädesaffärer som finns, både kedjor som twilfit- hittat mycket bra där och småföretagare som undershopen i torsby och strumpcentralen i säffle. De lassar först på mig en massa och sedan springer de fram och tillbaka och letar upp andra storlekar och andra modeller. Otroligt många gånger finner de rätt på första försöket och det är mer än vad en annan klara av men de jobbar ju med det. Bra att de finns.

Amiechan
0

Jo, jag brukar handla mina bh:ar i min gamla hemstad. Jag minns första ggn jag gick in i den lilla butiken, hon lade hududet på sned och tittade på mina bröst och plockade fram rätt storlek. Lite extra imponerande eftersom jag hade en knäppt vinterjacka på mig :P

Kia
0

Jag handlar Mina bh:ar på kappahls xlent…. Fungerar för mig…..

Karin20
0

Kom att tänka på ett reportage i vintras/våras där man frågade några kändisar var de köpte sina behåar. Och det var den ena tjusiga affären/märket efter den andra. Sist kom sympatiska Jessica Andersson och berättade att hon handlade på Lindex.

Heders säger jag

//Karin

Anterrabae
0

Lindex i all ära.. Men är man lite större över brösten men inte under så är Lindex nästan hopplöst..

Kunde jag handlat på andra ställen än special så skulle jag det. Tycker inte om att lägga dyra pengar på saker jag MÅSTE ha.. vill lägga pengarna för att jag vill.. 

Men jag håller med, heders..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Babz
0

Här finns en del bra bh:ar - köper de flesta där:

http://www.missmary.se

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk