Blåbär
Vi bor på landet, i en liten stuga uppe på en bergssida. Vi har naturtomt.. På berget växer det MASSOR av blåbärsris..
Idag åt jag av första egna blåbären från tomten.=) Tidigt, jag vet, men de var blåa och goda.. De avnjöts med massa ovispad vispgrädde..
Har vi tur och det blir en varm lång sommar så kanske vi får en skörd till.. Det blev två skördar förra året.
Nu regnar det.. och vattnar mina blåbär så de blir stora och saftiga.. *lycklig*
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Sparar du lite till mig också??
nä.. tyvärr, jag delade med Eva… kan plocka nya imorrn.. Massor med stora mogna och nu även söta… *puss* 
//Ida
Även vi har mogna blåbär, de första såg jag innan midsommar och det måste vara rekord…
Numer pensionär i Nynäshamn

vart köper man blåbärsplockare?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
vet inte, men det kanske skulle vara en idé om man har mycket.. =)
//Ida
Brukar finnas i vanliga järnaffärer typ "Järnia"
Numer pensionär i Nynäshamn

Glöm bara inte att brunbjörnen använder blåbär för att få snurr på fettlagringen! Jag har en text om jur björnen gör i min nya bok.
Sten Sture
Finns säkert på Grodden/Lantmännen samt ICA (Blåbärsplockare alltså) Först tänkte jag "polska blåbärsplockare" när jag såg frågan i #4 och blev häpen när jag såg att de gick att köpa i järnaffären…
blir bara blåbär som lyx… inte varje dag..
//Ida
Blåbär är nåt som funkar bättre än jordgubbar för min mage. Som tur är verkar jag också kunna äta det utan att gå upp.
Men som Sten Sture sa, blåbär är godis, inte mat. :)
Jag mår mycket bättre på blåbär än jordgubbar och annat. Det är nog det enda bäret som inte triggar sötsug för min del.. Jag kan äta lite och vara nöjd…
Men det är klart att det är godis, och för min del ganska snällt godis.. Jag är glad att jag hittat något som jag inte får sockersjuka *flinar* av.. Något som faktist kan funka som lyx utan att beroendet går igång… Jag går inte ner i vikt iaf.. Har för mycket annat på g i kroppen istället.
När det är viktminskningsdax så lär det bli andra bullar..
//Ida