Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 7247 ggr
Skowne
1

Magknip utav rödkål?

Har ätit rödkål 3 dagar denna veckan, och alla gånger har jag fått magknip efter drygt en halvtimme. Finns det något i rödkål som inte är bra för magen?

Fler som känner igen detta?

[Pennylane1]
0

Kål är väl välkänt att många får magknip av?Läs  här Har du inte hört historier om kålsoppa och gasutsläpp? Flört Finns ett antal!

Sheena
0

Säger som #1, alla typer av kål gör väl att man blir lite körd i magen. Iaf om man äter för stora mängder.

sweet.as.hell
0

Åhh jag älskar rödkål, har inte tänkt på om man kan äta det. Måste springa å kolla på burken :P

Kalle-B
0

Har för mig att rödkål har ca 16/100 g kolhydrater. OK för mig i måttliga mängder. Min erfarenhet är att det mesta i "kålväg" påverkar magen. Gaser och "lösare" slutprodukt för vissa - andra är totalt okänsliga och märker ingen skillnad.

sweet.as.hell
0

Helt klart bättre än jansson iallafall om jag vill ha något till köttbullarna till jul :P

Lisabet
0

Rödkål har 3,5g kolhydrater (av 100g) enligr fineli, så jag antar att ni menar färdiglagad rödkål på burk.

Själv äter jag mycket kål, både vit och röd, men den måste vara vällagad, rå är inte bra om man har problem med sköldkörteln. Den får jag inga gasutsläpp av.

Jag åt julbord häromdagen, och den rödkål som serverades där var i stort sett oätlig, så mycket socker eller sirap som den innehöll. Där kunde man annars fått mycket gastillverkning.

sweet.as.hell
0

Har en färdig på burk från felix (tror ja) Så ska kika på den eller hmm kanske kan googla ;O

Kalorier & näring Klassisk Rödkål

Verkar ju inte så bra. Men kan ju kanske göra själv eller bara ta väldigt lite. Jag kommer göra avsteg till jul det är liksom redan planerat då jag la om min kost för en vecka sen. Mest för att ha något att falla tillbaka på efter helgerna. Kör ordentligt före efter och emellan helgerna och får se hur det går under jul och nyår =)