Zondells tråd
Startar en ny
Den gamla finns HÄR
Som alternativ till att mäta ketoner har jag börjat bokföra kalorier in - kalorier ut och jämnföra med viktnedgång. Kanske kan avliva några myter om detta samband.
Jobbar efter tesen att -7000 kalorier motsvarar -1 kg. -1 kalori = - 0,00014285 kg.
Idiotgrej som tar lite tid. Hoppas dock kunna hålla i ett tag så jag ser någon form av trend.
Idag ska jag pynta advent. Tänkte träna lågintensivt på löpbandet för jag tog i med hög puls igår. Lite styrketräning och vattenträning står också på schemat.
Fortsätter med mina omelettfrukostar och te med kokosfett. Tar med lunch till gymet och ikväll blir det taco hos oss.
Hoppas på lika bra invägning i dag som igår. Ska bokföra november månad här snart.
Spännande att följa din tråd! I ett annat liv (viktklubben) konstaterade jag att min kropp inte håller med om kalorier in/ut. Jag gick ner, men aldrig helt enligt siffrorna.
# 1 Välkommen hit! Jag följer din tråd också. Ser en liten trevlig trend att gå ned mer än uträkningen. Kanske tillfälligt. Personligen tror jag att fördelningen och låga kolhydratsintag är minst lika viktiga. Summerar november: -1,9 kg - 3-4 cm i midjan -1-2 cm på byst och höft Väger nu 70,3 kg Det går lite mer långsamt med viktnedgången nu. Närmsta målet är att komma under 70 kg och allra senast 1 jan. Långsiktigt vill jag ha BMI normal till februari-mars = 65-66 kg och storlek 38 i sommar.