Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-billiga-ingredienser
Läst 8001 ggr
kianna
4

Lidl-youghurt

Ett litet tips bara!

Jag köper grekisk youghurt på Lidl. Den är så underbart krämig och god, mycket mjukare i konsistensen 10% fett, BARA 3,2g kolhydrater!!!! SÅ god! Köper på mig minst 3-4 hinkar varje gång. Cirka 19-20:-

kianna
0

Ooooops såg att jag tydligen "snott"  bilden från Åses blogg 56kilo! Googlade men såg inte var den kom ifrån.

tomre
0

Jag är en av dom som inte tycker att denna yoghurt är särskilt god, vilket är synd med tanke på kolhydratsinnehållet. Den bästa tycker jag är Arlas mezeyoghurt, dels för att den är svensk, dels för att den ligger något lägre i kolhydrater än Lindahls, 4,5 g tror jag.

/ Tomas

Sindri
0

#2 skrivet av tomre

Ja, tyvärr håller jag med dig. Gillar inte Lidls yoghurt. Arlas är faktiskt den godaste. Om man köper i tetra så är den lika billig som Lidls.

JMW
0

Jag har också provat Lidls yoghurt och den gick inte hem här hemma. Tyvärr.

Jag köper Lindahls. Är väl också svensk? Sak samma, Arla undviker jag så långt det bara är möjligt.

Tvillingsyster
0

Jag köper också grekisk youghurt 10% fett på Lidl. Tycker den smakar god. Här i Vetlanda får man betala 23,98:-/hink.

Zepp
0

Lindahls Mejerier, ägs numera av Skånemejerier och sysslar med partihandel, mest import av mejerier från Tyskland.

http://www.allabolag.se/5565821310/verksamhet

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JMW
0

Okej Zepp. Då är det så, trist men jag fortsätter ändå eftersom det ju inte finns några alternativ för mig.

Fiana
0

Äter sällan yoghurt, men om jag ska göra det ska det vara den här. Lindahls är rent ut äcklig tycker jag, på tok för "stabbig" och "stel" på ett konstigt sätt. Den här är krämigare, eller var i alla fall sist jag provade, men det var några år sedan.

[RipleyKatten]
0

Jag anser att det är den godaste yoghurten.

Kan dock inte äta den.

misty09
0

Willys youghurt är absolut godast innehåller minst kolhydrater, billigastGlad och fick faktiskt bäst i test nyligen.

Zepp
2

Jag tycker bäst om denna!

Krämigare.. fetare.

Fiana
0

#11 Smakar den något som den där smetanan som valio kom med? Tyckte riktigt illa om den, så är det liknande är det nog lika bra jag inte ens provar

Zepp
0

Näe för sjutton det är som TY med grädde.. dvs godare och som mjukglass i konsistens! Tungan ute

Nu gillar jag Smetanan oxå, men den äter jag inte till frukost, den har jag till mat.. dvs gör kalla såser av.

tomre
0

Lindahls ryska yoghurt tycker jag smakar för mycket som creme fraiche, vilket jag inte gillar att äta som det är.

Jag har nyligen flyttat till Oslo och kan berätta att mejerivaror som grädde, creme fraiche och turkisk yoghurt är typ dubbelt så dyrt som i Sverige. En burk Lindahls turkiska yoghurt kostar 40 nok (ca 46 sek). Grädde 19 nok (23 sek) för 3 dl, creme fraiche 22 nok (26 sek) för 300 g. Jag som har funderat ett tag på att dra ner på mejeriprodukterna, nu gör jag det automatiskt för att det är så dyrt.. :)

/ Tomas

Anders-S
0

Säger bara Wermlands Mejeri - Nysäter.

http://www.tilab.net/hinkyoghurt1.asp

Hittat den i ICA Maxi, Bergendahls CG & Matrebellen