Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3863 ggr
DaMum
0

Viktväktarkorv

Idag har man åter gett fetman ett ansikte, om än oavsiktligt. Det hände på Ica MAXI här hemma. Läs detta.

Jag drömmer om den dag när jag med stolt och hög röst kan säga "Hur KAN ni sälja en sån hälsovådlig korv? Med så låg fetthalt? Nej, det här är inget för mig, jag är alltför mån om hälsa för att äta så fettsnålt och kolhydratrikt!".

Några kilon till, så ska jag göra det!

Glowing
0

Jag har råkat ut för något liknande, men jag bara blängde på demonstratisen och gick. Samlar på mig tålamod och självförtoende nog att säga ifrån nästa gång. Kämpa på bara, DaMum! Vi vet ju ändå vad vi mår bäst av, och det är inte fejkad korv med inslag av sjukdomar!

DaMum
0

Du har helt rätt Glowing! Och med tiden kommer nog modet också, att våga stå upp offentligt med sin kunskap. Tyvärr är ju folk så fokuserade på utseende och vikt, så de köper liksom inte konceptet om man "bara" har en massa hälsovinster rent generellt.

Märker på mina bekanta hur de tjatar och tjatar; "Hur mycket har du gått ner nu då?" och jag som står stilla! Men när jag berättar om hur gallstenar försvunnit, Blodtryck blivit bra, levervärden normalisertas m m, då lyssnar de liksom inte.

Nåja, man får kämpa vidare. Trots allt går det lättare nu när man äter LCHF, för orken tryter inte lika lätt.

Kram!

magma
0

Ja, visst är det konstigt?! Så länge det inte syns på utsidan så är det på något vis oviktigt (ointressant?) för omgivningen att man kanske har blivit mycket friskare på insidan! Som ju egentligen är vad som räknas, eller hur var det nu igen…Fundersam

maxiq
0

Det är ju symptomatiskt för hela samhället att det är ytan som räknas. Det spelar ingen roll hur man mår, bara man ler och upprätthåller ett städat yttre.

En replik att ha i beredskap till någon (helst yngre) fettskrämd:
"Ja glo du bara! Jag tänker då inte hälsa på dig på långvården"

Mervi
0

Skrattande