Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3484 ggr
Sisco
0

min mat

Hej är det någon som provat komma in på minmat nyligen?

Jag lyckas inte längre. :-((

Susanne

Mooniq
0

Minmat kan strula, jag använder www.dumbbell.se oxå en gratissida.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Siggebus
0

Nej jag kommer inte heller in - hoppas det bara är tillfälligt men annars får man väl testa den sidan som Moniq tipsade om Glad

kaisakavat
0

Funkar inte för mig heller nu. Det var synd!

yvonnel
5

Jag hoppas ju att Kif ska försöka fixa en enkel beräkningstabell - det räcker ju med fett, protein och kolhydrater.

Sisco
0

Får väl prova senare i kväll.

Vist kan jag använda en annan beräkningsprogramm, men jag har ju så många egna rätter sparade där så då får man ju lägganer en massa jobb igen. :-/

Medlem
0

Har slutat använda minmat.net. Nu använder jag http://www.dumbbell.se. Tycker den är bättre och roligare.

Siggebus
0

Alltså är jag trög eller?

Fattar ingenting av hur man använder dumbell.se!!??

Måste man själv sitta och mata in näringsvärde i all jäkla matvaror man använder eller hur tusan funkar det? Obestämd

yvonnel
0

Jag blir inte klok på hur man ska göra för att komma in på Dumbbell för att komma igång med kostregistreringen. Jag registrerade mig via Fb och har försökt med olika knappar i menyn, men kommer inte fram till kostregistreringen. Kan du hjälpa till?

Mooniq
0

gå in på www.dumbbell.se första gången. sen kan man ladda ner appar därifrån.

på dumbbell så får man först skapa gratiskonto, sen dyker en almanacka upp och man trycker  på + tecknet och tryck på registrera kost, skriv sen in de första bokstäverna i tex vispgrädde så kommer alternativ upp och skriv sen antal gram i rutan bredvid.

dumbbell är länkad till livsmedelsverkets databas men vissa saker får man registrera in själv - står en rubrik registrera, tex rysk yoghurt. tänk på att regga 100 gram - alltså skriv av innehållsförteckningen.

yvonnel
0

Jag har registrerat mig men hittar inte vidare.

Kanske är jag dum för jag begriper inte hur man anväder det via datorn, kanske det inte går heller, inte om det är så att det är utformat att bara passa i nya telefonsystemet med appar, sådan telefon har inte jag.

Så jag letar fortfarande efter ett enkelt att använda reg. räkna-program.

Siggebus
0
Sisco
0

#9 Mooniq

Hittar inte var man kan ladda ner appar på dumbbell.se

Saknar oxså en funktion på dumbbell.se där man kan kolla innehållet i ett enskillt livsmedel. Dvs. jag vill kolla INNAN jag lägger till i min lista men programmet lägger ju ihop allt i en klump summa. Hoppas du / ni förstår vad jag menar. Finns det något sätt kolla enskida livsmedel som i minmat?

Mooniq
0

på förstasidan står det tre rubriker i mellanrubriken, kolla sista och näst sista raden, där står det ladda hem appar, understryket.. klicka där så kommer du vidare.

Skrattande

Om jag vill kolla enskilt livsmedel så skriver jag in det och anger mängden 100 gram, kollar och sen raderar jag det från "min" lista.

menar du att du vill lägga till tex köttbullar - och sen granska innehållet så får du nog tänka tvärt om, alltså vad du har använt för att göra köttbullsmeten av.

Anders-S
0

Väldigt långsamt när jag provar dumbbell.se speciellt pop-up funktionen för att välja livsmedel.

Saknar som vanligt uppdelning av fleromättat fett i EPA, DHA, ALA och AL. Någon som hittat ett program som har uppdelning?