Skäggodlare?
Tjena, under dessa trista tider då jag har varit ganska orörlig då min kropp har belönat mig med diverse smärtor olika paket, hade jag ingen energi att raka mig.
Och när jag såg mig själv i spegeln fann jag att det inte såg direkt förjävligt ut. Visst, lite glest på kinderna som vanligt, men det hade blivit längre än andra gånger då jag gett upp för tidigt.
Hursomhelst.
Det fick denna tanken att odlas i mitt sinne. Finns det någon här som odlar skägg, eller har ett färdigtodlat som du bibehålls?
trimmning, apparater, kammning osv.
Tips tips tips!
Jag odlar väl inte direkt men eftersom jag är den felande länken mellan Chewbacca och människan så växer det ordentligt av sig själv. P.g.a. en blandning av lathet och en tanke på tilläggsisolering inför vintern så har jag nu låtit det växa i några månader så nu är det väl 5-6 cm långt.
Eftersom jag kan ha mössa så får huvudsvålen en avhyvling då och då med trimmer. Jag har väl inga direkta skötselråd men jag har köpt min första kam på över 20 år som jag försöker dra genom fällen emellanåt.
På ena sidan finns det virvlar som gör att skägget inte vill ligga slätt efter halsen (oavsett vilket balsam jag använder) så där får kammen jobba desto mer. När jag ändå är och karvar på huvudet så brukar jag ta bort lite halshår under "trädgränsen"
Det får väl växa tills jag snubblar på det eller tills jag måste använda trädgårdskrattan för att reda ut det. Eller om det går för mig som för Peter Griffin (Family Guy)
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#0 Jag slutade att raka mig 1996 pga att jag alltid tyckte att jag gjorde illa mig vad för slags rakmetod jag än använde mig av. Man kan säga att jag helt enkelt tröttnade på att raka mig.
Jag har dock inget intresse av att odla stort skägg och egentligen har jag inte tillräckligt tät skäggväxt heller för att det skulle bli bra.
Istället använder jag trimmern när jag tycker det blir för långt och ställer in den på någonstans mellan 6 och 9 mm.

Jag låter det växa hej vilt, och så unnar jag mig att gå till barberaren närhelst det behövs. Det är en fröjd för kropp och själ att bara luta sig bakåt i stolen och bli masserad med olja och bli baddad med varma handdukar. Min favoritbehandling heter OE7. Och så luktar det så gott inne på salongen också.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus