Köttätandet minskar!
Braskande rubriker häromdan basunerade ut att vi äter allt mindre kött. Nu var det bara från januari till juli och minskningen var bara 2% men kan man göra rubriker så gör man det.
"För första gången sedan 2009 minskar konsumtionen av kött i Sverige"
Stoppa pressarna!
Anledningen tros vara att priset har gått upp och att det är "oroliga tider" i landet. Vi äter tyvärr också en större andel importerat kött eftersom produktionen (hemskt ord) i Sverige minskat med 7-8%
För de som inte kan läsa annat än rubriker så kan vi kan ju använda "nyheten" till att möta kritiken från de som säger att LCHF är farligt för miljön eftersom vi äter så mycket kött. För hur ska de förklara att det blir fler och fler som äter LCHF medan konsumtionen minskar totalt? Köttfria måndagar på skolorna? *pft*
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Är det någon som vet hur många vi är i Sverige som äter LCHF kost ?
Hoppas verkligen att de flesta väljer att stödja svenska producenter när det gäller kött, ägg och mejereier. Dels för att det är mycket bättre kvalité, djuren har det bättre osv dels för att vi behöver egenförsörjning och arbetstillfällen. Svenska lantbrukare (främst mjölkbönder) är utdöende och med dem följer ca 5 stycken "vanliga" jobb/per gård (veterinärer, lantmätare, klövverkare osv).
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Jag kan ju säga att jag definitivt äter MINDRE kött sedan jag började med lchf så mig ska de inte komma och klanka på!
Jag äter ingen kioskmat längre med korvar, hamburgare, kebaber etc etc och inte en massa pålägg (korv, leverpastej, skinka etc) - detta åt jag ju SAMTIDIGT som jag åt kött av något slag både till lunch och kväll. Huua, vad mycket jag åt på den tiden!