Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 717 ggr
Nelson
0

Sjuk, men håller formen

Hej på er!

Jag har upptäckt något som är väldigt bra med att äta så här. Tidigare när jag var förkyld/sjuk så gick jag ner mig i kondis på bara några dagar. Jag fick börja om och bygga upp konditionen igen.

Men med den här kosten bryts kroppen inte ner på samma sätt när jag är sjuk. Nu börjar jag bli bättre efter en längre förkylning men jag känner mig inte svag i musklerna och orkeslös. Jag måste snarare hålla tillbaka för att inte gå ut för hårt nu i början.

Livet är härligt och solen är skön!

Amiechan
0

Härligt att det funkar så för dig! Då blir ju inte en förkylning ett sånt avbräck i träningen heller :)

Margareta
0

Det låter väldigt effektivt och bra Nelson, tänk om fler som tränar visste att det är så med den här kosten.

Till slut kan det nog bli så att förkylning mm inte kommer så ofta. Själv har jag kommit in i en rytm där ingenting verkar bita och det är det allra bästa med detta…

Numer pensionär i Nynäshamn

odezza
0

Jag får definitivt förkylningskänsla (snuva, hosta och "förkylningsvärk") i kroppen då jag gör avsteg, och äter t ex pasta, eller socker…

Så länge jag håller mig till LCHF blir jag inte förkyld.  Före LCHF var jag jämt förkyld…

Vad skönt för dig, Nelson, att din kondis inte försämras längre av dina förkylningar. Förhoppningsvis kommer dom att avta så småningom, precis som Margareta skriver…

"still lost in space and time"

susanne.s
0

Visst är det konstigt att man håller formen bättre nu! Jag brukar jogga under sommarhalvåret och det är alltid lika trögt att komma i gång , eftersom man orkar så korta sträckor och man får ont och…Jag blev helt förvånad i år när jag skulle börja  igen när snön smält undan för jag orkade nästan lika mycket som i oktober när jag slutade förra året när det blev kallt och halt. : )

maxiq
0

Jag är alltid i form!

Rund är en form…

Anterrabae
0

åttaformad.. finns det? Jag ser ut som ett åtta..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Margareta
0

Barbamamma är också en form…

Numer pensionär i Nynäshamn