Tråkig reklam ?
mitt forumsläsande störs av stor gastro-op reklam-varför syns den här?

För att du inte har Adblock! Det har jag, fast jag blev tvungen att lägga till ett nytt filter för den, den rackaren slank igenom först!
Helt otroligt malplacerad reklam.
Vi på Kif kan tyvärr inte göra något åt det eftersom de har betalat för att ha den här.
Numer pensionär i Nynäshamn

Aniara4:hur gör jag för att blockera sånt här?

Olustig reklam.
Undrar om den fete docenten som säljer in operationer själv har opererats eller tänker operera sig…? Jag misstänker att han inte skulle stympa sitt eget matsmältningssystem och riskera alla de biverkningar som en operation kan leda till.

#3 Om man använder Firefox som webläsare kan man lägga till Adblock plus som blockerar all reklam. Andra webläsare som Chrome har liknande funktioner, men inte Explorer förstås.
Nån gång behöver man lägga till ett nytt filter själv, när annonsören hittat på en ny adress och Adblocks listor inte hunnit med.
Såååååååååå skönt att slippa se reklam, särskilt när den är otrevlig som den här!
#3 använd webläsaren Firefox och installera tillägget Adblock Plus, håll musen över annonsen och det bör dyka upp en liten flik "Blockera", tryck på den och annonsen försvinner…
Ja, jisses…
Även No-script för firefox blockerar den (no-script är jättebra, risken att få virus minskas med typ 99%)

Ja, vad ska man säga…………
har faktiskt sett HELA reklamen……bara därför att.
#5 o. #6 o. # 7 firefox råder alltså.

Den tjocka doktorn kanske behöver en liten dos av välgörande riktig mat för att minska sina risker enligt sitt uttalande- skulle jag tro. 

Tack #7 för tipset. Har installerat det nu. Jättebra!
Jag tyckte att jag hörde radioreklam för magstympning idag men tänkte att det har väl inte gått så långt. Det har det tydligen…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Gott! Det tar ett tag o vänja sig vid det dock, du får alltid ta "allow/tillåt *sidan-du-besöker" första gången sen sparas det. Riktigt bra då ingen java-script eller liknande startas förrens du tillåtit det (minskar risken för virus avsevärt mycket!) 
Den där reklamplatsen kan vi dessvärre inte påverka. Den sköts av Google. De betalar pengar för att synas på sajter som stämmer med innehållet - så långt är det ju rätt bra träff av Goggle
.
Reklamen växlar hela tiden och byts ut - styrt av innehållet.
#14 - Samtidigt är det ju viktigt att ha lite koll på vad det faktiskt görs reklam för där ute i den stora världen, och hur den reklamen ser ut.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Håller helt med dig om det raphanus. De flesta av oss vet nog vad det är frågan om.
Det är principen att mot betalning värva kunder till op hos oss som jag är emot.
#16 - Tja, men tror du att någon av kött och blod vet om att så sker? Styrs inte annonsurvalet av maskiner som bara rättar sig efter sökord och ordfrekvens? Jag har för mig att jag har sett annonser för havskryssningar alldeles intill nyhetsartiklar om drunkningskatastrofer (och liknande), och såna fel tror jag bara maskiner kan vara skyldiga till.
Visserligen kan man alltid låta en människa göra regelbundna kontroller för att undvika fadäser, men det är ju alltid i så fall en pengafråga.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
Jo det är precis det går till och för oss som vet det är det ju bara att "stoppa filmen och gå vidare" - men alla vet inte det dessvärre.
Jag får en hel del PM just nu om filmen.
Längst till höger på min skärm blinkar just nu en ill-orange annons där SOS barnbyar vädjar om att man ska köpa ett matpaket till barn i Pakistan.
Paketet innehåller:
- 10 kg vetemjöl
- 2 kg linser
- 2 kg ris
- 2,5 liter matolja (ej specifierad sort)
- 2 kg socker
samt lite kryddor, tändstickor och annat.
Suck.
Jag förstår ju att det är svårt och dyrt att skicka färskt kött, och att många fortfarande anser att kolhydrater är en basvara, men vad sjutton ska de svältande barnen med vetemjöl och socker till??? Hellre riset då, eller att få bidra till en del av ett levande djur istället som kan ge kött eller mjölk, en ko eller get kanske?
**Surface of Velvet
**Core of Steel
Hörde på radion nyss. Under en 20 min-period gjordes det reklam för sleeveoperation 2 ggr.
Var tvungen att stänga av. Snart får man väl erbjudanden i brevlådan: Gå 2 betala för 1!!! Du sparar xxxx!!!
"Paketpris på Gastric Bypass, gallblåsa och njursten! Ringer du inom 20 minuter så tar vi blindtarmen utan extra kostnad!"
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Dessutom ställer "Ärliga Pillertillverkaren" upp med livslång prenumeration av nödvändiga mediciner. Till en billig penning, såklart!!
Apropå reklam och 'kostrevolution' - summering från ett enda reklamavbrott på TV igår: - milda fuskgrädde, allevo bantningskur, och lantmännens 'tidlösa' matodlingar. Alltså: 3 av 5 reklamsnuttar kommer från företag som direkt drabbats av vad som rör sig hos vanligt folk just nu.
Tydlig adress LCHF också: 'trender kommer och går, lantmännen består' och liknande floskler

"Evolutionen kommer och går" Eller…?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Alltså! För vissa människor är GBP sista utvägen till ett normalt liv! Vad är det för fel att göra det när det kan hjälpa?
Jag tror sällan man har provat allt innan man går till GBP. Däremot är LCHF inte svaret på världens alla problem utan jag skulle hellre se mer KBT-insatser mot "matmissbruk". Ta reda på varför man äter som man gör istället för att klippa i kroppen, det tror jag aldrig är bra på lång sikt.
Jag talar av egen erfaenhet! Jag har provat ALLT! Då menat jag allt! Dieter, tabletter, pulver, drycker, viktväktare, med och utan läkarhjälp. Allt utom att enbart leva på vatten! Gick hos dietist, men när hon skällde ut mig efter att jag inte gått ner så mycket jag satt som mål (1/2) kg/vecka, reste jag jag och gick därifrån och gick aldrig tillbaka.
Saken var den att jag hade gått ner. Men inte tillräckligt mycket! Hon menade på att jag slösade bort hennes tid när jag inte gjorde mitt bästa!
Som att jag skulle söka hjälp om jag inte menade det?
Jag har netalt enorma summor för personlig tränare och privat dietist! I 2 år har jag fäljt STRIKT lchf
Inget av det jag gör hjälper! Senaste åtet har jag gått UPP tio kg… På diet!!! Gick till en ny läkare o berättade min historia. Han tog ett enkelt blodprov ocj konstaterade genetisk fetma! Jag fick kontakt med obesitasmottagningen och har i samråd mef dem kommit fram till en lösning!
Jag står nu i GBP-kö!
Fatta att det gör ont nr man läser sånt här!
#25 Jag har bekanta, både numer LCHF-are som icke LCHF-are, som efter operation inte tycker det var så "sista utvägen" som de trodde i samband med op.
Den som är LCHF-are klarar sig utmärkt på LCHF-kosten och ångrar op.
En op i bekantskapskretsen har gått upp nästan allt igen eftersom matvanorna inte förändras. Det går att äta sig fet även på små portioner om de är tillräckligt fulla med kolhydrater. Där skulle KBT som tagit itu med problemen varit klart bättre.
En op genomgick en misslyckad op 2010 och har haft ett elände jag inte önskar någon. Magsäcken sprack och jag vill inte gå in på vad som hände. Det blev både akut och bedrövligt. Jag vet inte om hon är nöjd ändå - jag har inte frågat.
Än så länge har jag inte träffat någon "lyckad" op som inte haft en chans med KBT och LCHF.
Jag har läst massor om de bristsjukdomar man på sikt får om man tar bort de fundamentala delar av kroppen som samlar in näring. Det är tydligen känt i läkarkretsar (de som inte ägnar sig åt att uföra op). Vad hjälper det med vitamintillskott om funktionen i kroppen som tar upp vitaminerna inte finns kvar längre?
Det jag skriver är INTE emot de som redan valt op. Den diskussionen är lönlös så den tar jag inte.
Mina argument är till dem som kommer in på Kif och ser denna fasansfulla reklam som tråden handlar om och som fortfarande överväger op.
Detta med op är inget som Kif stöder - vi stöder LCHF - mycket gärna med stöd av KBT. Det växer upp nya möjligheter till kombinationer av detta allt eftersom LCHF blir mer känt.
Bitten Jonsson är väl den största förespråkaren för att hjälpa till med beroendebiten i matvanorna.
#25 - Det finns säkert en del som känner sig bättre hjälpta av GBP än av LCHF, men här som alltid annars ska man välja sina fora med omsorg. En annons för GBP på den här webbsajten är ungefär lika adekvat som, säg, en annons för julskinka skulle vara på Islam i Fokus (om det nu funnes någon sådan sajt).
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
Men den teklamen visas ju inte bara på KIF! Den Visas ju på tex Övernaturligt och Medialt med!
#31 - Det tycker jag är mera logiskt än att annonsen dyker upp här. Stympning av magsäcken utförd i tron att det ska vara till gagn för individen på lång sikt faller tveklöst in i kategorin "övernaturligt" och är lika mycket humbug som det som många s.k. medier presterar.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
Dubbelpost
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
När jag läser det du skriver så tycker jag det låter som ett misslyckande i vården, en dietist ska aldrig bli sur och beskylla dig för ditten och datten. Låter som du fått en värdelös dietist som helt enkelt inte förstod dig.
Jag har bekanta som frågar sig varför de är överviktiga trots att de inte äter för mycket enligt de själva. När jag sedan observerar vad som äts så är det kalori-stinna fikor med kakor, bullar och gud vet vad. Utöver detta så dricks det massa alkohol, äts mat som är gjord på färdiga kryddmixer, lättmargariner, mini-grädde och annat "skräp". Men äta för mycket, nej det är något annat som är fel.
Problemet sitter alltid i huvudet och att enbart ändra maten hjälper inte sålänge som man inte förstår/vill förstå varför man går upp. Vad är din last, är det fikan, fredagsölen, utematen, stress, för lite mat, färdigmat, rör dig för lite, orealistiska mål, hetsätning, etc..? Problemen kommer fortfarande vara där efter OP även om du kommer inte kunna äta som förr. I värsta fall kan detta leda till att du mår dåligt eller börjar äta färre småmål med lika "dålig" mat som innan och kanske inte går ner.
Har man utrett precis allting så kan man kolla om man har en dålig sköldkörtel men jag skulle våga påstå att många utan att "veta om det" äter fel och lever i förnekelse av detta, därför vill jag se en bättre KBT-vård för att förstå problemet.
Avslutningsvis så vill jag bara säga att jag hade givit upp för ett år sedan också. Hade provat GI, pulver och gud vet vad utan att gå ner på sikt. Sedan hittade jag LCHF som fungerade fint för mig (därmed inte sagt att det funkar för alla..) då mycket av mitt hetsätarbeteende försvann (ofta 1 kg godis i veckan..) + pizza, mycket bröd och annat. Visst får jag återfall ibland men nu vet jag vad som gör att jag går upp och kan hantera dessa problem (jag vill aldrig mer ha 42 i byxor nu när jag har 34).
Ursäkta för ett långt inlägg.. 

Ok, jag har förstått att jag inte är önskvärd här! Jag är ju både GBP-patient och medial!
Jag öppnade mig för er för att få er att förstå att det finns skäl till att en del väljer OP! Livet är inte alltid så enkelt som att välja att äta rätt eller inte!
Om ni hade en aning om hur förnedrande det är att söka proffessionell hjälp!
Försökte bara få fram en annan bild av det hela!
Dessutom var de sajterna bara exempel. Det är ju samma reklam på ALLA iFokus-siter oavsett om de handlar om bröd eller kaniner!
Men, som ni vill! Tack o hej!
Det jag tycker är fel, är att öht göra reklam för en operation. Spelar ingen roll vilken. Det känns inte ok att marknadsföra något som har med kroppsstympning att göra. En operation bör vara den absolut sista utvägen som diskuteras ingående och individuellt. Läkarna borde vara mer restriktiva med op och inte göra massreklam.
Jag lägger mig inte i diskussionen om GBP kan vara bra som en allra sista utväg; det har jag inte kompetens att avgöra. Och jag har inte pratat med någon som utfört det, bara hörsägen i bekantskapskretsen (en, som går upp igen, och en som jag inte vet, men som möjligen är nöjd).
Vad som jag reagerar på är: varför gör man reklam för det, om det nu verkligen handlar om en sista utväg? Jag menar - om man gjort allt, så lär väl läkaren till slut då föreslå operation, och hänvisa till diverse information. Vem riktar sig då reklamen till? Eller är det bara jag som är naiv? Jag har inte lyssnat till den, ska jag väl tillägga.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Ar det reklam for en privatklinik?
Har ar det ju reklam stup i kvarten om olika sjukhus, behandlingar och mediciner; men jag bor ju i kapitalismens hogsate dar allt ar till salu …
Har sett magoperationreklamen fladdra forbi men inte tittat pa den … nu tog jag ialla fall en titt …
Paminner mig om en Saturday Night Live karikatyr!
Har denna person tittat i en full-body spegel nyligen?

Jag är så van att ha adblock så jag glömmer bort att andra ser reklam, men denna nya film kom upp, nu är den blockerad. Smidigt!
Det går också att köpa tjänsten iFokus minus, som tar bort all reklam. Kolla på Support-sidan.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Jag har tagit bort några inlägg som strider mot Kif's Skrivregler.
Det är inte tillåtet att skriva nedsättande om någon på Kif - oavsett de är med i en dålig reklam eller ej.
Pennylane1 kom med ett viktigt påpekande som inte gäller längre eftersom inläggen är raderade.
mvh
Margareta, sajtvärd

Var gar gransen i detta fall?
Om man omformulerar vad som raderades sa var det val ialla fall en serios kritik? Vad lider merparten av overviktiga av om man laser om halsoproblem, om inte dalig stamina, daliga knan, odem efter langt staende eller sittande?
De beror nog på webläsaren. Har FIrefox och där funkar det även på halebop
#45 Funkar adblocken för Chrome också för filmerna som syns i början av inläggen? Jag får bort resten av reklamerna, men filmerna blir kvar…
kan du inte ta bort dem manuellt, det står blockera i en liten ruta, då kan man lägga in den i filtret själv, jag fick göra det med just denna film och sen har den inte kommit igen.
Jag har inte läst alla kommentarer…men skriver ändå. Om det är dubblett ber jag om ursäkt.
Jag tycker att det är mycket bra att just den annonsen kommer på detta forum, där vi alla känner till LCHF. Vi behöver då inte riskera att bli influerade av detta dravel.
Helena Hesselmark
diabetiker typ 0, som gick ner 36 kg första året på LCHF, sedan ytterligare 7 kg.
Nu snart 4 år på LCHF.
Men nu är det så att alla inte går ner av LCHF heller, har två släktingar som står i kö för att operera sig då de försökt ALLT inklusive LCHF. Så dravel… tja… kan nog säga att det är sista halmstrået och kan det hjälpa dem så är jag den första att gratulera.
#50 Gäller detta adblock för Firefox eller Chrome? Jag använder Chrome och hittar ingen sådan blockera-knapp.
jag har firefox men trodde att det funkade på samma sätt för Chrome men det var kanske fel! Högerklicka på annonsen kanske? Det borde ju gå att "filtrera" själv tycker jag!
Verkar tyvärr inte funka lika :( Inte som jag hittar i alla fall. Säg till ni andra om ni lyckats få bort detta från chrome!

#56 - Jag har lyckats.
När du installerade Adblock så fick du frågan om du ville installera en symbol bredvid skiftnyckeln uppe till höger.
Det gjorde jag.
Sedan klickar du på den stoppsymbolen. Då blir du uppmanad att klicka på annonsen du vill ha bort. Svara ja på ev. fler frågor (det gjorde jag) och sedan är även GBP-filmen borta… 
Gränsen går som vanligt alltid vid personangrepp. Man kan kritisera en företeelse och en åsikt men inte peka ut en person och snacka skit om den specifikt - läkaren i reklamen i det här fallet.
Alla människor, oavsett vad de har för åsikt idag, skall en gång i framtiden kunna komma hit och bli medlemmar utan att hitta skitsnack om sig själva.
dessutom tycker jag att man i somliga inlägg förnedrar personer som är feta. De kan inte klara ett så kvalificerat arbete. Där har man passerat gränser för länge sedan anser jag.

… men, ar det inte oftast att det ar underforstatt att det galler intellektuell formaga nar det ar pa tapeten?
Att ta i beaktning att det kan vara fysiskt omojligt for en en kraftigt overviktig person utfora vissa arbetsmoment ar val ialla fall inte att fornedra personen? Har i landet skulle det nog tolkas at andar hallet om det inte togs hansyn till detta, eftersom om det blev en olycka skulle arbetsgivaren bli skyldig for att han inte hade en saker arbetsomgivning …
#57 Tack! Nu funkar det 
Ser fram emot ett reklamfritt liv
# 60 så feta personer är olämpliga som läkare menar du?

Nej, varfor skulle de vara det? Skriver jag sa dalig svenska sa mitt mail i #60 kan lasas sa?
Jag hade en obese gynekolog i Frankrike och hon ar nog en av de battre lakare jag har traffat … och da har jag anda flera i familjen sa borde vara partisk.
Daremot skulle jag nog varit orolig nar jag hade mina njurar skulle opereras - 7 timmars arbete - om kirurgen hade varit obese. Kirurgi ar ett fysiskt pafrestande arbete, sa kriteria for att valja kirurg kanske blir litet annorlunda.
Däremot får man inte arbeta som kapten om man ligger över ett visst BMI. Bantar man inte ner sig, så är det tack o hej.
Tror inte det gäller alla rederier, men de i Nordeuropa är strikta med att inte låta kaptenerna bli feta.
#64 Samma har väl gällt flygvärdinnor?
För flygvärdinnor gäller det väl mest av "estetiska" skäl även om flygbolagen säger att det är för att de ska kunna ta sig fram i gången. :-S
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

#66 Nja, flygvärdinnor har ju inte bara som uppgift att servera kaffe och se söta ut, utan är även säkerhetsansvariga och ska kunna hantera ev. krissituationer, sjukdomsfall, utrymningar osv, så det finns nog en gräns för hur överviktig och fysiskt begränsad man kan vara.
Sen att flygbolagen säkert gärna sänker gränsen ännu mer av "estetiska" skäl är en annan historia.

Bade alder och vikt har luckrats upp ordentligt nar det galler bade flight och cabin crew, atminstone inom Staterna. Det blev for manga diskrimination lawsuits. Forut skulle flight captains se ut som astronauts; nufortiden ar det inte ovanligt att se dem med beer belly.
Bland cabin crew ar det sallan man ser de sylfider som det skulle vara forut. Jag har flera bekanta som arbetar inom flyget och de haller normalvikt. Det ar ju mycket en sakerhetsfraga att kunna rora sig nagorlunda fritt/snabbt i omraden som ofta ar blockerade.
Det ar lange se'n flyg sags som glamorous. Har tanker man flyg innan man tanker tag. Tag ar exotiskt :0)
here we go again…
Snälla skribenter i den här tråden.
Tänk er för innan ni kommenterar mannen i reklamfilmen personligt.
Våra Skrivregler om att inte kränka folk gäller även honom. Han är namngiven i början av filmen och då blir det personligt om man diskuterar hans utseende.
Om jag visar en bild på mig själv vill jag inte få vikten diskuterad. Det hände på andra forum än Kif efter att jag varit med i ett TV-inslag med Annika Dahlqvist. Efter det ställer jag inte upp på bild i LCHF-sammanhang.
Låt Kif vara en frizon från sånt - även om det gäller våra motståndare. Vi vet inte vilken dag de vänder om och kommer hit och vill bli medlemmar.
/Sajtvärden
Det är rätt - ber om ursäkt och tack för att ni tog bort det inlägget.Tänkte mig inte för
Nej tyvärr Margareta, den är fortfarande med. Ser den faktiskt just i denna tråd. Se bilden…
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Den kommer och går, som gubben i lådan ungefär.
Den är inte konstant på i alla fall.
Har inte sett den alls idag
Ställde en fråga i Datorer i fokus, men där verkar ingen veta. Här finns så mycket kompetens så jag chansar på ett svar!!!
Finns adblock för android?
Jag kör Google Chrome som webbläsare på min platta (ASUS).
Anmaja