Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2126 ggr
sanu
0

Älskar bröd

Hej. Jag har letat jättemycket efter ett bröd som heter LoWCarb men det finns inte någonstans där det borde finnas (har tittat i de butiker som ska sälja det). Någon annan som hittat det? Ligger det i frysdiskarna? Eller måste man beställa det?

Annars är det inga problem med lågkolhydrat-dieten (vi kör LCHF), gick ned 4 kg på två veckor, trots att vi unnade oss en bakelse på lördagarna. Pasta, ris och potatis skippar jag gärna men brödet!!! Älskar bröd (och bakverk också för den delen) och måste ha ett bra alternativ. Blev glad när jag såg att det finns ett som heter LowCarb med ytterst få kolhydrater, men det lyser med sin frånvaro i bröddiskarna…

Äter just nu Polar Extreme som endast innehåller ca 28 kolhydrater men det innehåller å andra sidan härdat vegetabiliskt fett, och det är ju inte bra… /Glada hälsningar från Sanu

problembarn
0

I vanliga affärer finns inte Low Carb-bröd vad jag vet… Vet inte vart du bor men http://www.carbzone.se/online_order.htm här finns att handla eller beställa.

Mervi
0

Jag har hört att LowCarb-brödet är torrt och inte alls gott.

Jag var en brödälskare innan jag började med LCHF, jag kunde leva  utan lagad mat bara jag fick mina mackor. Idag äter jag inte bröd och väldigt sällan ersättnings-brödet, nötbröd eller polarbröd, som vi har recept på forumet. Har tappat lusten till brödet och så blir jag uppkörd i magen av det.

JohanW
0

Jag har slutat med det vanliga brödet, inte först och främst pga kolhydraterna - jag verkar klara mig fint även med en lite högre nivå där - utan för att spannmålet innehåller saker som nog inte är så nyttiga i längden, bland annat fytinsyra som hämmar kroppsupptaget av många viktiga mineraler från maten.

Min ersättning för tillfället är Tyskt surdegsbröd från La Casita, som jag tar 1-2 *tunna* skivor av till frukost, med ett tjockt lager bregott, ett par skivor ost, ett lager skivat ägg och kaviar på. Utöver detta brukar frukosten innehålla ytterligare ett ägg eller två, samt en tallrik yogurt med lite ingefära eller kanel på.

Surdegsbrödet, när det är långtidsjäst i flera timmar som riktig surdeg ska vara, har tydligen betydligt mindre av tex. fytinsyra.

sanu
0

Tackar för synpunkter/tips till "älskar bröd"

Denna kommentar har tagits bort.