Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 4280 ggr
Cina-y
15

STORA LYCKOTRÅDEN !

Jag har förstått att om det finns en gnäll-tråd (vilket är alldeles utmärkt) så ska det också finnas en lycko-tråd Flört

Samma regler gäller. Ingen disskution, ingen kritik, inget nedtryckande i skoskaften, bara positiva inlägg!

Mitt bidrag blir att jag börjar ett nytt jobb 1 november efter att ha varit arbetslös ett halvår. Ska bli jättekul Skrattande

folke
9

Jag är så glad att det finns så många positiva mämmiskor här inne som alltid ställer upp så fort det är något…  Det känns så skönt att ha er i ryggen när livet går vidare mot nya spännande mål  !   Skrattande

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Mooniq
5

Jag har äntligen köpt nya walking-skor! De gamla hade passerat målsnöret för längesen.. så nu har har jag satt personbästa på 5-kvartspromenaden.. 65 minuter!

Skrattande

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

jansan
9

Suveränt initiativ!!!

Mår själv sagolikt bra efter att ha ätit strikt LCHF sedan 19:e Juni och nått mitt mål för drygt en vecka sen.

Livet leker helt enkelt Glad

svippe
9

Mitt liv är underbart just nu! Jag har så mycket att vara lycklig och tacksam över :)

Nu är jag jätteglad över att jag kommit igång ordentligt med min träning efter sommaravbrott.

Köpte ett löpband förra vecka och springer /går i snitt 8 km varje dag och tränar styrka 3ggr iveckan. 
Jag skall komma  i fysisk kanonform inför vår Thailand semester i November/ december.
Är överlycklig att jag har möjlighet att resa till Thailand varje år :)
Denna gång kommer jag inte behöva svettas, skämmas och ha ont av min övervikt utan kommer att stormtrivas i mini nya bikinisar. Det är ganska otroligt! Wow! Jag har gått från en trött, deprimerad soffpotatis på 80-85 kg  till en pigg tränad äventyrslysten 63 kilos pingla ! Har bla. skaffat dykcert och skall dyka/snorkla i Thailand. Livet har så mycket att ge :)
PS. Min längd är 159, ålder 56

[bittek]
6

I februari - efter drygt tre år på lchf - började jag träna på gym vid 46 års ålder. Fick en superduktig medlemstränare! Nu i kväll träffade jag henne och la upp ett nytt och riktigt tufft styrketräningsprogram. När vi gick igenom de nya övningarna (fria vikter) sa hon att jag hade lyckats bygga mycket fina muskler och förändrat hela min kropp.

Så from nu är hon min pt, och ska hjälpa mig mot mitt mål: Fitnessveckan på Fuerteventura i mars nästa år.

Och hon vet att jag är lchf:are och har absolut ingenting emot det :-)

Jag har ett härlig sug i kroppen efter att få träna och bli ännu starkare och friskare. Och det tackar jag faktiskt lchf för!

folke
6

Jag är inte bara glad utan mer euforisk över att jag kan handla mat utan att som en bit metall mot en magnet sugas mot kak och godishyllorna… Jag kan passera dem och bara fnysa lite åt dem Skrattande

Det har inte ens funnits i mina drömmar…

Ha en underbar dag alla !

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

konichiwa
4

Jag har börjat på yoga nu i höst och älskar det!!

Vet inte vad det är som gör att jag mår bra på flera olika sätt av det men nu har jag i alla fall gått ner så mycket att jag kan böja och vika mig lite hur som helst utan att fläsket tar emot ;-)

Det gör mig glad!

Aniara4
12

Jag började ett nytt jobb i april som timvikarie, trivs jättebra och tycker jag gör ett bra jobb, och det tycker tydligen de också för nu vill de anställa mig! Bara visstidsanställning iofs, men ändå, jag ska bli en sån där ordinarie som får gå på personalmöten och liksom räknas!

Lilltilda
8

Solen skiner, det är en härlig höstdag, jag ska snart iväg och fira en väninnas 40årsdag och bäst av allt är att jag plötsligt upptäckte att även ett av de mindre badlakanen numer räcker att vira runt min kropp! Lycklig!

~God loves you, and I´m trying! ~

sussie
6

Lite ytlig glädje, mina naglar går inte sönder längre efter att jag ätit super hy vitaminer och super multi mineals i ett halvår. De är vackra och jag filar bara ner dem lite en gång i veckan, det enda trista är att jag jobbar i vården och inte kan ha dem vackert lackade varje dag.

Jag har också förstått att jag inte är tjock!

Maria Katarina
8

Jag var på resa till Italien och kunde motstå alla frestelser! Jag är jättestolt! :)

Siggebus
14

Härligt med en sån här tråd! Kyss

Jag har snart gått ner min övervikt på ca 41 kg, jag har ca 3 kg kvar och det känns som att det kommer att gå vägen om jag bara håller mig på "spåret".

Jag har inte fått några återfall med panikrusningar till affären innan stängningsdags (för att köpa Marabou etc) på FLERA månader!

Klarar numera av att "hantera" korkade" människor som ifrågasätter och nästan hånar mig när jag inte vill ha en kaka eller annat skit…… jag ignorerar dem helt enkelt - tittar bara på dem med ett höjt ögonbryn och fortsätter att prata om annat. MYCKET effektivt! Skrattande Jag känner mig otroligt frisk, stark, oövervinnerlig och tillfreds med livet.

svippe
5

Jag blir lycklig av att läsa om andras lycka:)
De senaste dygnet har jag varit låg men är nu lycklig över att jag kan hantera det om jag fokuserar på det som är gott i livet.
Det finns så mycket som är ortoligt gott om jag har ögonen öppna :)

Nu skall jag titta på Sopranos medan jag går på mitt löpband. 
Efteråt skall jag unna mig hemmagjord clokladglass med nötter :)
Så himla lyxigt !

hannalantz
3

Jag blir glad över att ni har startat en sån fin tråd. Så roligt att läsa! Hanna

Margareta
14

Jag mår också toppen av flera skäl.

Jag känner mig nöjd över att Kolhydrater iFokus numer är en rätt självständig sajt där en massa underbara människor håller ordningen så pass att åtminstone de allra flesta trivs och återkommer på det sätt det var tänkt från början.

Dvs en sajt där "hjälp-till-självhjälp" råder och där ingen har rätt att komma med pekpinnar åt någon annan. Tanken från början var och skall alltid vara att genom att dela sina egna erfarenheter (både bra och dåliga) kan man vara till hjälp för någon annan. Pekpinnar är det vi minst behöver här i livet, de får vi så bra på annat håll.

Just nu förbereder jag en resa till Kreta med maken. Första gången på 20 år som vi reser bara för att njuta av tillvaron och vila från en alltmer stressig vardag. Vi får se om jag tar någon stund vid datorn eller om jag hellre stannar på stranden.

Numer pensionär i Nynäshamn

anrose
7

Jag mår så bra efter jag plockat fram mina jeans, för kallt med leggings nu. Jeansen var för stora, fick inhandla nya, 2 storlekar mindre. Lever på lyckovågen nu, känns gott.

konichiwa
4

Visst är det härligt att måsta köpa nya kläder!

Jag har just köpt en stickad klänning som går ner på halva låret och till den har jag SKÄRP!

Har gått omkring i den sista dagarna och är så NÖJD :D

Ännu nöjdare blir jag när vaderna har smalnat så mycket at jag kan köpa ett par snygga stövlar som går på.

Beate
4

Jag blev så glad och rörd när jag läste DN söndag idag om hur de använder hundar inom äldrevården och hur mycket bättre de gamla mår.

Sen är jag också väldigt glad att jag klarar att göra 4 chins nu. Glad

kaisakavat
11

Jag är jätteglad, för jag har bestämt mig för att flytta 'söderut', efter att ha levt mina första 47 år i Norrbotten. Och det känns som om det kommer bli Stockholm.

Oklart när själva flytten kommer bli av, det kan ta tid, men det blir härligt att få start en splitter ny fas i livet. Luspank, men ändå liksom fågelfri! Flört

Zondell
6

Jätteglad över att kunna ligga i soffan BREVID min lilla älskling. Före sommaren fick vi inte plats men nu kan vi mysa ihop. Välkommen både höstrusk och vinter. Jag laddar batterierna med promenader, bästa gymet, god mat (LCHF förstås) och massor av mys!

[myrholingen]
12

Jag är glad över att jag har ett jobb även om det bara är ett vik för det här läsåret!!

Efter år i arbetslöshets träsket, utlåst från A-kassan nollad hos FK mm har jag äntligen råd att handla saker till barnen, köpa mat utan att vända på varje krona.Kanske blir det tom en ny telefon jag som levt med ärvda telefoner väldigt länge.

Det är lycka för mig just nu

Lilltilda
12

Lycka! Efter flera veckors platå så visade idag vågen plötsligt en vikt jag inte haft sedan tonåren! Bara 10-11 kg kvar att gå ner nu!

nyborjare08
5

Härligt att läsa hur bra det går för er! Glad

Varje dag är jag glad och tacksam över att jag har en världens bästa man, ett bra jobb och en god ekonomi.

[Marja-Liisa]
5

På lördag bär det iväg, elva dagar i solen väntar och packningen av baddräkter och sandaler känns roligt. Kamerans batteri ligger i laddning, minneskortet är redan tömt och där nere träffar jag systern som jag träffat senast förra höst.

kaisakavat
7

Och så blir jag himla glad av att läsa vad ni skriver i den här tråden. Skrattande

Siggebus
4

Idag (just nu!) är jag så glad över att ha ett jobb jag trivs med, en mysig liten lya, en go vovve som ligger på mina fötter och denna underbara doft av nybryggt kaffe som sprider sig i köket. Glad

Kom hem dyngvåt av ösregnet, sprang ut med hunden och sitter nu i värmen med en kopp kaffe och insvept i en stor tjock morgonrock och allt känns bara så…..BRAAA!! Cool

Nybörjarn
2

Bästa tråden det här! :)

Jag blir varm och får ett leende av att läsa alla dessa kommentarer!

Jag känner  mig lugn och till ro,har ätit jättegod mat och är så nöjd, det är 27 grader ute och solen skiner, skolan är snart slut för gott, stora kärleken har jag hittat och han är min! Ja, detta måste nog ändå vara lycka! :) Ser fram emot hösten med massor av mys!

#13 Svippe:

Jag fullkomligen älskar the Sopranos, kanske den bästa serien jag någonsin sett! :)

jansan
2

Suverän tråd detta!

Härligt att läsa om alla som mår prima Skrattande

[flippjenny]
3

Nice!

Jag har precis insett att jag tycker att fysikkurserna jag läser i Lund är fantastiskt roliga och att det går förvånansvärt bra! Bara få dem avklarade, och så är jag färdig med min lärarexamen Skrattande

Sen kommer mannen hem ikväll, då blir det sidfläsk och gräddsås till kvällsmat Glad

Siggebus
1

Underbar tråd detta för alltför ofta fokuserar man bara på det som är dåligt och ser inte riktigt att det kanske finns positiva saker också.

Det behöver ju inte vara några enormt stora saker som är bra men en liten ljuspunkt är bättre än ingen alls!  Glad

organiseratkaos
9

Jag är glad för att jag på ett år gått ner lite mer än 20 kg med LCHF, att jag sen i mars tränar 3-6 gånger i veckan (och älskar det) och att jag har varit rökfri i 11 månader! Jag är också glad för att jag i somras hittade mig en fantastisk pojkvän som stöttar mig och motiverar mig. Och till sist så är jag glad över att ha fantastiska vänner och familj, en fantastisk tillvaro och för att jag i princip har fått byta ut hela min garderob (har 6-8 kg kvar att gå ner, innan nyår helst, och då ska jag unna mig nya fina underkläder bland annat).

Sen blir jag glad av att läsa era inlägg, tänk vad mycket man har att vara tacksam över. LCHF räddade mig från mitt sockerberoende och har gett mig en helt ny livskvalitet!

Effie
7

Lycka? O, ja.

1) Jag lever (med tanke på att jag kraschade bilen i vintras)

2) Ganska nyseparerad, fri, att göra vad jag känner för, hitta på kul aktiviteter (bara jag visste vad jag ville - men jag har kul under tiden medan jag provar ut det), kanske även hitta en ny man. Ingen panik med det; det är bra som det är just nu.

3) Det finns kul saker att göra, alldeles för många. Squaredans, folkdans, körsång, harpospel, teater, bio, konserter, bokmässa och jag vet inte allt

4) Flyttat till ny lägenhet som jag trivs väldigt bra med, och mycket billigare, så jag kan lägga pengarna på roligare saker än att bo.

5) Sist men inte minst: jag har tre barn och ett barnbarn. Och en del kompisar, inte att förglömma.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

NillaNina1
5

Känner mig lyckligt lottad över att jag har förmågan att verkligen se de människor som jag i mitt arbete får hjälpa och ta hand om. Jag känner lätt en stark kärlek och engagemang! Det gör mitt liv mycket levande.

/NillaNina

yvonnel
3

Just nu, när jag har läst mig igenom denna härliga tråd, känner jag mig lycklig som kan läsa och inte har några allvarliga synproblem.

Tänk så mycket kärlek det finns!

Kram på er allihop!

Emea67
3

Känner stor lycka att jag har anställt en människa som är possitiv och vill lika mycket som jag Skrattande

svippe
4

Jag är lycklig över min ljudbok "Flakmopedisten" av Lasse Berghagen. Det är en riktigt härlig feel good bok!

Började lyssna  på den igår i ett underbart skumbad som fick mig att slappna av och sova gott hela natten. Jag har haft ont i magen och ryggen de senaste dagarna och det blev så mycket bättre.

Vilken lyckost jag är som har så underbart vackert badrum men ett stort badkar!!

Badar nästan varje dag, ibland med tända ljus, ofta lyssnande på en ljudbok.

Livet är gott!!

Lilltilda
4

Dags att höja upp den här tråden inför helgen tycker jag!Cool
Dagens "lyckor":
Enligt min våg så börjar min vikt inte längre på en 9a, utan på en 8a. Må vara att vikten ligger mycket nära 90, men den BÖRJAR på en 8a och det är det viktiga nu.
Lycka är också att det par byxor jag har på mig nu är i storlek 38 (!!!), Ok de är stora i storleken och motsvarar antagligen ett par i strl 40, men vad spelar det för roll en dag som denna? Sista paret jag köpte före dessa stod det storlek 42 i.
Lycka är också att jag har ledig dag idag och under förmiddagspromenaden med hunden tyckte mig ana en doft av vinter i luften.

kaisakavat
8

Lycka är att få ett nytt kylfrysskåp som inte låter illa (som ett kombinerat ställverk-tröskverk) till sin enrums hyreslägenhet och kunna få frid i nerverna och god sömn om nätterna.

Yeyh! Skrattande

Siggebus
4

Min "dagslycka" idag:

Slutade jobbet kl13, åkte till stallet och tillbringade en varm och solig stund hos en varm och solig pålle som för en gångs skull hade tid med mig och inte bara gräset  Glad

Åkte hem och när jag parkerat träffade jag en gammal bekant som jag inte träffat på över ett år och han blev helt paff och utbrast: "Men herregud - vad SNYGG du är!!??

Sen blev han förlägen och började stamma nåt om att "ja jag menar förstås inte att du inte varit snygg innnan bla bla…" SkämsObestämdSkäms

Ha ha fick tvunget säga att det är okej - jag förstår precis vad du menar! Jag ÄR ju snygg! ha ha  Cool

Underbar dag idag och nu blir det en lika underbar slappekväll i soffan med vovven och någon bra film.

[myrholingen]
3

Dagens lycka är att det är fredag att jag snart ska åka hem till särbon.

Vi har sagt att ikväll ska vi inte prata slöjd (båda jobbar som slöjdlärare) men vi får se hur det går med det Tungan ute

Emea67
3

Dagens lycka (egentligen gårdagens) är att jag har gått ner 10 kg sedan den 5:e augusti Kyss

Siggebus
1
svippe
2

Jag är lycklig över att jag orkade åka till gymmet och träna styrka fast jag kände mig väldigt lat. 70 minuter blev det.

I morgon blir det kalas hos ett av mina barnbarn som fyller 3 år :)

svippe
1

Det var ett jättekul kalas :)
Nu sitter jag i soffan och känner mig varm av ren lycka!
Jag har så mycket gott i livet!

Cina-y
0

Jag är en vinnare!!!Cool

Jag har vunnit på Månadslotten TVÅ månader i rad. Rätt slutsiffra. Inga miljoner, men ialla fall 100 kr per vinst. Dessutom har jag samtidigt bidragit till ett gott ändamål Skrattande

välmående
3

Vilken härlig tråd……jublar över att jag har många nära och kära. Tycker om dem alla. Familjen, släktingar, vänner, arbetskollegor. Inga bekymmer för tillfället. inga grublerier! Somnar som en prinsessa……

Har slutat att pressa mig med hård träning….mår bra precis som jag är.

Är toppenglad för att kunna ha kontakt mëd alla kunniga på den här sidan. Det är så trevligt.

Sen har jag en helt fantastik hemlighet som jag bär på…….ingen i min bekantskap vet men eftersom man är anonym i denna tråd så kan jag delge er……i december blir jag en gift kvinna och rymmer sedan fältet med mina nära och kära till vackra Thailand. Piir-och lycka!

Kajak11
1

Tyckar det har hänt många positiva sakor i mitt liv, det började i året 2011 med et TV program från Karlstad och vi såg programmet om diabetes behandling och Anna Dahlqvists metod.

Vi undrade. Hade aldrig hört talas om detta i Danmark, där vi bodde intill 2006.

Min mamma hade diabetes2, och jag har nog altid varit lite nervös om den ärftliga delen i diabetes. Hade inte stor övervikt nog kanske för att jag har haft kontrol över mit ätande och har sprungit fast året om i flera år. Sedan gör vi längdåkning på vintern och lite kajak om sommeren.

Efter nyår började vi på LCHF. Målet att må bättre med blodsocker, att bli av med sockersug och kanske slippa några kilo för min del. Sambon har gått ner 13 kilo eller mera på få måneder.

Det är mycket positivt med hälsan. Träning, motion och allt blev bättre. Hy, huvud, ansikt, och plötslig så magen bättre ut.  Man såg inte gravid ut.

Har inte ätit lösgodis sedan nyår, och kommer nog aldrig till detta igen.

Annars har vi märket bra humörniveau och magkänslan blev ju mycket bra med en gång. Särskilt min ustabila mage har mått mycket bättre.

Jag blir positiv och glad av att läsa denna trådGlad Det är så bra att ni alla mår så fint ut av detta och att vi kan dela detta.

kaisakavat
3

JAG ÄR ÖVERLYCKLIG!!! Skrattande

VM-kval i fotboll och Sverige har hämtat upp ett underläge där Tyskland ledde med 4-0 - och matchen avslutas 4-4.

Helt otroligt! Tyskland är världstvåor. Sverige borträknat på förhand. Så kan det gå, uppenbarligen.

Har ont i huvudet av spänningen och ont i halsen av att ha gallskrikit när 4an gick in. Men det ÄR DET VÄRT! Skrattande

Ingeli
1

Grymt nöjd med mitt liv just nu! Jag ska skriva kontrakt för ny anställning och kan säga upp mig från det jag har nu inom kort och imorse berättade vågen att jag gått ner totalt 4 kg jämnt hittills. Kan det bli bättre? :)

kaisakavat
2

Och nu är jag överlycklig IGEN!!! Det GÅr Bra Nu, haha!

Efter många års 'blodig' kamp med hopplösa vårdcentralsläkare som felbehandlat, ickebahandlat, förolämpat, förvirrat, förminskat m m mig, så har min nya läkarkontant - redan efter en träff - visat sig vara en  LYCKTRÄFF!

Han lyssnar - och hjälper mig verkligen. Inte som nån mespropp, utan som aktiv engagerad. Det han inte visste tog han reda på!

Så kämpa kämpa, alla med motigheter i livet - det kan uppenbarligen gå bra, bättre.. ja, det kan tom gå vägen!! Skrattande

Lilltilda
1

#49 Trevligt! Lycka till på nya jobbet!

Igår kväll konstaterade jag att denna höst är min årliga höstdepp mycket lindrigare än tidigare år. Den finns där och är inte helt enkel att hantera, men jag mår bättre än på många år. Mest pga att flera pusselbitar i mitt liv fallit på plats och så är fetman borta och "bara" övervikt kvar.
För första året på länge så längtar jag också till julen!

svippe
1

Jag blir glad att läsa om er lycka :)