Det bara rasar
Har ätit lchf i 1,5 vecka nu ungefär och jag tycks gå ner från dag till dag. Sammanlagt hittills 2,2 kilo. Inga mängder i det stora hela men ändå mer än jag går ner när jag viktväktar exempelvis. Jag ställer mig på vågen varje morgon. Igår var det 0,5 minus och idag 0,3 minus till på det. Jag blir så förvånad för det är så lätt och jag äter oftast både gott och tillräckligt. Jag är förvånad måste jag säga. Är det så här lätt det ska vara? Äta så kroppen är mätt och mår bra och vikten bara följer med av rena farten. Har cirka 40 kilo att bli av med så 2,2 kilo är bara början men det känns motiverande.

Nja, förmodligen är det mestadels vätska som försvinner när du tömmer glykogenlagren, så räkna inte med att det ska fortsätta i den här takten. Men visst är det motiverande att fortsätta när det går så fort i början.

Bär man på 40 extrakilon i form av fett, så finns det stor chans att merparten försvinner genom en ketogen diet, såvida man är frisk i övrigt.
Men som sagt vad, i början tappar man vatten, och många kraftigt överviktiga verkar bära på ansenliga vattenmängder.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Lusthan:
Påminner lite om hur det var för mig dvs att det gick (och går) lätt. Gick i början ner 2-3 hg/dygn och framför allt den psykiska hälsan blev (och är) mer eller mindre euforisk. Läs gärna "Min sanslösa historia" som borde sporra Dig.
Lycka till! 
Jag tappade vätska i början första dygnen men visst kan det vara det fortfarande. Fort undan går det i alla fall just nu. Hopas att det kan fortsatta så ett litet tag till för att få en ordentlig start. Jag har aldrig gjort en likadan flygande start på någon annan variant för att gå ner i vikt. Så oavsett om det är vätska eller inte så känns det bra. #3 Det ska jag kolla upp, sånt är alltid kul att läsa!

Snygg start på resan! Lycka till!
Med lite tur kan det gå himla lätt. Jag började med LCHF för över fyra år sedan och kilona rasade faktiskt av. Ett par, tre kilo första veckan, och sedan i snitt ett kilo varje vecka. Runt 15 kg försvann väldigt fort. Sen hade jag bara ungefär 5 kg kvar att gå ner, enligt min planering. Då lugnade viktminskningen ner sig, och jag tappade ungefär ett kilo i månaden efter det. Totalt försvann närmare 25 kg, istället för 20, som jag hade tänkt. Men det gick ju lika bra, och den vikten håller jag fortfarande. :-)

Om det rasar av dig.. låt det ligga kvar!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tänker så också. :-D