Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1371 ggr
SamanthaJones
2012-10-11 13:25
0

Chockladröra

Hejsan igen ;)

Jag äter lchf sen några veckor tillbaka och mår prima. Känner inget direkt sötsug över huvudtaget så att jag bara måste ha godis eller så. Iaf inte i de situationer som jag alltid annars varit godis eller sötsugen.

Förutom direkt efter frukost på morgonen, då blir jag sötsugen! Inte så att jag håller på o gå sönder av sug men jag känner det ändå. 
Detjag har gjort några gånger är att jag har blandat 1 msk kakao med 1 msk grädde o ett halv krm stevia. o då är sötsuget helt borta.

Har detta med att jag äter för dålig frukost eller att frukosten innehåller för kt kolhydrater eller vad kan det vara? Bara hjärnspöken?

Min frukost brukar bestå av ett - tre ägg alt omelett på tre ägg, skinka, ost och en skvätt grädde (mkt liten). stekt bacon och en kopp the med kokosfett (2 msk) och kanske 1 dl mjölk.  Tyvärr kan jag inte dricka te utan mjölk och ett liv utan te går inte alls! Äggmjölk är inget alternativ.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

hemul
2012-10-11 15:37
1

Man kan ju sakna något man tycker är gott helt enkelt också. Det behöver inte alltid vara frågan om suckersug. Man kan bli sugen utan att det är sug. Flört

SamanthaJones
2012-10-11 16:17
0

Hahaha! Ja, det har du helt rätt i!

Vänligen

Sofia

Pussgurkan
2012-10-11 19:00
1

#1 precis så är det för mig. Jag har inget sug och känner inget sug eller saknad MEN jag kan ibland bli "sugen" av minnet om hur gitt och mysigt jag tyckte tex att gå på fik själv och vara försvinna in i min värld och titta på alla andra.

SamanthaJones
2012-10-11 20:38
1

Visst är det skönt! Att fika själv! Det o att gå själv på bio är riktigt härligt enligt mig.

Vänligen

Sofia

Pussgurkan
2012-10-11 23:15
0

Mmmmm men inte lika mysigt nu när jag inte äter bakelserna mm. Blir inte helt samma sak …. Nu sedan lchf tar jag hellre en termos med kaffe och sätter mig ute i naturen eller nere hos djuren och bara ÄR.