Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2081 ggr
Anterrabae
0

Valrhonachoklad

… nu vet jag inte om det stavas så.. men ni vet vilken jag menar..

Jag såg i fredags på ett mat/bakprogram på tv. Kocken skulle göra en chokladsås. Han gjorde den på vispgrädde och så 70%ig valhronachoklad (det var säkert extra socker i såsen men det la jag inte märke till, jag skulle inte ha det iaf…)

Sen kom den mest skrattretande kommentaren: "Den är god till chokladsås och liknande, men går inte att äta som den är för den är för lite söt och aldeles för bitter"..

Nu undrar jag.. hur många mer än jag tycker att den 70%iga är för söt??  *flinar stort och håller mig till de över 80%*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

paronskrutten
0

Självklart kan man äta  70- procentig choklad..Jag brukar ju stoppa i mig 85%

Helena

Ulf-S
0

"Valrhona" stavas det. Väldigt bra choklad och inte det minsta sur och bitter vid 70 %. 

Flört

Anterrabae
0

Tack för stavningen Ulf!

Jag bara håller med.. Blev riktigt full i skratt när jag hörde vad den sk finsmakaren till kock tyckte..

//Ida

Amiechan
0

Det är roligt hur smaken förändras :)

MiaP
0

Jag håller med smaken har förändrats, jag log också när jag hörde kocken, äter numera bara 70%-ig den är ju urgod numera, men jag har tidigare också tyckt att den var för bitter.

HemlisSkrattande

ovkyhn
0

Så är det här oxå, 70% =godis.

Anterrabae
0

har en 72:a hemma. Den måset jag vara ruskigt försiktig med.. Kom på mig själv med att inte sluta äta när jag börjat.. Dvs för stor andel socker i den för min del…

//Ida