Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2286 ggr
C;D
0

Dricker mer kaffe

Go dag, eller rättare sagd gokväll.

Är nybörjare på lchf och har bara hållit på i ca 6veckor,har gått ned -6kg och -11cm i omkrets.

Nu en enkel fråga. Kaffe drack jag innan lchf och har inga planer på att sluta. Men, jag dricker mkt mer kaffe nu än innan.

Är det ngn som har upplevt samma sak eller?

C;D

98,8 kg i morse. 10kg till tack ; )

Mooniq
0

O ja, jag blev ett kaffemonster -förra hösten fick jag avprogrammera hela kaffedrickandet.. för det gick helt överstyr. Bra om du håller koll så du inte ökar för mycket med kaffedrickandet, koffeinet ställer till det lite i kroppen och om du får i dig för mycket så kan du uppleva att du får svårt att komma till ro och sömnen kan bli påverkad oxå. Om du vill kan du googla koffein blodsockernivå, finns några intressanta artiklar att läsa om du är intresserad.

Glad

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Zepp
2

Jaa.. kaffe är ju halva födan!

Eller rättare sagt, man blir emellanåt sugen på något att stoppa i munnen.. som regel går det lika bra med kaffe.. för mig iallafall.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

jansan
0

Dricker oxo mycket kaffe. Har nescafé så då är det enkelt att göra svagt.

Mooniq
3

När jag drack kaffe så blev det Zoegas - ju mörkare o starkare ju bättre.. kan sakna det ibland faktiskt.. men har hittat yogitea Sweet Chai.. kryddigt gott rooiboste utan koffein/tein.. doftar nästan lite jul om teet.

Skrattande

mackans
0

Dricker också betydligt mer kaffe nu för tiden. Har även märkt att jag röker mer också.
Har något konstigt sug, liksom en känsla av att något saknas hela tiden. Därför blir kaffet och cigaretterna ett botemedel mot detta.

Zepp
0

Öka kaffet o minska på cigaretetterna!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

_Lo_
0

Jag dricker också mer kaffe. Det är så att jag längtar efter morgonkaffet när jag lägger mig på kvällen…

zieLiz
0

Jag upplever snarare att jag dricker något mindre kaffe, cirka en kopp mindre än tidigare. Men jag känner däremot ett stort behov av att röka cigaretter, trots att jag slutat röka sedan fem år tillbaka.

Trollbus
0

Jag älskar kaffe! Smaken alltså. Jag upplever nu att jag inte tål lika mycket koffein som förut så jag dricker koffeinfritt kaffe när jag märker att det blir för mycket koffein. Blir alldeles darrig annars.

Efter jag börjat dricka LCHF-kaffe så klarar jag mindre koffein än vanligt. Men jag tycker som tur är att koffeinfritt är lika gott!

Mooniq
0

Kahls kaffe har ett koffeinfritt kaffe som heter colombia koffeinfritt - jättegott och kraftig kaffe smak. Gevalias koffeinfria är ett milt och lite mesigt kaffe men man kan ju blanda vanligt kaffe med Gevalias koffeinfria o få gott kaffe med bara halva koffeinstyrkan..

Skrattande

Skepparkrans
0

Jag dricker oerhört mycket kaffe ibland. Kan bli en 8-9 koppar bara på jobbet. vissa gånger blir det så mycket att jag känner att kroppen reagerar negativt på det. Får spänningshuvudvärk och koncentrationssvårigheter och måste köra en nedtrappningskampanj och avhålla mig från koffein ett tag.

Zondell
0

Jag dricker LCHF kaffe någon gång ibland bara. Anners 1-2 koppar te om dagen.