Lämnat manus
Hej på er! Jag har lämnat manus på kvinnoboken. Det blev ett hundratal egna recept, ett tiotal från den här siten och några från nätet. Tack till alla som hjälpt till och kommit med goda råd. Recept och råd är grupperade i 50+, 25+ och 10+. Det motsvarar ungefär uppskattad övervikt. Man väljer själv vilket program man ska använda, efter vikt och ambitionsnivå. När receptets upphovsman är känd anger jag detta. Airam har ett par, Mervi finns med, Maggan också. Och en och annan till. Jag har räknat ut kolhydratinnehål och Skaldemans ratio för samtliga recept. De värden jag använt är de som står i Hälsovaktens databas. Allting är kontrollräknat och finns det några fel så beror det på fel i basen. Boken kommer i september.
Sten Sture

Grattis och vad roligt Sten Sture…
Numer pensionär i Nynäshamn
Den ska inhandlas! Grattis!

Boken alla väntar på, vad kul att den är klar. Ska beställas snarast.
Om jag knaprar östrogen fram till september, får jag också köpa boken då?

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Oj vad roligt att den är på gång!

Boken funkar självklart precis lika bra för män, men män är av någon anledning inte lika intresserade av recept. De käkar sitt bacon och sina biffar och är bara glada för att slippa grönsakerna.. Sten Sture.

Hej,
Du anar inte hur efterlängtad din bok är. Har redan varit till AdLibris och satt boken på bevakning. Synd att det är ett par månader kvar till september för just nu är jag inne i en jobbig period av "fusk", Depression över att vikten stannat upp i 3 månader och total recept torka. Mitt problem är att maten också måste gå fort när man kommer hem från jobbet.
Tack på förhand för din efterlängtade bok.
// Från en riktig sockerråtta. 
"Boken funkar självklart precis lika bra för män, men män är av någon anledning inte lika intresserade av recept. De käkar sitt bacon och sina biffar och är bara glada för att slippa grönsakerna.. Sten Sture. "
Det var väl det jag alltid misstänkt… att jag har nån förrymd manlig gen! Äter som en karl och går ner som en kvinna 
Tack för att du orkar förse oss med böcker StenSture!!!
Du har alldeles rätt Sten Sture! Men innan LCHF så visste jag inte ens om att jag hade en stekpanna så lite mer intresserad har jag blivit även om jag steker allt i smör med curry i och dränker resultatet i vitlöksdressing.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Det låter inte helt fel maxiq, vi verkar ha rätt lika smak…
Den där boken ska jag oxå köpa! Har lagt på bevakning på Bokus och ser fram emot att få läsa den till hösten.

Vad heter boken nu då Sten Sture???

Den heter "GI-Noll!" och har underrubriken "För kvinnor som vill äta sig smala".
Jag brukar skriva att lag äter GI=noll, och därför tyckte jag att det var lika bra att "patentera" det begreppet. Bakgrunden är att en massa skojare lagt beslag på GI-konceptet och laddet det med godis, sockeralkoholer och fruktsocker. Samt en massa druvsocker i form av stärkelse. Men man kan inte äta kakan och ha den kvar.
Sten Sture
GI-noll är ett utmärkt begrepp som jag och min man ofta använder när vi pratar med oinvigda. Långt fler än man tror vet i alla fall vad GI betyder.
Toppen! Denna bok blir nog en given julklapp från mig till flera personer i min släkt tror jag! Hela "tjocka släkten" fyller år på vår och sommar, så julklapp är närmst till hands om den kommer ut i September.
Tjocka och tjocka förresten… 
så där ja….en bok till att inköpa…bra gjort sss
Längtar till september (jag som hatar hösten)

Tycker GI -0 är en toppenbra titel! Nästan alla vet vad GI är och att lågt GI är bra och så presenterar Sten Sture GI 0- Kan inte bli bättre. Heja Sten Sture!
Maxiq får väl köpa boken anonymt i någon internetbokhandel om han känner sig okvinnlig.

Whoo Hoo! Gissa om den boken ska inhandlas! Tack Sten-Sture!

Vad kul och spännande! Jag köpte Din andra bok via länk från Din hemsida. Föreslår Du den vägen nu oxå?
Du kanske skall öppna bokhandel Sten Sture så att vi kan komma och köpa oss ett dedicerat ex?
Jaha nu börjar man längta efter hösten….

Vad kul med ny bok, ska genast lägga in en bevakning! Gi noll är ett utmärkt begrepp som man kan använda när man ska förklarar varför man har så konstiga matlådor, det blir lixom mer accepterat då :)

Tack för positiva ord. Jag tror att det är rätt att ta strid med GI-månglarna. GI-konceptet är utmärkt, men när man använder det för att sälja skräpprodukter som höjer blodsockret blir jag ledsen. Paulun m fl har förstört GI, på samma sätt som man förstört begreppet stenålderskost och Medelhavskost. Alltsammans är utmärkta kostidéer som kommit att stå för sin motsats.
Det är som med bantning. Bantning, enligt William Banting, handlar om att sitta still på häcken och äta fet, animalisk mat. Men det har kommit att stå för sin motsatrs.
För att inte krämarna ska sno GI-Noll! också sökte jag redan förra året namnskydd för beteckningen. Alla som tillhör vår rörelse är fria att använda begreppet hur som helst. Men den som försöker sälja bullar eller högprocentig choklad (godis!) under beteckningen GI-Noll! kan motse en stämning.
Sten Sture

Oh vad bra med denna nya bok. Jag är lite trött så jag läste 50+, passar mig perfekt, fyller ju snart nåt sånt, 25+ jo för dem som är lite yngre, sen kom det 10+ och jag förstod inte. Men nästa meningar förklarade ju allt. Lite för trött i kväll, men längtar efter din bok!
//Karin
Känner jag Dig rätt Sten Sture bjuder Du väl på några smakprov här på sajten?
Om Du vill, kan Du maila mig ett utdrag så lägger jag in det som artikel. Gärna med lite nya bilder så vi kan förnya forumet lite.
Vad kul! Men trist att man får lov att vänta tills september…
Grattis till nya boken, ska lägga den på "bevakning".
Superkul att det äntligen kommer ngt bra i bokträsket av alla GI-recept/GI-böcker som kryllar av kolhydrater…
Kan vi köpa den i handeln eller via nätet som tidigare?
Tack SSS!!

Det är Prisma som ger ut boken, så den kommer att finnas överallt. Nätbokhandeln blir som vanligt billigast.
Sten Sture
Jag håller precis på att läsa de två första böckerna och när jag skulle låna dem på biblioteket så stod redan den nya med på deras dator, så jag trodde den skulle komma snart.
Ska man behöva vänta ända till september, hoppas man har gått ner några kilo tills dess så att man kan välja 10+.