grönsaker är godsaker
Sedan jag började med LCHF i mars har jag fått en annan syn på grönsaker. Jag tycker dom är otroligt läckra och fräscha, riktigt längtar efter en härlig sallad. Tidigare var det mer så att man skulle äta grönt för att det var nyttigt. Men nu är det godis! Någon mer som har samma känsla?
Jajamen! Har alltid HATAT grönsaker. Kunde sträcka mig till gurka på en smörgås men där gick gränsen. 
Nu knaprar jag glatt i mig allt från broccoli till spenat. 

Jag får nog hålla med eftersom jag tididgare spydde eller hulkade om jag fick blomkål i munnen…men nu älskar jag det.
Jag har alltid älskat grönsaker, och det lär nog knappast ändra sig nu va? :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
För mig har det tom börjat klia i fingrarna av att vilja testa att odla fräscha grönsaker själv… Det här med LCHF är nog ändå en sekt
Vi håller på att bli hjärntvättade allihoppa till att tycka om grönsaker, eller hur! (Bor i stan - har inte ens en balkong - och är inte huslig.)
Förutom det så har jag aldrig köpt så mycket kravmärkta produkter tidigare i mitt liv… hua var skall detta sluta…
Miljöbil nästa?
AHA! Vi är en KULT! Jag visste det va nåt :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag är tvärtom. Tycker de är äckligare än förr.

hemul :-) du är för rolig… fast jag får förstås hålla med… förr kunde jag äta massor av diverse grönsaker nu är det mindre mängder av ovanjord (+lök, mmmm) som gäller, men jag vill inte vara utan dem för de är så fräscha…
Inte när de har legat i min kyl en vecka! 
Släng ner dem i en gryta så märks det inte… 
Jag kan hålla med hemul till en viss del. Speciellt på vintern så kostar grönsaker skjortan och är inte så vansinnigt goda. Jag har liksom tappat lusten att äta dem. Saknar dem inte.Till lunchen har jag med mig för syns skull. då jag äter ihop med andra. På det sättet slipper jag diskussionerna.
Sallad tycker jag är gott på räkmackan. Men annars köper jag sällan grönsaker. Å andra sidan äter jag ju lite rotsaker till skillnad från de flesta.

Och jag tomat och lök… det klarar vi oss inte utan!