Delicato öppnar Outletbutik
Läste precis en annons i lokaltidningen att Delicato Bakverk öppnar en outletbutik i Segeltorp söder om Stockholm där man kan handla till "delikata priser".
Undrar om butiks/restaurangförsäljningen av fabriksbakade kakor har gått ner, och om detta är ett nytt sätt att försöka få i oss mer kakor?

Tur att man inte bor där.. :)

Usch!
De är ju inte ens goda när de är hela.
Agneta
Funderingen man får, är vi blir fler och fler LCHF:are,i snabbare takt än industrin räknat med.Så det gäller att vräka ut så mycket som möjligt till delikata priser innan det är försent
Huvva.. Dessa 'outlets' vars syfte är att vräka ut överflödigt skräp.
Må föräljningen gå dåligt. För folkhälsans skull.

Ett riktigt 'sockerhelvete' är väl ÖB. Där vräks ut kakor och godis till låga priser.
Agneta
Fast jag tycker att delicatos reklam är jätterolig!!
Folk har väl fortfarande en valmöjlighet. Gillar man bakverk och känner att det inte är något problem så måste man väl få möjligheten att göra det också?
Jag ser inte att Delicato gör anspråk på att vara en folkhälsofrämjare så för min del spelar deras "outlet"butik mindre roll.

Håller med om att deras reklam är fyndig - har ett par roliga kort här hemma.
Och det är tur jag inte bor där - deras negerbollar är bara såååå goda.
ÄR outlet verkligen så mycket billigare? Tycker ibalnd på vissa klädoutlet att det inte varit så billigt.
För att inte tala om Ullared. Jag var där igår, men med morgonens fettbomb i magen kunde jag bara raskt gå förbi alla "godsakerna".

Jag var där i förra veckan …. vilka go'saker? De har lite godis precis vid kassan men vad mer?
Jag köpte faktiskt en godisburk till gubben - men inget till mig och smakade inte då han bjöd
Finns en i Vingåker i outletbyn där. Tittade in i somras och sonen fick en kartong. Själv har jag numera svårt för sådant köpebröd, fullt med konstgjorda grejer.