Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1899 ggr
side98
0

viktnedgång

Hur mycket kan man minska i vikt per vecka med LCHF ?

Mrbearneis
0

Kroppen  bestämmer viktnedgången om du ger den rätt näring, det är individuellt hur mycket man går ner, tjejer och kvinnor går ner saktare än män.

dufva
1

Hej side98!

Kul att se dig här och välkommen Skrattande

Det är förstås väldigt individuellt och beror på hur mycket övervikt du har till att börja med och en massa andra faktorer

Lchf-kost är som du säkert vet ingen bantningsmetod i egentlig mening (trots vad media vill göra gällande)

Det är en kost som får din kropp att må så bra att den oftast svarar med att söka sig ner till normalvikt (eller upp om det är vad just den kroppen behöver)

Berätta gärna lite om dig själv och din status just nu så kan vi ge dig lite bättre råd till att börja med Glad

Här är en tråd med lite bra länkar att börja botanisera på detta forum som ju börjar bli ganska omfattande idag

side98
0

Är 169 cm lång snart 70 år och behöver minska 25 kg i vikt. Har högt Blodtryck så jag äter en tablett för det plus en vätskedrivande varje dag. Har fått för mig att min medicin gör att det är svårare att minska vikten.

dufva
0

Jag tror inte att dom medicinerna ska lägga något hinder i vägen

Vad jag funderar lite över är din vätskedrivande tablett Obestämd

Dom första dagarna med Lchf brukar innebära att du blir av med ett par liter extravätska så möjligen kan du behöva vara lite uppmärksam så inte detta och tabletten sammantaget gör att du kan tappa lite väl mycket vatten första dagarna

Efter bara några dagar stabiliseras det hela igen så det är högst temporärt med vattentappet

En llite försiktigare (under längre tid) omställning till "fettdrift" lär förhindra det problemet så det är nog att rekommendera för din del Glad

side98
0

Tack för tipsen

Zepp
0

Som sagt.. på en vecka så tappar man bara vatten!

Ge det minst tre månader.. det är den tiden det tar för knoppen att ställa om.. kroppen brukar klara det på max en månad.

Det stora jobbet är att tänka om.. och är man 70 så har man antagligen grundlagt en del vanor?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

side98
0

Ja tyvärr är det väl så. Tex har alltid gillad smörgåsar men nu får det bli stopp med det